Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018

Ενέργειες για επαναλειτουργία σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας-Πύργου.

Επτά χρόνια μετά το τελευταίο δρομολόγιο του τρένου από την Πάτρα προς τον Πύργο δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για επαναλειτουργία της γραμμής σε πρώτο χρόνο μέχρι την Κάτω Αχαΐα και στη συνέχεια μέχρι την πρωτεύουσα της Ηλείας.
Ειδικότερα, όσον αφορά την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας με τον Πύργο, η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζει τις μελέτες, οι οποίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, ώστε να ενταχθεί στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο. Σε αυτές τις μελέτες περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση των σταθμών στους οποίους θα σταματά το τρένο.

Όπως ανέφερε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, «η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης Πάτρα - Πύργος είναι πολιτική και αναπτυξιακή προτεραιότητα», ενώ σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου, είπε ότι «η Περιφέρεια θα συμμετέχει με 50% από τους πόρους του ΕΣΠΑ, του περιφερειακού προγράμματος, γιατί ουσιαστικά θέλουμε να έχουμε έναν προαστιακό σιδηρόδρομο από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο. Η περιφέρεια δεν ζητά μόνο, αλλά συμμετέχει με πόρους. Θέλουμε να αναβαθμίσουμε όλους τους ιστορικούς σταθμούς του τρένου, ή κατά το δυνατόν τους περισσότερους, έτσι ώστε να δώσουμε και μία τουριστική προοπτική.»

Αναφορικά με τον προαστιακό σιδηρόδρομο από την Πάτρα μέχρι την Κάτω Αχαΐα, το έργο σύμφωνα με την περιφέρεια, αναμένεται να παραδοθεί το πρώτο τετράμηνο του 2019, ενώ έχει ήδη ολοκληρωθεί η εργολαβία που αφορά τα τεχνικά μέρη της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής, αποβάθρων και τεχνικών, στη μετρική γραμμή του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Επίσης, προβλέπεται η ανακατασκευή ορισμένων ισόπεδων διαβάσεων, όπως και η κατασκευή και διαμόρφωση οχτώ στάσεων, αφού θα εξυπηρετούνται και οι κάτοικοι των νότιων συνοικιών της Πάτρας. Σε κάθε στάση θα γίνει διαμόρφωση αποβάθρας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής κεκλιμένων διαδρόμων πρόσβασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα, της τοποθέτησης στεγάστρων, εξοπλισμού καθώς και ηλεκτροφωτισμού. Ακόμη, θα εγκατασταθούν νέα αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων και θα αποκατασταθεί η λειτουργία των σημερινών.

Παράλληλα, αναμένεται να κατατεθεί και πρόταση εντός του επόμενου διμήνου για την αναβάθμιση τεσσάρων σταθμών, δηλαδή του Αγίου Ανδρέα της Πάτρας, του Μιντιλογλίου, των Καμινίων και της Κάτω Αχαΐας. Η χρονική διάρκεια της διαδρομής από την Πάτρα μέχρι την Κάτω Αχαΐα, υπολογίζεται ότι θα διαρκεί περίπου μισή ώρα.

Ακόμη ένα σιδηροδρομικό έργο στη Δυτική Ελλάδα αφορά την αναβάθμιση της γραμμής Κατάκολο - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει ήδη εκδώσει πρόσκληση για ένταξη του έργου στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014 - 2020, προϋπολογισμού 5.000.000 ευρώ, το οποίο εντάσσεται στην Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση Κατάκολο - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία. Για το συγκεκριμένο έργο πρόκειται να κατατεθούν τρεις προτάσεις. Η πρώτη, θα υποβληθεί από τον ΟΣΕ μέχρι 15 Νοεμβρίου και θα αφορά την ανακαίνιση - εκσυγχρονισμό των γραμμών και την ασφάλεια του δικτύου. Η δεύτερη θα υποβληθεί από τη ΓΑΙΑΟΣΕ και θα αφορά την ανακατασκευή σταθμών. Η τρίτη θα έχει να κάνει με το οπτικοακουστικό, πληροφοριακό υλικό και θα υποβληθεί επίσης από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, άμεσα.

Eπιπλέον, στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου προβλέπονται ανακατασκευές στη σιδηροδρομική υποδομή, δηλαδή γραμμή και αφύλακτες διαβάσεις, ανακατασκευή κτιρίων του σταθμού Πύργου στον περιβάλλοντα χώρο και τον σταθμό της Ολυμπίας.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.


Πηγή: ΑΠΕ, ΜΠΕ,agronews.gr