Σάββατο, 28 Μαΐου 2016

Τα τέσσερα «αιώνια» έργα που στοιχειώνουν την Ελλάδα.

Έχουν περάσει πολλά χρόνια... μα πολλά χρόνια από τότε που κάποια έργα υποδομής ξεκίνησαν να φτιάχνονται στη χώρα μας και ακόμη και σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί. 


Πρόκειται για τα λεγόμενα «αιώνια» έργα, τα οποία είτε έλλειψης χρηματοδότησης είτε λόγω άλλων καθυστερήσεων παραμένουν ακόμη εργοτάξια. 
Πολλοί δε, έχουν εκφράσει τις έντονη δυσπιστία τους αν τελικά τα έργα αυτά, τα οποία αποτελούν πνοή για τις περιοχές στις οποίες διέρχονται, θα καταφέρουν να ολοκληρωθούν ποτέ. 
Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια και μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί κανένας σταθμός. 
Μία σειρά από προβλήματα με την κοινοπραξία που ανέλαβε την κατασκευή του έργου, αλλά και διάφορες εμπλοκές με αρχαιολογικά ευρύματα που προέκυψαν κατά την ανασκαφή, έχουν πάει πολύ πίσω την παράδοση του έργου, το οποίο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών του Υπουργείου Υποδομών... θα είναι έτοιμο - εχόντως καλώς των πραγμάτων - το 2020!

Σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα - Δομοκός

Μάχη με το χρόνο δίνει η ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα - Δομοκός καθώς πρόκειται για ένα έργο που συνδυάζεται με την ολοένα αυξανόμενη κίνηση εμπορευματοκιβωτίων. 
Το έργο κεκίνησε το 1997 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018....δηλαδή 21 χρόνια μετά.

Αεροδρόμιο Μακεδονία

Ένα ακόμη «αγκάθι» που ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια είναι τα έργα επέκτασης στο αεροδρόμιο Μακεδονία, το τρίτο μεγαλύτερο της χώρας και ένα από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν παραχωρηθεί στη Γερμανική Fraport.

Εδώ το πρόβλημα είναι ότι η επέκταση του διαδρόμου του αεροδρομίου μέσα στη θάλασσα –που δημοπρατήθηκε τον Ιούνιο του 2005- και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη.

Πρόκειται για ένα από τα «αιώνια» έργα της ελληνικής κατασκευαστικής πραγματικότητας. Με βάση τον αρχικό σχεδιασμό οι εργασίες έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί το 2011 και τώρα –αν όλα πάνε καλά- οι υπεύθυνοι βλέπουν περάτωση των εργασιών τον Σεπτέμβριο του 2017. Η τελευταία παράταση προέβλεπε την ολοκλήρωση των εργασιών στα τέλη του 2015.

Στόχος του έργου είναι ο διάδρομος να διαθέτει τελικά μήκος 3,4 χιλιόμετρα ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί μεγάλα αεροσκάφη από οποιονδήποτε προορισμό, συμπεριλαμβανόμενων των υπερατλαντικών πτήσεων.

Οι ειδικοί αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα έργ, καθώς ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η επέκταση του μέσα στη θάλασσα είναι η καθίζηση που σημειώνεται σε πολλά σημεία του έργου.

Ιόνια Οδός

Δέκα χρόνια έχει κρατήσει μέχρι τώρα η κατασκευή της Ιόνιας Οδού, η οποία αρχικώς είχε ανακοινωθεί ότι θα ολοκληρωνόταν το 2013. Τελικά μία σειρά από σοβαρά ζητήματα (χρηματοδότηση, απαλλοτριώσεις κλπ), παρέτειναν κατά πολύ την ολοκλήρωση του, η οποία πλέον μετατίθεται για το 2017. 


Συντάκτης: Ελένη Μπότα
Πηγή: insider.gr