Η τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου σηματοδοτεί την ολοκλήρωση των εργασιών για τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Με την παράδοση στην κυκλοφορία την ερχόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, του τμήματος «Αγγείες – Δομοκός», του μοναδικού που λείπε μέχρι σήμερα από το έργο κατασκευής της νέας γραμμής «Τιθορέα-Λειανοκλάδι-Δομοκός»), ο αναβαθμισμένος βασικός άξονας της χώρας θα είναι γεγονός.
Αυτό σημαίνει πως ο χρόνος μετακίνησης – μετά και την πλήρη ηλεκτροκίνηση – μεταξύ Αθήνας και Λάρισας θα μειωθεί μέχρι και τις 2 ώρες!
Αυτό σημαίνει πως ο χρόνος μετακίνησης – μετά και την πλήρη ηλεκτροκίνηση – μεταξύ Αθήνας και Λάρισας θα μειωθεί μέχρι και τις 2 ώρες!
Όπως αναφέρει “Το έθνος”, το τελευταίο διάστημα οι εργασίες είναι πυρετώδεις, προκειμένου να μην πέσουν έξω ακόμη μια φορά τα πιο πρόσφατα χρονοδιαγράμματα ενός έργου αναβάθμισης που ξεκίνησε το 1997! Εχθές, έγιναν οι αναγκαίες δοκιμαστικές φορτίσεις στη Σιδηροδρομική Γέφυρα ΣΓ26 στην Εκκάρα Δομοκού. Μάλιστα, η κατασκευή της μεταλλικής γέφυρας της Εκκάρας ήταν αυτή που καθυστέρησε στην τελευταία φάση την ολοκλήρωση των εργασιών λόγω αρχικής αστοχίας.
Όπως ανακοίνωσε η ΕΡΓΟΣΕ, δύο συρμοί με βαγόνια-πλατφόρμες που είχαν φορτωθεί με βαρύ φορτίο σιδηροτροχιών, συνολικού βάρους 800 τόνων οδηγήθηκαν στα τρία ανοίγματα της γέφυρας και πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις στατικής συμπεριφοράς. Οι δοκιμές διήρκεσαν πάνω από 5 ώρες και χαρακτηρίζονται ως απολύτως επιτυχημένες. «Έτσι, η ωραιότερη σιδηροδρομική γέφυρα της χώρας θεωρείται έτοιμη να τεθεί σε κυκλοφορία» επισημαίνει η ΕΡΓΟΣΕ, συγχαίροντας μάλιστα όλα τα στελέχη της που συμμετείχαν στην μελέτη, επίβλεψη και κατασκευή του έργου.
Ηλεκτροκίνηση από τα τέλη Φεβρουαρίου
Το τελευταίο τμήμα του τμήματος Λιανοκλάδι-Δομοκός από τις Αγγειές ως τον Δομοκό είναι και αυτό που θα ολοκληρώσει στην ουσία τη σύγχρονη υποδομή στον βασικό άξονα της χώρας. Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμήμ μήκους 21 χλμ., θα είναι πλήρως διαλειτουργική και αρχικά θα παραδοθεί για να διέρχονται ντιζελοκίνητοι συρμοί.
Η μεγάλη διαφορά θα φανεί όμως στα τέλη Φεβρουαρίου, οπότε σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει ανακοινωθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα δοθεί στην κυκλοφορία πλήρως ηλεκτροκινούμενη η γραμμή Λιανοκλάδι-Δομοκός. Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο εναπομείναν υποτμήμα «Λιανοκλάδι-Αγγείες», μήκους 31 χλμ., παραδόθηκε στην κυκλοφορία στις 7 Ιανουαρίου 2019.
Η εξέλιξη αυτή θα κατεβάσει τον χρόνο του ταξιδιού από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη κάτω από 4 ώρες και 30 λεπτά, αλλά κυρίως θα ανοίξει τον δρόμο για τις 3 ώρες και 20 λεπτά που φάνταζαν μακρινό όνειρο. Για να γίνει βεβαίως αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης και του ETCS (European Train Control System) που θα επιτρέπουν με ασφάλεια υψηλές ταχύτητες στο μήκους 500 χλμ. Δίκτυο.
Διακοπή κυκλοφορίας τρένων από Λιανοκλάδι ως Παλαιοφάρσαλο
Εντωμεταξύ, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα υποδομής στο τμήμα του άξονα από τον σταθμό Αγγειών μέχρι τον σταθμό Θερμών, η κυκλοφορία των συρμών θα σταματήσει για τέσσερις ημέρες. Από τα ξημερώματα της Παρασκευής 25 Ιανουαρίου στις 04.00, μετά τη διέλευση των δρομολογίων 600 και 601 και μέχρι τη Δευτέρα 28 Ιανουαρίου στις 23.59 η γραμμή μεταξύ των δυο σταθμών θα αποκοπεί πλήρως. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε, μετά από οδηγίες του διαχειριστή υποδομής (ΟΣΕ) και του υπεύθυνου του έργου (ΕΡΓΟΣΕ), ότι τα δρομολόγια μεταξύ Αθηνών-Θεσσαλονίκης-Αθηνών και Αθηνών-Παλαιοφάρσαλου-Αθηνών, στο τμήμα Λειανοκλάδι-Παλαιοφάρσαλος θα εκτελούνται με λεωφορεία.
onlarissa.gr