Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Τσίτουρας: Η γραμμή 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ θα μεταμορφώσει τις περιοχές

Εκτεταμένες αναπλάσεις στην επιφάνεια γύρω από τους σταθμούς

Το Μετρό της Αθήνας, το μεγαλύτερο έργο συγκοινωνιακής υποδομής, συνεχίζεται με τη νέα Γραμμή 4, ένα έργο πνοής για πολλές περιοχές του Λεκανοπεδίου, ιδιαίτερα πυκνοδομημένες και με ανεπαρκή σήμερα συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση.
Στο πλαίσιο της επέκτασης του δικτύου Μετρό της Αθήνας, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Χρήστος Τσίτουρας, παρουσία του Υφυπουργού κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, του Γ.Γ. Δημοσίων Έργων κ. Στράτου Σιμόπουλου, του Γ.Γ. Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων κ. Μενέλαου Δασκαλάκη και των Δημάρχων Αθηναίων κ. Γιώργου Καμίνη, Γαλατσίου κ. Γιώργου Μαρκόπουλου, Καισαριανής κ. Γιώργου Κοντόσταυλου και Ζωγράφου κας. Τίνας Καφατσάκη, ανακοίνωσαν την υλοποίηση του πρώτου μεγάλου τμήματος της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεΐκου - Γουδή με 14 νέους σταθμούς, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,2 δις ευρώ.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε (ΑΜ) επεσήμανε ιδιαίτερα τη νέα φιλοσοφία σχεδιασμού του έργου αυτού, τόσο για τις νέες τεχνολογίες που ενσωματώνει, όσο και για την ουσιαστική ανάπλαση των περιοχών στις οποίες χωροθετούνται οι νέοι σταθμοί, σε συνεργασία με τους Δήμους Αθήνας, Γαλατσίου, Ζωγράφου και Καισαριανής. Τόνισε επίσης ότι η ωρίμανση του έργου αυτού γίνεται ουσιαστικά εντός της εταιρείας από το στελεχιακό δυναμικό της ΑΜ.

Το πρώτο τμήμα «Α», της Γραμμής 4, περιλαμβάνει τους σταθμούς Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λ. Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 220.000 επιβάτες, ενώ ο εξυπηρετούμενος πληθυσμός σε ακτίνα 500 μ από τους σταθμούς ανέρχεται σε 285.000. Το έργο θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως και παράλληλα θα μειώσει τους αέριους ρύπους CO2 κατά 280 τόνους ημερησίως στην ατμόσφαιρα της πόλης.

Ο χρόνος διαδρομής από το Άλσος Βεΐκου ως το κέντρο της πόλης θα είναι περίπου 10 λεπτά. Στο αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνεται επίσης η επέκταση των εγκαταστάσεων συντήρησης και επισκευών του αμαξοστασίου Σεπολίων καθώς και η κατασκευή ενός νέου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας για όλες τις γραμμές του Μετρό εντός του αμαξοστασίου Σεπολίων.

Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε περίπου 1,2 δις ευρώ και η δημοπράτηση θα γίνει αρχικά με το στάδιο προεπιλογής έμπειρων και εξειδικευμένων εταιρειών και σε δεύτερο στάδιο με την υποβολή προσφορών, με κατ’ αποκοπή τίμημα για την ολοκλήρωση του έργου με το «κλειδί στο χέρι», περιλαμβανομένων και 17 συρμών.

Η υλοποίηση το έργου αυτού αναμένεται να αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, να αναβαθμίσει τη ζωή ολόκληρου του Λεκανοπεδίου και να εξυπηρετήσει όχι μόνον ιδιαίτερα πυκνοδομημένες περιοχές κατοικίας, ή εμπορικές περιοχές του κέντρου, αλλά και σημαντικές χρήσεις γης όπως Δικαστήρια, Νοσοκομεία, Πανεπιστήμια, κ.ά.

Η δημοπράτηση του έργου πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα (Δεκέμβριος 2014) με το στάδιο της Προεπιλογής, ενώ μέχρι το Φθινόπωρο του 2015 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εκκρεμότητες μελετών και αδειοδοτήσεων, προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός στο δεύτερο στάδιο κατάθεσης των οικονομικών προσφορών για την επιλογή του μειοδότη. Εκτιμάται ότι οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν από τις αρχές του 2016 και το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 7 έτη περίπου, το 2022.
ypodomes.com