Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΔΑΚΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Ένα χρόνο μετά την υπογραφή του μνημονίου και είκοσι μήνες διακυβέρνησης από την ανάλγητη και σκληρή πολιτική της Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, δυστυχώς και πάλι είμαστε στο απόλυτο μηδέν.
Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα η βελτίωση των όρων και των συνθηκών των εργαζομένων καθώς και η διαμόρφωση και κατοχύρωση των κοινωνικών δικαιωμάτων, έγιναν βήμα – βήμα τις προηγούμενες δεκαετίες και χαρακτηρίστηκαν ως κοινωνική πρόοδος.
Η κοινωνική πρόοδος των εργαζομένων σταμάτησε στο έτος 2009 και από εκεί άρχισε η οπισθοδρόμηση και μάλιστα με ταχύτατους ρυθμούς.
Τρομοκρατημένο το πολιτικό σύστημα από το μέγεθος των δημοσιονομικών προβλημάτων, που το ίδιο δημιούργησε και αποποιείται των ευθυνών του, και με σημαιοφόρο τη σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, εξαπέλυσε την επίθεση.
Μια Κυβέρνηση η οποία μάλιστα κινούμενη αντίθετα και από τις θεμελιώδεις αρχές του σοσιαλισμού, ακυρώνοντας τις προεκλογικές της δεσμεύσεις και εξαγγελίες του ίδιου του Πρωθυπουργού (ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ) και διαψεύδοντας κάθε ελπίδα που τυχόν είχε δημιουργήσει στην ελληνική κοινωνία, εξαπέλυσε μια άνευ προηγουμένου επίθεση σε εργασιακά δικαιώματα που κατακτήθηκαν με θυσίες και αγώνες.
Μέσα σε ένα χρόνο έχουν ανατρέψει βήματα προόδου που χρειάστηκαν δεκαετίες για να ολοκληρωθούν και οδήγησαν τη χώρα σε συνθήκες εργασιακού Μεσαίωνα.
Ξεκίνησαν την επίθεση το 2010 στα εισοδήματα και τις αποδοχές των εργαζομένων στο δημόσιο και στις ΔΕΚΟ, με τις απώλειες να ακουμπάνε το 40% και πλέον από τους Νόμους 3833, 3845, 3899 και τη φορομπηχτική πολιτική που επέβαλαν.
Χωρίς τσίπα και ντροπή, επιπλέον προχώρησαν και στην πλήρη ανατροπή θεμελιωδών και συνταγματικά κατοχυρωμένων και αυταπόδεικτων δικαιωμάτων του κόσμου της μισθωτής εργασίας.
Μετά από την αποτυχία του μνημονίου και την κατάρρευση της κυβερνητικής οικονομικής πολιτικής, έρχονται σήμερα και χωρίς κάποια αξιόπιστη αναλογιστική μελέτη, αλλά και χωρίς κανένα πειστικό επιχείρημα για το οικονομικό και ταμειακό όφελος στα δημόσια ταμεία, προσπαθούν να μας πείσουν μέσω του άλλου διαπλεκόμενου συστήματος, των ΜΜΕ, και μας προσφέρουν το μεσοπρόθεσμο σταθεροποιητικό πρόγραμμα 2011 – 2015. Ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει πάλι οριζόντιες περικοπές μισθών μέσω των άμεσα και έμμεσων φόρων που θέλει να επιβάλλει η Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ.
Ξεπουλάει μέσω αποκρατικοποιήσεων ότι έχει απομείνει σαν ασημικό στο κράτος επιβάλλοντας απολύσεις, εργολαβοποίηση και εξαθλιωμένους πολίτες στην ανεργία, αναζητώντας μάλιστα και τη συναίνεση όλης της κοινωνίας.
Πρόκειται για νέα μέτρα που πέρα από το σοκ και δέος που προκαλούν, δοκιμάζουν και τις ικανότητες του κοινού νου των Ελλήνων να κατανοήσουν τη σκοπιμότητά τους. Θέλουν να δώσουν τα πάντα στους εργολάβους οι οποίοι αποτελούν ένα νέο είδος καρτέλ μέσα στο οποίο εκλείπει κάθε έννοια υγειούς ανταγωνισμού, βάζοντας τον κόσμο της εργασίας στο περιθώριο της ανεργίας.
Άρον – άρον, διάφορες νομοθετικές πρωτοβουλίες ανεύθυνων Υπουργών, ενάντια στο εργασιακό δίκαιο, στην κοινωνική δικαιοσύνη και τη συνταγματική κατοχύρωση.
