Αναβάθμιση του σιδηρόδρομου εντός Αττικής – Συνδέονται τρένο και μετρό στον Σταθμό Λαρίσης – Με σήραγγα η παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών
Δύο νέοι σταθμοί σε Κρυονέρι και Γέρακα αναμένεται να προστεθούν στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της πρωτεύουσας, όπως αποκάλυψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης που ταξίδεψαν με το ειδικό πλήρως ηλεκτροκινούμενη δρομολόγιο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Η ολοκλήρωση των έργων στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών εντός Αττικής. Η βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού από τη μία και η αύξηση των εμπορευματικών φόρτων από την άλλη, ενισχύουν αυτή την ανάγκη.
Ο πρώτος νέος σταθμός του Προαστιακού στο Κρυονέρι θα εξυπηρετεί τη γραμμή Αθήνα-Χαλκίδα και ο δεύτερος θα είναι στον Γέρακα στη γραμμή του Αεροδρομίου. Για τον σταθμό Κρυονερίου έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, όπως είπε ο Υπουργός, και προετοιμάζεται η δημοπράτηση του έργου, κόστους περίπου 1 εκατ.ευρώ. Η ολοκλήρωσή του θα χρειαστεί 18 μήνες από την έναρξη των έργων. Όσο δε για τον Γέρακα, παρότι ο σταθμός είχε προβλεφθεί από το 2004, τελικά δεν έγινε, όμως ο απαιτούμενος χώρος είχε προβλεφθεί. Έτσι, μπορούν να μετατοπιστούν οι γραμμές χωρίς διακοπή της λειτουργίας του δρομολογίου. Επιπλέον, προβλέπεται υπογειοποίηση του σημερινού Ανισόπεδου Κόμβου στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου.
Με 80 εκατ. η Β´ φάση του Σταθμού Λαρίσης
Η πρώτη φάση αναμόρφωσης και εξσυγχρονισμού του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας έχει ολοκληρωθεί και το καλοκαίρι αναμένεται η δημοπράτηση της δεύτερης φάσης, εκτιμώμενου κόστους 80 εκατ.ευρώ, που περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της κατασκευής των υπόλοιπων γραμμών και αποβαθρών, επεκτείνονται οι υπόγειες διαβάσεις για την επικοινωνία του συνόλου των αποβαθρών, ενώ προβλέπεται και η σύνδεση του Σταθμού Λαρίσης με τον όμωρο σταθμό του μετρό. Ακόμη, το έργο περιλαμβάνει εργασίες στη νότια είσοδο του Σταθμού Αγίου Ιωάννη Ρέντη. Η ολοκλήρωση των έργων έχει οριστεί σε 36 μήνες και εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει παράλληλα με τη Σήραγγα Σεπολίων.
Όσον αφορά δε την υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου στα Σεπόλια, έργο που συμβασιοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, αν και ο μέχρι σήμερα σχεδιασμός όριζε ότι για τουλάχιστον δυο χρόνια το τρένο θα έτρεχε σε μία γραμμή, τελικά βρέθηκε άλλη τεχνική λύση. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, θα λειτουργούν και οι δύο υφιστάμενες γραμμές καθ` όλη τη διάρκεια των έργων προκειμένου να αποφευχθούν σημαντικές καθυστερήσεις στα υπεραστικά και προαστιακά δρομολόγια και περιορισμός της χωρητικότητας του δικτύου.
Νέα σήραγγα στο Μενίδι
Η μείωση της όχλησης στον αστικό ιστό του Δήμου Αχαρνών από τη διέλευση εμπορευματικών συρμών, η αύξηση της χωρητικότητας της γραμμής και η δυνατότητα της απευθείας σύνδεσης της γραμμής της Πελοποννήσου και του Θριασίου με τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα θα επιτευχθούν με τη σύνδεση με νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή του ΣΚΑ με την κύρια γραμμή του ΟΣΕ, με παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών. Η εκπόνηση των μελετών έχει ολοκληρωθεί και με την ένταξη του έργου σε πρόγραμμα χρηματοδότησης θα γίνει η προκήρυξη.
Το εν λόγω έργο προβλέπει την κατασκευή σήραγγας μήκους 800 μέτρων στο Μενίδι και πρόκειται να ολοκληρώσει ουσιαστικά τα έργα που έγιναν στο παρελθόν αλλα άφησαν στο δίκτυο τρεις «τυφλές» γραμμές από το 2001. Ο φάκελος για την αίτηση χρηματοδότησης του έργου είναι έτοιμος.
Όλγα Κλώντζα
tovima.gr