Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

Γερμανοαυστριακό ενδιαφέρον για το σιδηρόδρομο Πελοποννήσου


Του ΝΙΚΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
 Μπορεί ο ΟΣΕ να απαξίωσε και να καταργεί σταδιακά το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, ωστόσο υπάρχουν Γερμανοί και Αυστριακοί επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στη γραμμή αυτή. Αυτό επισήμανε χθες ο δήμαρχος Τρίπολης Γιάννης Σμυρνιώτης, που συναντήθηκε με εκπροσώπους των επιχειρηματιών.
Οπως είπε, στελέχη του γερμανικού ομίλου περιόδευσαν την Πελοπόννησο, είδαν το δίκτυο και συναντήθηκαν με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλους παράγοντες για να έχουν τη γνώμη τους για το εγχείρημά τους.
Οπως δήλωσε ο κ. Σμυρνιώτης, η πρόταση των ξένων επενδυτών αφορά αρχικά τη λειτουργία των γραμμών που διεκόπησαν, δηλαδή για μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, ενώ στόχος τους είναι να δημιουργηθούν και κάποιες τουριστικές διαδρομές, καθώς επίσης στην Αχαΐα να λειτουργήσει το τρένο και σαν προαστιακός στους μεγάλους οικισμούς γύρω από την Πάτρα.
Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα δεν υπάρχει, ωστόσο οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θέλουν να είναι έτοιμοι και με την απελευθέρωση της αγοράς στις μεταφορές και τη διαδικασία που θα ξεκινήσει τόσο το υπουργείο Μεταφορών όσο και ο ΟΣΕ, να υποβάλουν την πρότασή τους.
Ο δήμαρχος σημείωσε ότι ως ιδιωτική επιχείρηση οι Γερμανοί θα φροντίσουν οι γραμμές να είναι ανταγωνιστικές, προκειμένου να κερδίσουν μερίδιο της αγοράς, ενώ επισήμανε ότι είναι λογικό για όσες γραμμές προβλέπεται επιχορήγηση να τη διεκδικήσουν.
Την τραγελαφική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο σιδηρόδρομος στην περιοχή αναδεικνύει και το εξής γεγονός: η γραμμή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, η οποία ξεκίνησε να αναβαθμίζεται από το 2004, ολοκληρώθηκε σχεδόν 7 χρόνια μετά. Ωστόσο λειτούργησε μόνο για λίγους μήνες, χωρίς αυξημένο επιβατικό κοινό, αφού ο χρόνος της διαδρομής αυξήθηκε αντί να μειωθεί, ενώ στοίχισε όπως υπολογίζεται περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.
Ανθρωποι του σιδηρόδρομου υποστηρίζουν ότι πρέπει να έγινε «μεγάλο φαγοπότι» για την αναβάθμιση της καταργημένης γραμμής, αν σκεφτεί κανείς ότι το 1880, όταν τα τεχνικά συνεργεία χρησιμοποιούσαν κασμάδες, δεν αναβάθμισαν, αλλά κατασκεύασαν εξ ολοκλήρου τη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή μέσα σε 3 χρόνια. Υστερα από όλα αυτά τα χρήματα και την αναμονή τόσων ετών, το ελληνικό κράτος αποφάσισε να καταργήσει τη γραμμή, δίνοντας την ευκαιρία τώρα σε ξένους επενδυτές να την εκμεταλλευτούν όπως πρέπει.
"Ελευθεροτυπία"