Αυτή δυστυχώς είναι η κυβερνητική πολιτική ΠΑΣΟΚ για την έξοδο της χώρας από την κρίση που οι ίδιοι δημιούργησαν.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Ως σιδηροδρομικοί βιώνουμε αυτή την κυβερνητική λαίλαπα από την πρώτη στιγμή, μιας και είχαμε την τιμητική μας να καταγραφούμε στο μνημόνιο ως η μοναδική υπερχρεωμένη ΔΕΚΟ.
Ξεκίνησαν με τη μείωση του προσωπικού διώχνοντας σιδηροδρομικούς έμπειρους με μετατάξεις, με αποτέλεσμα σήμερα ο σιδηρόδρομος να πνέει τα λοίσθια με περικοπές δρομολογίων, κλείσιμο περιφερειακών δικτύων, και να διακυβεύεται καθημερινά η ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Η ελλιπής φύλαξη του δικτύου το οποίο έγινε ξέφραγο αμπέλι στον καθένα Αθίγγανο «εργολάβο», σήμερα ονομάζεται δολιοφθορά, ενώ χθες ανικανότητα.
Απεγνωσμένα ψάχνουν το ποιοι θα φυλάξουν τα πασάζα αφού πρώτα μετέταξαν το προσωπικό.
Κατάργησαν επί της ουσίας τον έλεγχο των εισιτηρίων στις αμαξοστοιχίες, καταργώντας το συνοδό με συνέπεια να υπάρχουν διαφυγόντα κέρδη από τη μια, και από την άλλη κάνουν οικονομία, περικόπτοντας μόνο μισθούς.
Τώρα πλέον οι φωστήρες manager μετά από 13 μήνες θητείας, πρέπει να μας πουν έφεραν 1 ευρώ παραπάνω κέρδος από τις εμπορευματικές η επιβατικές δραστηριότητες; Επικαλούνται όμως ότι θα έχουν κέρδος καταργώντας τα ελευθέρας των σιδηροδρομικών εν ενεργεία, συνταξιούχων και των οικογενειών τους.
Θαυμάστε θράσος. Αυτά που δεν έκοψαν ούτε οι Γερμανοί το ’40 – ’41 στην κατοχή, ούτε η χούντα στην εφταετία, τα έκοψαν οι ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΕΣ.
Συνέχισαν με τη Σ.Σ.Ε. όπου μετά από 3μηνη σκληρή διαπραγμάτευση υπογράφτηκε στις 23/3/2011 από τις Διοικήσεις και από την ΠΑΣΚ-Σ όπου ήταν και η μόνη παράταξη που πλειοψήφησε στο Δ.Σ. της Π.Ο.Σ. της 21/3/2011 αναλαμβάνοντας βέβαια και τη συνδικαλιστική και πολιτική ευθύνη της υπογραφής της.
Δύο μήνες μετά την υπογραφή υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες και ακόμα δεν μπόρεσαν οι Διοικήσεις να τις υλοποιήσουν, μήπως η υλοποίηση επιφυλάσσει και άλλες εκπλήξεις;
1. Δεν έχει επιλυθεί νομοθετικά το ζήτημα του εφάπαξ, αγωνιώντας οι
συνάδελφοι της ΥΕ.
2. Δεν έχει επιλυθεί το ζήτημα του ανθυγιεινού και επικίνδυνου το οποίο
ζητήσαμε να καταγραφεί εκτός προσωπικής διαφοράς.
3. Καθυστερεί η υλοποίηση του επιδόματος ελιγμών, όπου δεσμεύτηκε η
Διοίκηση να το διευθετήσει με απόφαση του Δ.Σ. του ΟΣΕ.
4. Καθυστερεί η υλοποίηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης του κλάδου
Κίνησης και η διευθέτησή του μέσω ΔΣ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
5. Χρήζει διευκρινίσεως το θέμα της προσωπικής διαφοράς αν αποτελεί
συντάξιμες αποδοχές.
Τα ζητήματα αυτά αποτελούν σοβαρά προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν το συντομότερο δυνατόν. Η ευθύνη της ΠΑΣΚ-Σ στο σημείο αυτό μεγαλώνει αφού ανέλαβε και την ευθύνη της υπογραφής αλλά και της «δέσμευσης» απέναντι στους σιδηροδρομικούς να πραγματοποιηθούν μέσω του Υπουργού κ.Κουτρουμάνη αλλά και των Διοικήσεων.
