Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΕΚ

Η συνδικαλιστική παράταξη ΣΕΚ στην ανακοίνωση της αναφέρει: " Τόσο η αυτοδύναμη κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ του κ. Παπανδρέου, όσο και η παράνομη κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Ν.Δ. και ΛΑΟΣ του κ. Παπαδήμου, επεφύλαξαν «ιδιαίτερη» μεταχείριση τόσο στους σιδηροδρομικούς όσο και στο σιδηρόδρομο.

Σε ότι αφορά τους σιδηροδρομικούς, εκτός του ότι υπέστησαν μαζί με όλους τους άλλους εργαζόμενους τις επιπτώσεις από τη ληστρική πολιτική των 2 κυβερνήσεων, συμπεριλήφθηκαν και σε μια σειρά από νόμους που επέφεραν ονομαστικές μειώσεις στους μισθούς τους πάνω από 30% και διέλυσαν τις εργασιακές τους σχέσεις. Αυτή η στιγμή οι σιδηροδρομικοί ουσιαστικά είναι στα χέρια των Διοικήσεων των εταιρειών ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι οποίες λειτουργούν όπως θέλουν.
Σε ότι αφορά την επιχείρηση, η οποία είναι η μόνη ελληνική επιχείρηση που συμπεριλήφθηκε και ονομαστικά στο «αδιάβαστο» μνημόνιο, ολοκληρώνεται το σχέδιο της τελευταίας 20ετίας που προέβλεπε τον τεμαχισμό του ενιαίου ΟΣΕ, την ιδιωτικοποίηση και ξεπούλημα φιλέτων του και τη συρρίκνωση του σε εταιρεία «συμβούλων». Ήδη το δίκτυο της Πελοποννήσου είναι κλειστό και το υπόλοιπο υπολειτουργεί και μόνο χάρη στη φιλοτιμία και την επαγγελματικότητα των σιδηροδρομικών.
Δεν εξαιρέθηκαν φυσικά (σιδηρόδρομος και σιδηροδρομικοί), ούτε και από τη «γελοία και αναποτελεσματική» εφεδρεία όπως την αποκάλεσε εκ των υστέρων βέβαια, ο εμπνευστής της κ. Ρέππας. Κυβέρνηση και Διοικήσεις αποφάσισαν να απολύσουν μέσω της εφεδρείας 118 σιδηροδρομικούς κυρίως από τον τεχνικό κλάδο, μετά την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου τέλος του 2011 που εξαιρούσε: τους κλάδους σταθμαρχών, κλειδούχων και προσωπικού συντήρησης γραμμής του ΟΣΕ και μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι κινητοποιήσεις των σιδηροδρομικών (εφέδρων και μη) ανάγκασαν τον κ. Βορίδη να δηλώσει ότι δεν ενημερώθηκε σωστά, ώστε να εξαιρέσει και τους υπόλοιπους. Οι σιδηροδρομικοί απέδειξαν στον κ. Βορίδη με ατράνταχτα στοιχεία ότι, η περαιτέρω μείωση του προσωπικού θα οδηγήσει σε κλείσιμο παραγωγικών μονάδων του ΟΣΕ, σε συρρίκνωση της λειτουργίας του και σε κινδύνους σε ότι αφορά την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα:
« Η αποχώρηση 118 εργαζομένων στη συντήρηση τροχαίου υλικού θα οδηγήσει στο κλείσιμο του ΟΣΕ συνολικά. Αυτό θα είναι το αποτέλεσμα της αναπόφευκτης έλλειψης τροχαίου υλικού από την παραμονή του εκτός κυκλοφορίας εκ της αδυναμίας συντήρησης του, με συνέπεια την διαδικασία της διακοπής τακτικών δρομολογίων, μείωση εσόδων και αύξηση ελλειμμάτων, με τελική κατάληξη την αναστολή λειτουργίας γραμμών, το μαράζωμα και το κλείσιμο του Οργανισμού. Αν προκριθεί η διατήρηση της λειτουργίας του σιδηροδρόμου, το έργο της συντήρησης θα πρέπει να ανατεθεί (ελλείψει Ελληνικών) σε ξένες εταιρείες που θα το μεταφέρουν στις βαλκανικές χώρες, αυξάνοντας την ανεργία στη χώρα μας και την τεχνολογική εξάρτηση της από το εξωτερικό.
