Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

Ανατροπή! Η ΑΚΤΩΡ μειοδότησε και στο έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.

Αναστάσιος Καλλιτσάντσης
Η Άκτωρ (θυγατρική της Ελλάκτωρ) αναδείχθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, μειοδότης στο έργο της ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης της ανακαινισμένης σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα (περιφέρεια Θεσσαλίας) μήκους 81,4 χλμ και προϋπολογισμού 54,16 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, με έκπτωση 46,04%,σημαντικά υψηλότερη από αυτή των υπολοίπων εταιρειών.
Για το ίδιο έργο η ΤΕΡΝΑ προσέφερε έκπτωση 37,75% η κοινοπραξία Alstom – Σιδηροδρομικά έργα 37,02% και η Κοινοπραξία Ιντρακατ – Colas Rail Italia Spa – Intracom 26,33%.

Η διάρκεια των εργασιών έχει καθοριστεί από την ΕΡΓΟΣΕ σε 30 μήνες και εφόσον αυτές εκκινήσουν εντός του 2019, αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2022, ενώ συνυπολογιζόμενης της περιόδου συντήρησης, το έργο έχει συνολική διάρκεια που ξεπερνά τα πέντε χρόνια.

Στην Άκτωρ όμως φαίνεται να καταλήγουν ακόμα δύο σιδηροδρομικά έργα, έπειτα από ανατροπές. Πρόκειται για το έργο της ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη προϋπολογισμού 67 εκατ. (προ ΦΠΑ) και την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Ισθμός-Λουτράκι, προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ (προ ΦΠΑ).

Στο έργο Κιάτο-Ροδοδάφνη αρχικά αναδείχθηκε μειοδότρια η Άκτωρ, ωστόσο, κατόπιν ενστάσεων, προσωρινή ανάδοχος είχε αναδειχθεί η δεύτερη κατά σειρά και συγκεκριμένα η Τέρνα. Η Άκτωρ επανήλθε με νέα ένσταση και επανακατάθεση του φακέλου με τα πιστοποιητικά εμπειρίας και η Επιτροπή διαγωνισμού ψήφισε υπέρ της Άκτωρ.

Ως προς το Ισθμός-Λουτράκι, μειοδότρια είχε αναδειχθεί αρχικά η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Ξανθάκης που είχε προσφέρει έκπτωση 47,82%, με δεύτερη την Άκτωρ με 39,96%, ωστόσο η τελευταία υπέβαλε προσφυγή επικαλούμενη μη προσκόμιση απαραίτητου δικαιολογητικού εκ μέρους της κοινοπραξίας Μυτιληναίος – Ξανθάκης, προσφυγή που έκανε δεκτή η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών.

Τέτη Ηγουμενίδη
mononews.gr