Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2016

Ολοκληρώνεται η διάνοιξη της Σήραγγας Παναγοπούλας.


Έτος κατασκευών θα είναι το 2016 για τα σιδηροδρομικά έργα της Βόρειας Πελοποννήσου. Όλη η βόρεια ακτή από το Κιάτο μέχρι τον Ψαθόπυργο είναι υπό κατασκευή ενώ σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει και η αναβάθμιση της υποδομής στο επόμενο τμήμα από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο.
Το σημαντικότερο έργο αυτή την εποχή γίνεται στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος. Σε αυτό εντάσσεται η μεγάλη σήραγγα Παναγοπούλας που με μήκος 4,5 χιλιόμετρα κατατάσσεται στις 5 μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες της χώρας και σίγουρα η μεγαλύτερη της Πελοποννήσου.

Στην περιοχή το ανάγλυφο είναι ιδιαίτερο δύσκολο και δεν είναι τυχαίο πως εκτός από τη σιδηροδρομική σήραγγα, ένα επίπεδο πιο πάνω κατασκευάζεται και η οδική σήραγγα.

Η γειτνίαση των 2 έργων έχει αποτελέσει παράγοντα άγχους για τους κατασκευαστές και ο παράγοντας ασφάλεια είναι σήμερα ο κορυφαίος στην εκτέλεση των έργων.

Στο πεδίο των έργων η πρόοδος συνεχίζεται και αυτή την εποχή η διάνοιξη Παναγοπούλας έχει προχωρήσει πολύ καθώς έχουν σκαφτεί τα 3.800 μέτρα από τα συνολικά 4,5χλμ της δίδυμης σήραγγας (μία για κάθε κατεύθυνση). Η συνολική διάνοιξη της σήραγγας αναμένεται το καλοκαίρι και θα δώσει το σήμερα για την αντίστροφή μέτρηση ολοκλήρωσης της εργολαβίας που εκτιμάται ότι θα είναι στα τέλη του 2017.

Το αντικείμενο του έργου αναβάθμισης του τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος μήκους 21,5χλμ αφορά την αναβάθμιση της υποδομής στο τμήμα αυτό που θα αντικαταστήσει την παλιά μονή μετρική γραμμή.

Τα έργα κόστους 315εκ.ευρώ υπογράφησαν στς 21 Ιουνίου 2013 και είχαν αρχικό χρόνο ολοκλήρωσης 36 μήνες. Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο με φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ. Οι γνωστές τρικυμίες των ελληνικών έργων χτύπησαν και εδώ και το έργο στο σύνολο του αναμένεται να ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2017. Την κατασκευή έχει αναλάβει η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-J&P-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Με την ολοκλήρωση της εργολαβίας θα χρειαστεί μία επόμενη "εργολαβία-σκούπα" που θα περιλαμβάνει την επιδομή (το στρώσιμο των γραμμών δηλαδή, την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση όχι μόνο στο τμήμα αυτό, αλλά σε όλο το τμήμα από το Κιάτο μέχρι το Ρίο. Η δημοπράτηση αυτή ίσως βγει στον αέρα φέτος αλλά στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί το 2020.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com