Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2015

Οι κυβερνήσεις που έβλεπαν τα άλλα τρένα να περνούν...

Ημερομηνία κλειδί για τον ελληνικό σιδηρόδρομο είναι η 3η Δεκεμβρίου οπότε και θα πρέπει να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων για τις αποκρατικοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).
Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί οι διοικήσεις των δύο εταιρειών, καθώς υπάρχουν ακόμη ανοιχτά μέτωπα, σε επίπεδο συμβάσεων των εταιρειών, που αποτελούν προαπαιτούμενα για την ιδιωτικοποίησή τους. Η μία αφορά στη μεταβίβαση τροχαίου υλικού προς την ΕΕΣΣΤΥ (400 τρένα,εκ των οποίων τα 200 θα μεταβιβαστούν μέσω ΚΥΑ, άλλα 200 με απόφαση της Βουλής). Παράλληλα πρέπει η ΕΕΣΣΤΥ να προχωρήσει σε υπογραφή σύμβασης για τη συντήρηση τροχαίου υλικού (1.200 βαγόνια).

Οι εκκρεμότητες βάζουν στον πάγο και τις δύο εταιρείες καθώς ελλείψει προσωπικού αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες που ζητούν οι πελάτες χάνοντας παράλληλα εν δυνάμει νέους πελάτες. Από τη μία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αδυνατεί να ενισχύσει το εμπορευματικό της έργο λόγω έλλειψης χωρητικότητας, για την οποία μεγάλη πληγή αποτελεί το περιορισμένο προσωπικό. Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζει και η ΕΕΣΣΤΥ η οποία καθυστερεί για τεχνικούς λόγους να ολοκληρώσει συμβάσεις έργων. Παρ’ όλα αυτά το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών δεν φαίνεται να έχει εξανεμιστεί εντελώς ακόμη.

 Ζωντανό ενδιαφέρον διατηρούν για την ΕΕΣΣΤΥ και οι τρεις εταιρείες που είχαν καταθέσει μη δεσμευτικές προσφορές (RZD από κοινού με την ΓΕΚΤΕΡΝΑ, η Siemens και η Alstom σε κοινοπραξία με την DAMCO Energy).
 Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μοναδικός μνηστήρας παραμένει ο Ρώσος της RZD, καθώς οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF) και η ρουμανική εταιρεία Grup Feroviar Roman (GFR) φαίνεται ότι σφυρίζουν αδιάφορα.

Πηγή: reporter.gr