Οι Διοικήσεις όμως κωλυσιεργούν, ξεπερνώντας κάθε όριο συνέπειας και υπευθυνότητας και δυστυχώς η ΠΑΣΚ-Σ το βλέπει και μάλλον εθελοτυφλεί.
Η ΔΑΚΕ-Σ όπως και στις διαπραγματεύσεις της ΣΣΕ επενδύει στη λύση των προβλημάτων αυτών, με την καθημερινή της παρουσία στους εργασιακούς χώρους, με καθαρή συνδικαλιστική πρακτική αλλά και με θέσεις και προτάσεις ξεκάθαρες.
Στις 20/5/2011 η Διοίκηση του ΟΣΕ έστειλε στην ΠΟΣ τα σχέδια για τον καινούργιο κανονισμό εργασίας και το οργανόγραμμα.
Για μεν τον κανονισμό αυτό που μας προτείνουν, θυμίζει μεσαίωνα, μιας και ο Διευθύνων Σύμβουλος πλέον θα αποφασίζει για όλα. Ποιος θα είναι ικανός προς προαγωγή, ποιος θα παίρνει τα αμαρτωλά 20% και 25% επιδόματα θέσης διοίκησης, και ποιοι τα ψίχουλα του 3% ποιους θα απολύει και πόσους θα απολύει επικαλούμενος οικονομοτεχνικούς λόγους της εταιρείας.
Θα διευθετεί το χρόνο εργασίας, θα εντέλλονται με απόφασή του οι σιδηροδρομικοί να απασχολούνται σε ότι εργασία τους αναθέτει καταργώντας ακόμα και κλάδους και ειδικότητες που έχουν σιδηροδρομική εξειδίκευση.
Όσο για το Οργανόγραμμα. Θεωρούμε ότι είναι χωρίς προοπτική και με αβέβαιη βιωσιμότητα, προβλέπουμε ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα αναθεωρηθεί προς το έλασσον ως προς τις θέσεις εργασίας. Και αυτό θα γίνει διότι είναι γνωστό τοις πάσει ότι θα εκχωρηθούν πολλές δραστηριότητες σε εργολάβους που θα αποφέρουν μειώσεις θέσεων εργασίας.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Όλα τα παραπάνω που βιώνουμε σαν σιδηροδρομικοί τα βαφτίζουν ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ, αν είναι έτσι τότε αυτοί που τα επικαλούνται και τα υλοποιούν με αυτόν τον τρόπο μάλλον σκέφτονται τριτοκοσμικά.
Θεωρούμε ότι είναι άδικη η απόλυση των 51 συναδέλφων που ασχολούνταν με τις Κλινάμαξες και πρέπει να δικαιωθούν.
Επίσης θεωρούμε ότι πρέπει να σκύψουμε με περισσότερο ενδιαφέρον στους συναδέλφους σιδηροδρομικούς που μετατάχθηκαν και αντιμετωπίζουν προβλήματα και σε σχέση με την καθυστέρηση στη μισθοδοσία τους, όσο και στα συνταξιοδοτικά τους.
Η πολιτική του σοκ και δέος και σοσιαλιστική λαίλαπα του παραλογισμού πονάει δόντι κόψει κεφάλι, πρέπει να σταματήσει τώρα.
Η ΔΑΚΕ-Σ υποστήριζε και συνεχίζει να υποστηρίζει το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα του σιδηροδρόμου. Ποτέ δεν χρησιμοποίησε τον ΟΣΕ σαν κτήμα της, και ποτέ τα στελέχη της δεν είχαν την νοοτροπία του τσιφλικά.
Τσιφλικάδες ήταν και είναι στον ΟΣΕ οι διάφοροι εργολάβοι και προμηθευτές που λυμαίνονταν τόσα χρόνια τα χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων χωρίς αποτέλεσμα.
Καλούμε τα κόμματα της αντιπολίτευσης και ιδιαίτερα την Αξιωματική Αντιπολίτευση, να ξεκαθαρίσουν και να αποσαφηνίσουν με καθαρό λόγο την πολιτική τους για το σιδηρόδρομο.
Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να τους αφήσουμε να συνεχίσουν να εγκληματούν με πρόσχημα την οικονομία και στο όνομα της δήθεν πλειοψηφίας που νομίζουν ότι έχουν.
ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ  ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΕΛΠΙΔΑ

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΑΚΕ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΟΥΡΛΙΑΚΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΝΤΙΤΣΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