Παρασκευή, 23 Μαΐου 2014

Μετρό Αθήνας: Άθλια η εικόνα των συρμών της γραμμής 1

Αποθαρρυντική η εικόνα των συρμών

Άθλια εξακολουθεί να είναι η εικόνα στους συρμούς της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας. Αν και η εταιρεία λειτουργίας εδώ και 2 χρόνια είναι μία, η εικόνα των συρμών της γραμμής 1 με εκείνη των γραμμών 2 και 3 μοιάζει να είναι η μέρα με την νύχτα.

Βρώμικα βαγόνια, τα γκράφιτι κυριαρχούν σε τέτοιο σημείο που δεν υπάρχει χώρος για το αρχικό πορτοκαλί χρώμα, σε πολλά βαγόνια οι χάρτες με τις γραμμές δεν έχουν αλλαχθεί (!!) ενώ η επαιτεία στα βαγόνια έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

ΓΚΡΑΦΙΤΟΒΑΓΟΝΙΑ
Η εικόνα των συρμών είναι αποθαρρυντική. Άσχημη, αποκαρδιωτική και εικόνα συρμών σε πλήρη εγκατάλειψη. Την ίδια εικόνα βλέπουν δεκάδες χιλιάδες τουρίστες που μετακινούνται από το λιμάνι του Πειραιά στο Μοναστηράκι και το κέντρο της Αθήνας χρησιμοποιώντας την γραμμή του πρώην ΗΣΑΠ. Σε κανένα από τα βαγόνια που υπάρχουν στην κυκλοφορία δεν υπάρχει μια ευπρεπισμένη εικόνα και απορίας άξιο γιατί δεν γίνεται για αυτό το πολύ άσχημο φαινόμενο.

ΒΡΩΜΙΚΟΙ ΣΥΡΜΟΙ
Μέσα στα βαγόνια των συρμών η αίσθηση της ελλιπούς καθαριότητας είναι εμφανής παντού και μία χαρακτηριστική μυρωδιά ακολουθεί τους επιβάτες σε όλη την διαδρομή. Οι χάρτες με τις γραμμές του Μετρό που έχουν διαφοροποιηθεί από πέρυσι με την προσθήκη των νέων επεκτάσεων στις γραμμές 2 και 3 δεν έχουν αλλαχθεί πλήρως.

ΕΠΑΙΤΕΙΑ
Η επαιτεία μέσα στους συρμούς δεν είναι η έκπληξη αλλά η καθημερινότητα που ζουν οι επιβάτες σχεδόν σε κάθε σταθμό. Επαίτες όλων των βαθμίδων περιφέρονται από βαγόνι σε βαγόνι χωρίς κανένας να φαίνεται να μπορεί να τους απομακρύνει.

ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΘΑΡΟΙ ΜΕ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ
Από την άλλη οι σταθμοί της γραμμής 1 είναι καθαροί και η εικόνα αυτή είναι παρήγορη και εντελώς διαφορετική με ότι αντικρύζει ο επιβάτης μέσα στους συρμούς. Η τηλεματική λειτουργεί άψογα έχοντας βελτιώσει τις υπηρεσίες προς τους επιβάτες.

Αυτό που είναι πάντως επιβεβλημένο και πέρα από κάθε άλλο είναι η ανάγκη να ληφθούν άμεσες αποφάσεις για την εικόνα των συρμών που παραπέμπουν σε άλλες εποχές. Εξίσου σημαντικό είναι και το τμήμα Ομόνοια-Πειραιάς που μεταφέρει χιλιάδες τουριστών προς τους αρχαιολογικούς χώρους και το λιμάνι δίνοντας μία εξαιρετικά άσχημη εικόνα για την λειτουργία του Μητροπολιτικού Σιδηρόδρομου στην Αθήνα.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com