Το ενδεχόμενο επαναδραστηριοποίησης του ΟΣΕ στις επιβατικές μεταφορές εκμεταλλευόμενος τη δυνατότητα που δίνει το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο της ΕΕ, προανήγγειλε ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γ. Κακουλάκης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη διημερίδα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για τα σχέδια ανασυγκρότησης του Οργανισμού.
Παράλληλα, ο Γ. Κακουλάκης προανήγγειλε αυξήσεις στα τέλη χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου, τα οποία όπως τόνισε σήμερα είναι πολύ χαμηλά, ενώ αναφέρθηκε και στα σχέδια του ΟΣΕ για αξιοποίηση του μετρικού δικτύου ή γενικότερα του δικτύου μη κανονικού εύρους, τόσο στις ιστορικές τουριστικές διαδρομές όσο και σε διαδρομές που παρουσιάζουν ιδιαίτερο φυσικό κάλλος με τη χρήση ιστορικών αμαξοστοιχιών.
Ειδικότερα, όσον αφορά το θέμα της επαναδραστηριοποίησης του ΟΣΕ στις επιβατικές μεταφορές, ο πρόεδρος του ΟΣΕ τόνισε ότι ο Οργανισμός στον επιχειρησιακό του σχεδιασμό, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα εξετάσει τις δυνατότητες που του παράσχει η νομοθεσία, προκειμένου να δραστηριοποιηθεί στο μέλλον, παράλληλα, και στον τομέα αυτόν.
“Είναι ένα δικαίωμα που μας δίνεται και δεν θα το απεμπολήσουμε. Θα το μελετήσουμε προσεκτικά λαμβάνοντας υπόψη τη διαμορφωθείσα κατάσταση στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά επιβατών μέσα στην επόμενη διετία που θα έχει ολοκληρωθεί το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο. Κατανοούμε επίσης, ότι η αλλαγή του μοντέλου και το πέρασμα σε μια κάθετα ολοκληρωμένη δομή οφείλει να συμβαδίσει με όλα εκείνα τα εχέγγυα που τεκμηριώνουν λογιστική, διαχειριστική και οργανωτική ανεξαρτησία του διαχειριστή υποδομής από οποιαδήποτε άλλη νομική οντότητα – διακριτό τμήμα που επιτελεί σιδηροδρομική μεταφορά είτε επιβατών είτε εμπορευμάτων. Με τις πιο πάνω προϋποθέσεις ο ΟΣΕ θα σχεδιάσει τη δημιουργία του κατάλληλου σχήματος για την αξιοποίηση σημαντικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου”, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, ο Γ. Κακουλάκης σημείωσε ότι ο ΟΣΕ ήδη σχεδιάζει την αξιοποίηση του μετρικού δικτύου ή γενικότερα του δικτύου μη κανονικού εύρους, τόσο στις ιστορικές τουριστικές διαδρομές όσο και σε διαδρομές που παρουσιάζουν ιδιαίτερο φυσικό κάλλος με τη χρήση ιστορικών αμαξοστοιχιών.
“Με την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής κίνησης, ο ΟΣΕ θα δώσει τη δυνατότητα για την ανάπτυξη και αναβάθμιση σημαντικών πόλων. Είναι αυτονόητο ότι αρωγό σ’ αυτή την πρωτοβουλία θα θέλαμε και τους άλλους φορείς του σιδηροδρομικού τομέα αλλά, πρωτίστως, τις τοπικές κοινωνίες που θα είναι και οι τελικά ωφελημένες από την αξιοποίηση, προώθηση και εκμετάλλευση των τουριστικών σιδηροδρομικών προϊόντων”, τόνισε ο επικεφαλής του ΟΣΕ.
Ακόμη, προανήγγειλε την αναθεώρηση του μοντέλου υπολογισμού των τελών πρόσβασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα κρίσιμο θέμα για τον Οργανισμό, που μέχρι σήμερα αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα του, στερώντας του κρίσιμα έσοδα.
“Με την ισχύουσα δήλωση δικτύου, τα οριζόμενα τέλη δεν καλύπτουν ούτε μέρος των λειτουργικών εξόδων του Οργανισμού, ούτε αντιστοιχούν στην υφιστάμενη κατάσταση του δικτύου και στα έργα υποδομής και επιδομής”, σημείωσε ο Γ. Κακουλάκης, προσθέτοντας ότι ο ΟΣΕ βρίσκεται σε μία διαδικασία ριζικής αναθεώρησης του μοντέλου υπολογισμού τελών πρόσβασης και όχι μόνο.
Κλείνοντας, ο πρόεδρος του ΟΣΕ τόνισε ότι ο Οργανισμός σκοπεύει να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που δίνονται, μέσω του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου, για τη διεύρυνση του αντικειμένου του και κατ’ επέκταση τη βελτίωση των οικονομικών του αποτελεσμάτων.
“Πέρα από τις αρμοδιότητές του ως διαχειριστής της υποδομής, θα ενισχύσει το ρόλο του ως φορέας εκμετάλλευσης εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης και παροχής υπηρεσιών προς τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις (Service Facilities Operator), παράλληλα με την πρόθεσή του στο μέλλον να έχει ρόλο ως πάροχος σιδηροδρομικών μεταφορών. Όλα αυτά, πάντα με κανόνες διαφάνειας και ασφάλειας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, που απορρέουν από τον Πυλώνα της Αγοράς και τον Τεχνικό Πυλώνα του 4ο Σιδηροδρομικού Πακέτου”, σημείωσε χαρακτηριστικά.
emea.gr