Κυριακή 23 Ιουνίου 2013

Σε ΟΔΙΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ποντάρει το ΤΑΙΠΕΔ για αύξηση εσόδων

Της Αλεξανδρας Κασσιμη
Κάκιστη είναι η εικόνα των εσόδων του ΤΑΙΠΕΔ, όπως αποτυπώνεται και στα αποτελέσματά του, σύμφωνα με τα οποία οι μοναδικές ροές που ευελπιστεί να καταγράψει εντός του πρώτου 6μήνου του 2013 προέρχονται από την πώληση τεσσάρων ακινήτων που βρίσκονται στο εξωτερικό. Σε περίπτωση που υπογραφούν οι εν λόγω συμβάσεις εντός του Ιουνίου, στα ταμεία του ΤΑΙΠΕΔ θα εισρεύσουν 41,1 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για ακίνητα στο Λονδίνο, στη Λευκωσία, στις Βρυξέλλες και στο Βελιγράδι. Συνολικά, το πρώτο 6μηνο του 2013 θα κλείσει για το ταμείο με έσοδα μόλις 110 εκατ. ευρώ, συνυπολογίζοντας και τις εισπράξεις από την πώληση του Διεθνούς Κέντρου Ραδιοτηλεόρασης (IBC), ποσό υπερβολικά μικρότερο από τον αρχικό στόχο για εισπράξεις 2,6 δισ. ευρώ στο σύνολο του έτους. Ωστόσο, μέσα στις επόμενες τέσσερις εβδομάδες το ΤΑΙΠΕΔ ευελπιστεί ότι θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση και της άδειας αποκλειστικής διοργάνωσης και διεξαγωγής αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος για περίοδο 20 ετών, ώστε ο πλειοδότης να έχει αναδειχθεί έως το τέλος Ιουλίου. Ο ανάδοχος θα αναλάβει για 20 έτη την αποκλειστική άδεια για το αμοιβαίο ιπποδρομιακό στοίχημα, θα έχει τη δυνατότητα κατασκευής και λειτουργίας πρόσθετων ιπποδρόμων πέραν του υφισταμένου, ενώ θα διατηρεί το αποκλειστικό δικαίωμα διεξαγωγής πρόσθετου αμοιβαίου στοιχήματος (sweepstake).
Παρέχεται στον πλειοδότη επίσης η δυνατότητα σύναψης σύμβασης leasing για τη διεξαγωγή ιπποδρομιών στις εγκαταστάσεις του ΟΔΙΕ στο Μαρκόπουλο χωρίς να δεσμεύεται από τις υποχρεώσεις του ΟΔΙΕ. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της κυβέρνησης, ο ΟΔΙΕ θα πρέπει να τεθεί σε καθεστώς εκκαθάρισης έως τις αρχές του 2014.
Στο τέλος Ιουνίου το ΤΑΙΠΕΔ ευελπιστεί να ξεκινήσει τις διαδικασίες και για τον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO, της εταιρείας διαχείρισης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Με τις εξελίξεις να τρέχουν και με τα δυσμενή έως τώρα αποτελέσματα, η πολυσυζητημένη πλέον αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε ήδη να βρίσκεται σε τροχιά. Ο προγραμματισμός θέλει τον διαγωνισμό να προκηρύσσεται στο τέλος Ιουνίου. Οι δεσμευτικές προσφορές θα πρέπει να έχουν κατατεθεί έως τον Οκτώβριο το αργότερο, ώστε ο ανάδοχος να έχει οριστεί στις αρχές του 2014 το αργότερο. Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι αποτελούσαν μέχρι πρότινος μια σίγουρη συμμετοχή στον διαγωνισμό, ωστόσο μετά τις εξελίξεις στη ΔΕΠΑ, τα δεδομένα φαίνεται να έχουν τροποποιηθεί. Σχεδόν βέβαιη θεωρείται η συμμετοχή των Κινέζων τουλάχιστον με τη μορφή υποβολής μη δεσμευτικής προσφοράς, καθώς μετά την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Ικονίου συνδέουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την παρουσία τους στο λιμάνι του Πειραιά.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Γάλλοι επεξεργάζονται να «κατέβουν» στον διαγωνισμό με τη μορφή κοινοπραξίας, καθώς φαίνεται να ενδιαφέρονται μόνο για τον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Στάση αναμονής τηρούν οι Γερμανοί, οι οποίοι, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν προσανατολίζονται στην υποβολή προσφοράς.