Επιπλέον υπάρχουν δραστηριότητες που πρέπει να αναληφθούν άμεσα στα πλαίσια της υποχρέωσης συμμόρφωσης της χώρας μας προς την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία από τις υπηρεσίες του Υπουργείου ή να ανατεθούν στον ΟΣΕ. Συνεπώς το εναπομείναν προσωπικό του ΟΣΕ είναι απολύτως απαραίτητο. Εάν διωχτεί σε εφεδρεία, αναγκαστικά το έργο αυτό θα ανατεθεί σε ξένες εταιρείες συμβούλων με τις αναμενόμενες συνέπειες. Δεν πρέπει να επαναλάβουμε το αποτυχημένο πείραμα της Μ. Βρετανίας που αφού ιδιωτικοποίησε το σιδηρόδρομο, όταν καταστράφηκαν οι υποδομές και το τροχαίο υλικό και μετά από μεγάλα σιδηροδρομικά ατυχήματα με δεκάδες νεκρούς λόγω πτώσης του επιπέδου ασφάλειας, ξαναπλήρωσε την κρατικοποίηση του και χρέωσε το λαό της με το τεράστιο κόστος επαναφοράς του στην  προ της ιδιωτικοποίησης κατάσταση.
Το προσδοκόμενο μικρό οικονομικό όφελος από την εφεδρεία των 118 σιδηροδρομικών (περίπου 50.000€ το μήνα), θα εξελιχθεί σε οικονομική και κοινωνική επιβάρυνση από τη βέβαιη κατάργηση δρομολογίων και την ακριβή συντήρηση το τροχαίου υλικού. Οι υπηρεσίες του ΟΣΕ διαθέτουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι το σημερινό κόστος συντήρησης από τον ΟΣΕ είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που θα πλήρωνε ο Οργανισμός για τις ίδιες εργασίες στις ξένες ιδιωτικές εταιρείες των κατασκευαστών που δρουν μονοπωλιακά, αφού δεν υπάρχει ούτε μία εγχώρια σχετική εταιρεία. Σε σχετική παρουσίαση στην τρόικα, οι υπηρεσίες του ΟΣΕ απέδειξαν ότι το κόστος συντήρησης του τροχαίου υλικού είναι στα κατώτερα όρια σε σχέση με τα άλλα ευρωπαϊκά δίκτυα.»
Ο κ. Βορίδης μπροστά σε αυτά και άλλα στοιχεία που κατέθεσαν οι σιδηροδρομικοί και μέσω συνεργατών του, υποσχέθηκε την κατάθεση τροπολογίας που θα λύνει το πρόβλημα. Παρόλα αυτά, 15 ημέρες τώρα δεν έχει γίνει τίποτα, ενώ ο ΟΣΕ προχωρά στην υλοποίηση των απολύσεων.
Ο κ. Βορίδης αντί να καταθέσει τη σχετική τροπολογία και σε συνεργασία με το Προεδρείο της ΠΟΣ, άρχισε τους τακτικισμούς προσπαθώντας να κερδίσει χρόνο. Το αποτέλεσμα είναι, στις 19/1/2012 να υπογράψει μαζί με  άλλους 15  συναδέλφους του υπουργούς του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., σχέδιο νόμου για κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου η οποία κατατέθηκε στη Βουλή και θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια την Τρίτη 31/1/2012.
ΠΟΤΕ ΘΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ;
ΟΤΑΝ ΓΙΝΕΙ ΝΟΜΟΣ Η ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΘΟΥΝ ΟΙ 118 ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΙ;
Τις τελευταίες ημέρες τα γνωστά παπαγαλάκια, προσπαθούν να διασπάσουν την κοινή προσπάθεια: ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΛΥΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ. Από τη μια και σε συνεργασία με τον ΟΣΕ προσπαθούν να εξαιρέσουν μερικούς από τους 118 και από την άλλη λένε: Αφήστε τους αυτούς (τους έφεδρους), έχουν τελειώσει, ελάτε να πάρουμε κανένα φράγκο από τη διόρθωση του μισθολογίου.!!!
Για μας, κανείς σιδηροδρομικός δεν περισσεύει. Ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί κοινός, ενωτικός και δυναμικός".
Μπορούμε να νικήσουμε.
 ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΤΗΣ ΣΕΚ