Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2011

ΟΑΣΑ-ΟΣΕ:Πρόβλημα λειτουργίας φέρνει η εφεδρεία

Σοβαρό πρόβλημα στην λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας αλλά και του ΟΣΕ θα προκληθεί, σύμφωνα τουλάχιστον με τους εργαζόμενους, αν τελικά υλοποιηθεί ο σχεδιασμός για αποχώρηση ποσοστού 10% του προσωπικού μέσω εργασιακής εφεδρείας, όπως προβλέπει το κυβερνητικό σχέδιο.
Με την έξοδο του 10% του προσωπικού περισσότερο από 1.250 εργαζόμενοι θα δουν την πόρτα της… εξόδου με τις αποχωρήσεις αυτές να προστίθεται στην πολύ μεγάλη μείωση προσωπικού που έχουν υποστεί τον τελευταίο χρόνο τόσο ο όμιλος ΟΣΕ όσο και οι εταιρείες του ΟΑΣΑ, που μετέταξαν μεγάλο αριθμό του προσωπικού τους εφαρμόζοντας τα σχέδια εξυγίανσης που εκπονήθηκαν και στις δύο περιπτώσεις.
Μάλιστα αξιοσημείωτο είναι ότι σε κάποιες περιπτώσεις οι μετατάξεις προσωπικού δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη, την ώρα που οι διοικήσεις των οργανισμών καλούνται να επιλέξουν το 10% των εργαζόμενων που θα οδηγηθούν σε εργασιακή εφεδρεία.
Το κυβερνητικό σχέδιο που ισχύει βεβαίως όχι μόνο για τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας, αλλά για 151 συνολικά φορείς προβλέπει ότι μέχρι την επόμενη Δευτέρα οι Διοικήσεις θα πρέπει να αποφασίσουν με συνοπτικές διαδικασίες ποιοι εργαζόμενοι θα αποχωρήσουν από ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ (Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, Μετρό, ΤΡΑΜ) και ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ).

ΟΣΕ: Για απειλούμενο λουκέτο κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι

Οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων στον ΟΣΕ υποστηρίζουν με έμφαση ότι περιθώρια νέας μείωσης του αριθμού του απασχολούμενου προσωπικού δεν υπάρχουν καθώς από τον Σεπτέμβριο του 2010, οπότε και ψηφίστηκε το σχέδιο εξυγίανσης του ομίλου, έως σήμερα έχουν αποχωρήσει, είτε με μετατάξεις είτε με συνταξιοδότηση, περισσότεροι από τους μισούς εργαζόμενους σε ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.
Μάλιστα χαρακτηριστικό είναι ότι, ενώ βρίσκονται σε εκκρεμότητα ακόμη 150 μετατάξεις, ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων στον όμιλο ΟΣΕ ανέρχεται σε 3.450 άτομα όταν ένα μόλις χρόνο νωρίτερα ήταν 6.700 άτομα.
Στον ΟΣΕ απασχολούνται 2.750 άτομα την ώρα που το σχέδιο εξυγίανσης ανέφερε ως απαραίτητο προσωπικό για την λειτουργία του σιδηροδρόμου τα 2.800 άτομα.
Λιγότεροι σε σχέση με το αρχικό σχέδιο είναι οι εργαζόμενοι και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία έχει σήμερα 875 άτομα προσωπικό, ενώ το σχέδιο εξυγίανσης ανέφερε ότι για την λειτουργία της εταιρείας απαιτούνται 920 άτομα.
Παρεμφερής είναι η κατάσταση και στην ΕΡΓΟΣΕ, η οποία ένα χρόνο νωρίτερα είχε 380 εργαζόμενους, ενώ σήμερα το προσωπικό της μόλις και μετά βίας ξεπερνά τα 200 άτομα.
Οι εργαζόμενοι της εταιρείας οι οποίοι την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποίησαν κατάληψη στα γραφεία της, κατά της περαιτέρω μείωσης του προσωπικού της, υποστηρίζουν ότι το οργανόγραμμα που έχει εκπονηθεί σύμφωνα με το νέο επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει ότι για την λειτουργία της ΕΡΓΟΣΕ είναι απαραίτητοι 230 εργαζόμενοι.
Το προσωπικό της εταιρείας υποστηρίζει ότι η ΕΡΓΟΣΕ δεν μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα εργασιακής εφεδρείας καθώς έχει ήδη μειωμένο προσωπικό σε σχέση με αυτό που είναι απαραίτητο για την λειτουργία της, υπερκαλύπτοντας τον κυβερνητικό στόχο της μείωσης κατά 10%.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) Θανάση Λεβέντη, η κυβερνητική απαίτηση για μείωση κατά 10% του προσωπικού του ΟΣΕ οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε κλείσιμο τον σιδηρόδρομο αφού ήδη η λειτουργία του είναι οριακή ακόμη και στο λειψό δίκτυο που έχουν αφήσει οι περικοπές του περασμένου χειμώνα.
Ο πρόεδρος της ΠΟΣ προειδοποίησε για κινητοποιήσεις τις επόμενες μέρες στο σιδηρόδρομο, αν δεν υπάρξει αλλαγή των σχεδίων συρρίκνωσης, σημειώνοντας μάλιστα ότι οι σιδηροδρομικοί θα ενώσουν τις δυνάμεις τους με όλες τις εργασιακές ομάδες που πλήττονται από τα κυβερνητικά σχέδια, σε όποιο χώρο και αν αυτές βρίσκονται.

