Πέμπτη, 24 Ιανουαρίου 2019

Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΕΝΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΙΝΕΖΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ.

Εικόνα:eleftherostypos.gr
Ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου, το λιμάνι του Πειραιά, αποτελεί κόμβο επικοινωνίας της Κίνας με τα Βαλκάνια, την υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς και με τη Μέση Ανατολή.
Αυτό γίνεται με την επένδυση που έκανε η κινεζική εταιρεία COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, όπου έχει αναβαθμίσει τις λιμενικές εγκαταστάσεις, και από εκεί προωθούνται κινεζικά προϊόντα σιδηροδρομικώς στην υπόλοιπη Ευρώπη.


Σε συνέντευξή του ο Νίκος Βούτσης, Πρόεδρος της Ελληνικής Βουλής, στο Κινεζικό Πρακτορείο Ειδήσεων Xinhua, υπογράμμισε ότι η Ελλάδα αποτελεί γέφυρα για τη συνεργασία της Κίνας με την υπόλοιπη Ευρώπη.

«Έχουμε εξαιρετικές σχέσεις ως λαοί και ως χώρες, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια στον χρηματοοικονομικό και εμπορικό τομέα. Πιστεύουμε πως αποτελούμε γέφυρα ανάμεσα σε Ευρώπη και Κίνα, τόσο για την οικονομία, όσο και για τον πολιτισμό», δήλωσε ο κ. Βούτσης.

Την Κίνα είχε επισκεφθεί ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, Αλέξης Τσίπτας. τον Ιούλιο του 2016, και είχε συναντήσεις με τον Κινέζο ομόλογό του, Λι Κεκιάνγκ, και με τον Πρόεδρο του Εθνικού Λαϊκού Κογκρέσου, Ζανγκ Ντετζιάνγκ, και υπέγραψε διμερείς συμφωνίες μεταξύ των δύο χωρών.

Ο κ. Τσίπρας είχε τονίσει ότι η σχέση Ελλάδας–Κίνας είναι στρατηγικής σημασίας. «Είναι ένα ποδήλατο, η μία ρόδα είναι η οικονομική συνεργασία και η άλλη ο πολιτισμός και η παιδεία», είχε υπογραμμίσει ο κ. Αλέξης Τσίπρας, αναφερόμενος στις σχέσεις των δύο χωρών.

Μιλώντας στο κινεζικό τηλεοπτικό δίκτυο, ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας είχε τονίσει ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει μια γέφυρα ανάμεσα στον Δυτικό κόσμο και στην Κίνα, επισημαίνοντας πως η επίσκεψή του αμέσως μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της συμφωνίας για την COSCO, μπορεί να δώσει τη δυνατότητα για ανάπτυξη στενής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.

Η κινεζική συμμετοχή στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) το 2017 συνέβαλε περαιτέρω στις οικονομικές και επιχειρηματικές σχέσεις της Ελλάδας με την Κίνα, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου της Κίνας για εμπορικές συναλλαγές με χώρες της Ευρώπης.

Ο Πρόεδρος της ΔΕΘ είχε κάνει λόγο για τη διεθνοποίηση του θεσμού, και είχε τονίσει τη συμμετοχή της Κίνας, ως τιμώμενης χώρας, προσθέτοντας ότι στόχος είναι να γίνει το εκθεσιακό κέντρο της Θεσσαλονίκης ένα κέντρο για τα κινεζικά προϊόντα που προορίζονται για τις αγορές της Ευρώπης.

Στην τεράστια σημασία που μπορεί να έχει για τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα, και την Ελλάδα γενικά, η συνεργασία με την Κίνα αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ, Κυριάκος Ποζρικίδης, σημειώνοντας το μεγάλο δρόμο της ανάπτυξης που έχει διανύσει η ασιατική χώρα, η οποία από τα είδη λαϊκής τέχνης που είχε εκθέσει στην πρώτη συμμετοχή της στην ΔΕΘ το 1998, το 2017 εντυπωσίασε με τη συμμετοχή 23 εταιρειών που παράγουν προϊόντα υψηλής τεχνολογίας.

Κατά την τελετή των εγκαινίων του περιπτέρου της Κίνας ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, κ. Αλέξης Τσίπρας, είχε τονίσει ότι η Κίνα ήταν η τιμώμενη χώρα στην 82η Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης το 2017, και ότι ήταν το αποκορύφωμα μιας σχέσης που τα τελευταία χρόνια ενισχύθηκε και έχει πολλά ακόμα να δώσει στο μέλλον. Στην εν λόγω Έκθεση συμμετείχαν 167 κινεζικές εταιρείες με μια αντιπροσωπεία 400 ατόμων.

Στην ομιλία του ο κ. Τσίπρας είχε τονίσει και τη σημασία της πρωτοβουλίας της Κινεζικής Κυβέρνησης για τη σύνδεσή της με την Ευρώπη με σιδηροδρομική γραμμή, η οποία θα συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση του εμπορίου.

Πρόκειται για τη σιδηροδρομική γραμμή για τη μεταφορά εμπορευμάτων από το λιμάνι της πόλης Σιαμέν της Κίνας στην Βουδαπέστη, πρωτεύουσα της Ουγγαρίας, χώρα της Κεντρικής Ευρώπης, και από εκεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Σύμφωνα με την εφημερίδα της Μελβούρνης The Age (22/6/18), η Κίνα χρηματοδοτεί την ανανέωση της σιδηροδρομικής γραμμής από τη Σερβία στην Ουγγαρία. Το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο θα χρησιμεύσει για τη μεταφορά κινεζικών προϊόντων από το λιμάνι του Πειραιά στην Κεντρική Ευρώπη.

Η αθηναϊκή εφημερίδα Η Καθημερινή, σε δημοσίευμά της στις 9/5/18 με τίτλο ‘Die Zeit: O Πειραιάς μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου ως το 2019’, μεταξύ άλλων ανέφερε και τα ακόλουθα:

«O Πειραιάς, το λιμάνι με την ταχύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως, θα είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου μέχρι το 2019… Η COSCO χτίζει στον Πειραιά εντελώς ανενόχλητη την κεντρική γέφυρα της Κίνας προς την Ευρώπη. Ο νέος εμπορικός δρόμος ο οποίος δημιουργείται θα μπορούσε να προκαλέσει ριζικές αλλαγές συνολικά στη διακίνηση αγαθών προς την Κεντρική Ευρώπη… Πριν από ενάμιση χρόνο, η COSCO αγόρασε το 51% του δημόσιου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ) έναντι του ποσού των 280,5 εκατομμυρίων Ευρώ».

Δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια η Κίνα, από μια φτωχή αγροτική οικονομία, κατάφερε στις ημέρες μας να καταστεί η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου μετά από τις ΗΠΑ, δεν είναι παρακινδυνευμένη η πρόβλεψη ότι σύντομα θα αναδειχθεί στην πρώτη οικονομία σε παγκόσμια κλίμακα.

Εδώ όμως ελλοχεύει και ένας κίνδυνος για την Ελλάδα: Κινέζοι επιχειρηματίες έχουν ήδη αρχίσει να αγοράζουν ελληνικές εταιρείες και να επενδύουν σε ακίνητα στην Αθήνα. Αν η τάση αυτή συνεχισθεί, ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής οικονομίας θα εξαρτάται από αποφάσεις που θα λαμβάνονται στην Κίνα, με κριτήριο τα κινεζικά συμφέροντα.

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
neoskosmos.com