Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2014

Πώς χτίζει χαρτοφυλάκιο πελατών η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

της Μάρως Τσαντήλα

Σημαντική θέση στις εμπορευματικές μεταφορές «χτίζει» σταδιακά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η συμφωνία με την P&G για μεταφορές μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Σε αναμονή για τις εξελίξεις στην συνεργασία με Cosco – HP.
Μία ακόμη σημαντική ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας αποτελεί η νέα συμφωνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την πολυεθνική P&G.
Η συμφωνία των δύο εταιρειών αφορά στην μεταφορά προϊόντων της P&G (Ariel, Pantene, Fairy, Gillette, Always, Pampers) με τον σιδηρόδρομο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη με χρήση της νέας υπηρεσίας ICS (Intermodal Cargo Shuttle).
Η έναρξη της συνεργασίας θα γίνει σε πρώτη φάση με την μεταφορά τριών κοντέινερ καθημερινά, ενώ η προοπτική είναι σε επόμενη φάση να υπάρξει διεύρυνσή της.
Η συγκεκριμένη υπηρεσία παρέχεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τις αρχές Δεκεμβρίου και έως τώρα έχει υπογράψει συμφωνίες με επτά ακόμη μεγάλες εταιρείες όπως ΕΛΤΑ, Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, Furlis/IKEAκ.ά.
Στην σχετική πρωτοβουλία συνεργασίας, που υπάρχει ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΣΕΒ, μετέχουν ήδηπερισσότερες από 30 εταιρείες και σύντομα αναμένεται να προχωρήσουν και άλλες συμφωνίες. Στα σχέδια προβλέπεται η επέκταση του δρομολογίου ως την Αλεξανδρούπολη τους επόμενους μήνες.
Η ζήτηση της αγοράς για μεταφορές με τον σιδηρόδρομο είναι δεδομένη καθώς εξασφαλίζονται φθηνότερα τιμολόγια, συγκριτικά με την εναλλακτική οδική μεταφορά. Η σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης γίνεται με block trains, για να εξυπηρετείται και η διαμεταφορά containers όλων των κατηγοριών (45', 40' και 20').
Η νέα υπηρεσία (ICS) προσφέρει δυνατότητες καθημερινής και ολοκληρωμένης πόρτα-πόρτα μεταφοράς εμπορευμάτων, παραλαμβάνοντας τα αγαθά από την αφετηρία τους και παραδίδοντας τα στον τελικό τους προορισμό.
Διακηρυγμένος στόχος της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να αυξήσει τα μερίδια του σιδηροδρόμου στιςεμπορευματικές μεταφορές που διακινούνται μεταξύ των δύο πόλεων.
Το μεγάλο στοίχημα με Cosco - HP
Την ίδια στιγμή που φαίνεται ότι προχωρά θετικά το εγχείρημα για αύξηση του μεριδίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις εσωτερικές εμπορευματικές μεταφορές σε αναμονή βρίσκεται ακόμη, 1,5 χρόνο μετά την ανακοίνωσή της, η έναρξη της συνεργασίας με την Cosco και την ΗΡ. Παρότι η γραμμή που συνδέει το λιμάνι του Ικονίου με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο παραδόθηκε πριν από ένα χρόνο το δρομολόγιο δεν έχει ακόμη ξεκινήσει.
Οι τελευταίες αναφορές κάνουν λόγο για έναρξη της πιλοτικής δρομολόγησης πριν από το Πάσχα και για μια δοκιμαστική περίοδο τριών μηνών στην διάρκεια της οποίας θα τεσταριστούν τα προβλήματα, πριν η συνεργασία ξεκινήσει κανονικά.
Το σημείο – κλειδί για την επιτυχία του εν λόγω εγχειρήματος αποτελεί η διέλευση έξι συνολικά χωρών προκειμένου τα προϊόντα να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους. Αν η διέλευση γίνει στους συμφωνημένους χρόνους, χωρίς προβλήματα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κερδίσει την εμπιστοσύνη των μεγάλων εταιρειών ότι μπορεί να φέρει σε πέρας δύσκολα εγχειρήματα.
Γεγονός είναι πάντως η καθυστέρηση στην έναρξη της συνεργασίας έχει προκαλέσει προβληματισμόπαρότι αυτή αποδίδεται στο μέγεθος της συμφωνίας, η οποία, αναμφίβολα, είναι πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα. Η επιτυχία σε μια τέτοια συνεργασία μπορεί να προσελκύσει και άλλες συμφωνίες αντίστοιχου μεγέθους, υπό την προϋπόθεση ότι θα εξελιχθεί χωρίς προβλήματα.
Γνώστες του χώρου επισημαίνουν ότι αν η συνεργασία αυτή είχε ξεκινήσει και είχε υλοποιηθεί χωρίς πρόβλημα ήδη θα έχει προσελκύσει και άλλες πολυεθνικές εταιρείες στην «πόρτα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Προς το παρόν όμως οι εταιρίες που ενδιαφέρονται αναμένουν τα δουν πως θα υλοποιηθεί η συνεργασία με την ΗΡ προκειμένου να προχωρήσουν παραπέρα.