Συρρικνώνεται το έργο των εταιρειών του ΟΑΣΑ

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στις εταιρείες του ομίλου ΟΑΣΑ. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ΗΣΑΠ όπου τα δρομολόγια του ηλεκτρικού για πολλές μέρες εκτελούνταν με πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, εξαιτίας των προβλημάτων που προκάλεσε η υποχρεωτική μετάταξη 144 ατόμων σε υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού. Στον ΗΣΑΠ σήμερα απασχολούνται 952 εργαζόμενοι, αριθμός που έχει συρρικνωθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια.
Όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι περιθώρια περαιτέρω μειώσεων του προσωπικού δεν υπάρχουν ειδικά το διάστημα αυτό που αναμένεται, μετά από σχεδόν τρία χρόνια, η πλήρης επαναλειτουργία της γραμμής με συνακόλουθη αύξηση της κίνησης.
Δραματική μείωση του έργου που εκτελεί έχει υποστεί και η ΕΘΕΛ, η οποία σήμερα μαζί με την ΗΛΠΑΠ συγκροτεί την νεοσύστατη εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ). Στις εξαγγελίες του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών οι μειώσεις δρομολογίων παρουσιάζονταν ως εξορθολογισμός του δικτύου των οδικών μέσων μαζικής μεταφοράς, τα οποία θα αποκτούσαν τροφοδοτικό ρόλο στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Ωστόσο ο νέος ρόλος είναι σαφέστατα… δεύτερος καθώς σήμερα η ΕΘΕΛ σε ημερήσια βάση πραγματοποιεί 2.800 βάρδιες ημερησίως την ώρα που ο σχεδιασμός κάνει λόγο για 3.100 βάρδιες την ημέρα. Στις αρχές της χρονιάς εκτελούνταν 3.456 βάρδιες...
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους το αποτέλεσμα είναι η εταιρεία να χάνει επιβάτες καθώς δεν μπορεί να παρέχει επαρκή εξυπηρέτηση στο επιβατικό κοινό και τα έσοδά της να συρρικνώνονται ευθέως ανάλογα με την συρρίκνωση του δικτύου της.
Το ενδεχόμενο περαιτέρω μείωσης του προσωπικού της εταιρείας βρίσκει πλήρως αντίθετους τους εργαζόμενους σε αυτή. Ενδεικτικά η ΠΑΣΚΕ ΕΘΕΛ, παράταξη που πρόσκειται στο κυβερνών κόμμα, κάνει λόγο ακόμη και να νομικά κωλύματα για την υλοποίηση της εργασιακής εφεδρείας, καθώς, όπως τονίζεται, οι εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου της πρωτεύουσας βρίσκονται σε διαδικασία εξυγίανσης.