Κυριακή, 27 Αυγούστου 2017

Φθηνή προπαγάνδα.

Κύριο άρθρο της εφημερίδας "Εθνικός Κήρυξ" 
Εργοτάξιο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Φωτογραφίες: EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ.

Ενα βαγόνι του μετρό της Θεσσαλονίκης θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά οι επισκέπτες της 82ης Διεθνούς Εκθεσης της Θεσσαλονίκης που θα ανοίξει τις πύλες της στις 9 Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για ένα «υπερσύχρονης τεχνολογίας» βαγόνι, όπως ενημέρωσε τους «φίλους» του στην προσωπική του σελίδα στο facebook ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, παραθέτοντας μάλιστα και σχετική φωτογραφία από την άφιξη του βαγονιού στο χώρο της ΔΕΘ.

Κάπου εδώ όμως υπάρχει ένα πρόβλημα. Τι νόημα έχει να εκτίθεται σε ειδικό περίπτερο στη ΔΕΘ το βαγόνι του μετρό της Θεσσαλονίκης με δεδομένο ότι το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί και ο προγραμματισμός του είναι να παραδοθεί σε δύο -τρία χρόνια (αν βέβαια δεν υπάρξουν στο μεταξύ άλλες καθυστερήσεις);

Είναι προφανές ότι το βαγόνι μεταφέρθηκε στη ΔΕΘ για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους, για να εξυπηρετηθούν μικροπολιτικά οφέλη της κυβέρνησης. Εκδηλώσεις όμως σαν την ΔΕΘ θα έπρεπε να μένουν έξω από το μικροπολιτικό παιχνίδι.

Η Διεθνής Εκθεση της Θεσσαλονίκης δυστυχώς έχει χάσει τα τελευταία χρόνια την αίγλη της, ουσιαστικά έχει απαξιωθεί. Το να χρησιμοποιείται ως μέσο προπαγάνδας και μάλιστα φθηνής από την πλευρά της κυβέρνησης είναι κάτι που δεν βοηθάει στην αποκατάσταση του κύρους και της εικόνας της. Το αντίθετο μάλιστα.

Είναι κατανοητή η θέση στην οποία έχει περιέλθει η παρούσα κυβέρνηση να μην έχει τη δυνατότητα (και λόγω της συγκυρίας αλλά και λόγω της δικής της χαμηλής αξιοπιστίας) να χρησιμοποιήσει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας το βήμα της ΔΕΘ για εξαγγελίες παροχών. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορεί η κυβέρνηση (η εκάστοτε κυβέρνηση) να μεταχειρίζεται και να χρησιμοποιεί την Εκθεση κατ’ αυτό τον τρόπο.

Κάποια στιγμή ο Πρωθυπουργός θα πρέπει να κατανοήσει ότι δεν μπορεί να κυβερνά με επικοινωνιακούς όρους και μόνο. Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται σε δύσκολη θέση και για να βγει από αυτή απαιτείται να παραχθεί έργο και όχι απλά να γίνεται η διαχείριση της όποιας κυβερνητικής εικόνας (που τις περισσότερες φορές είναι πλασματική).

Το βαγόνι στο περίπτερο της ΔΕΘ μπορεί πράγματι να δημιουργήσει σε πολλούς την ψευδαίσθηση ότι η κυβέρνηση παράγει έργο και ότι στη Θεσσαλονίκη έχει δημιουργηθεί ήδη το μετρό. Δυστυχώς, όμως, ούτε το μετρό έχει γίνει, ούτε πολλά από όσα έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση, και το γεγονός αυτό αποτελεί πάνω από όλα πλήγμα για την ίδια τη χώρα και τους πολίτες της που εξακολουθούν να δίνουν μάχη με τη λιτότητα και τα μνημόνια.

Πηγή: ekirikas.com