Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Μειοδότησε η Ιταλική Infrastrutore, στο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο.

  Μία μεγάλη έκπληξη περίμενε σήμερα τους συμμετέχοντες στο πρώτο από τα πολύ μεγάλα έργα του 2015 και συγκεκριμένα στη δημοπράτηση του έργου για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο. Όπως πληροφορήθηκε το ypodomes.com η -άγνωστη σε εμάς- Ιταλική εταιρεία Infrastutore μειοδότησε στη διαγωνιστική διαδικασία με το εντυπωσιακό ποσοστό έκπτωσης 45%.
  Στο έργο συμμετείχαν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας: ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ, J&P ΑΒΑΞ, ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το εντυπωσιακό ποσοστό έκπτωσης δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης στους συμμετέχοντες που προσήλθαν με πολύ χαμηλότερες εκπτώσεις που ξεκινούσαν από το 19% και έφταναν μέχρι το 36%. Συγκεκριμένα: ΤΕΡΝΑ 19,2%, ΜΕΤΚΑ 25,7%, ΑΚΤΩΡ 32,3%, ΙΝΤΡΑΚΑΤ 33,2%, J&P 35,7%, ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ 36,7%,INFRASTRUTTORE 45,2%. Επίσης είναι η πρώτη συμμετοχή ξένης τεχνικής εταιρείας σε ένα καθαρόαιμο πολύ μεγάλο έργο υποδομής μετά από πολύ καιρό.
  Το όραμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας με την Αθήνα και η ολοκλήρωση του σύγχρονου σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη – Προμαχώνα), με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή υψηλών ταχυτήτων και με τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, γίνεται πια ορατό και η ολοκλήρωση του έχει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.
  Το κόστος του έργου είναι 214εκ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) ενώ η διάρκεια των έργων έχει υπολογισθεί σε 36 μήνες. Επι της ουσίας αν υπολογίσουμε τη μέση διάρκεια των δημοπρατήσεων της ΕΡΓΟΣΕ, το έργο θα ολοκληρωθεί το 2019. Το μήκος των έργων είναι συνολικά 10,5χλμ ξεκινώντας από τον Ψαθόπυργο έως την ευρύτερη περιοχή του Ρίου. Ωστόσο προς το παρόν ερώτημα αποτελεί η διεξαγωγή της δημοπράτησης αν μέχρι τότε δεν έχει πιάσει δουλειά ο νέος Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ, κίνηση που αναμένεται να γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.
  Η εργολαβία περιλαμβάνεται στο ευρύτερο έργο της κατασκευής της νέας διπλής σιδ/κής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο της νέας σιδ/κής γραμμής Αθήνα – Πάτρα το οποίο, έως 31-12-2015, χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Η συγκεκριμένη εργολαβία θα χρηματοδοτηθεί από τη Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» 2014-2020 – “Connecting Europe Facility” (CEF) στο πλαίσιο της 5ης Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020 όπως και οι λοιπές εργασίες του Ροδοδάφνη (X.Θ. 91+500) - Ψαθόπυργος (Χ.Θ. 113+000).
Πρόκειται για τη κατασκευή της υποδομής της διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις και αποσκοπεί στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου ως προς τα άλλα μεταφορικά μέσα και την υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου αλλά και της Εθνικής Οικονομίας γενικότερα. 
Με την ολοκλήρωση αυτής της εργολαβίας από τον ΠΑΘΕΠ μένει μόνο το τμήμα Ρίο-Λιμάνι Πάτρας που προς το παρόν δεν έχει ολοκληρωμένες μελέτες. Ωστόσο χρηματοδοτικά το έργο αναμένεται να καλυφθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

ΤAYTOTHTA TOY ΕΡΓΟΥ
Το παρόν έργο, που αφορά στην κατασκευή της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κορίνθου – Πατρών αποτελεί τη συνέχεια της ήδη μελετημένης και κατασκευασμένης νέας γραμμής Αθηνών-Κορίνθου. Το τμήμα, μήκους περίπου 10,5 km, αρχίζει από τα Αραχωβίτικα (ΧΘ 113+000), καταλήγοντας στη ΧΘ 123+500 στην περιοχή του Ρίου. Στο έργο περιλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και των λοιπών δικτύων, στα σημεία που θίγονται από τις κατασκευές.
Το φυσικό αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου αφορά:

1. Την κατασκευή της υποδομής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Πάτρας από ΧΘ 113+000 έως τη ΧΘ 123+500, περίπου. Την κατασκευή ή/ και αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, το οποίο ακολουθεί παράλληλα, ανάντη ή/ και κατάντη τη ΝΣΓ αποκαθιστώντας την επικοινωνία μεταξύ οικισμών και των παράπλευρων ιδιοκτησιών.

2. Την κατασκευή του συνόλου των απαιτουμένων υδραυλικών έργων για την προστασία της σιδηροδρομικής γραμμής.

3. Την κατασκευή οδικών και σιδηροδρομικών γεφυρών (ΣΓ).

4. α) Την κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Cover and Cut Αγίου Βασιλείου, από τη ΧΘ 115+879,802 έως τη ΧΘ 116+505,777 και
β) Την κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Cover and Cut Ρίου από τη Χ.Θ. 119+718,60 έως τη Χ.Θ. 120+110,80.

5. Την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης των παράπλευρων και κάθετων οδών.

Πηγή: ypodomes.com