Παρασκευή, 30 Αυγούστου 2013

Επικίνδυνο ξεπούλημα της ROSCO

  • ΤΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΟΥ ΟΣΕ

  • Θέτει ζήτημα ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών και απαξίωσής της για να πουληθεί όσο - όσο.

Επιχείριση απομείωσης της αξίας της ROSCO, που έχει ήδη μπει σε τροχιά ιδιωτικοποίησης από το ΤΑΙΠΕΔ, καταγγέλλει κορυφαίο διοικητικό στέλεχος του ΟΣΕ με έγγραφό του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και τη διοίκηση του Οργανισμού. Παράλληλα, η Ομοσπονδία εργαζομένων στον ΟΣΕ είναι έτοιμη να προσφύγει στο ΣτΕ, ζητώντας την ακύρωση του διαγωνισμού, τόσο για τη ROSCO όσο και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


Η ROSCO, που αποσχίστηκε πριν από ένα δεκαπενθήμερο από τον όμιλο του ΟΣΕ και απασχολεί περίπου 600 εργαζόμενους, έχει την ευθύνη για έντεκα επισκευαστικές βάσεις τρένων σε διάφορες πόλεις της χώρας και η αξία της αποτιμάται σε 59,4 εκατ. ευρώ, με βάση τις εκτιμήσεις ορκωτών λογιστών που αποδέχθηκε η κυβέρνηση. Στο έγγραφο προς τους αρμόδιους με ημερομηνία 21/8/2013, που έστειλε το κορυφαίο διοικητικό στέλεχος και έχει στα χέρια της η «Εφ.Συν.», επισημαίνεται ότι η ίδρυση της νέας εταιρείας είναι εκτός κάθε σιδηροδρομικής λογικής και νομολογίας. Αναφέρει ότι συντελέστηκε για να αναδειχθεί η δήθεν ανικανότητα του υπηρεσιακού τομέα και να πουληθεί η δραστηριότητα της συντήρησης με τίμημα ίσο με την αξία των αποθηκευμένων ανταλλακτικών και του μηχανολογικού εξοπλισμού! Προβλέπει μάλιστα ότι θα μειωθεί και άλλο, μέσω της διαδικασίας διαβούλευσης στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού.

Αναδεικνύει όμως και μια άλλη παράμετρο, επισημαίνοντας ότι από τις 14 Αυγούστου που αποσχίστηκε από τον ΟΣΕ, η νέα εταιρεία «παραβαίνει τους τύπους και την ουσία των υποχρεωτικών ευρωπαϊκών Οδηγιών και της ελληνικής νομοθεσίας περί ασφάλειας και διαλειτουργικότητας του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού συστήματος και ως εκ τούτου υποβιβάζει την ασφάλεια λειτουργίας του δικτύου». Εως τη συγκεκριμένη ημερομηνία, οι υποδομές λειτουργούσαν με ευθύνη του ΟΣΕ, που είχε πιστοποιηθεί για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού τρένων, ενώ η νέα εταιρεία δεν διαθέτει την προβλεπόμενη πιστοποίηση, ούτε και οργανόγραμμα, επομένως δεν μπορεί να λειτουργήσει!

«Η όλη νομοθετική προετοιμασία της ιδιωτικοποίησης ήταν πρόχειρη και παραβαίνει την ευρωπαϊκή σιδηροδρομική νομοθεσία», επισημαίνει το στέλεχος του ΟΣΕ.
 Χ.ΤΖ.

«Εφημερίδα των συντακτών»