Τρίτη, 15 Φεβρουαρίου 2011

Τέρμα οι κλινάμαξες από τον ΟΣΕ

Καταργούνται τα νυχτερινά δρομολόγια του ΟΣΕ από Θεσσαλονίκη για Αθήνα, Σόφια και Κωνσταντινούπολη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΧΑΡΑ ΛΕΜΟΝΗ
Τις περίφημες κλινάμαξες που από το 1917 έχουν εξυπηρετήσει εκατομμύρια επιβάτες οι οποίοι ταξίδευαν κατά τη διάρκεια της νύχτας από και προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από και προς τη Σόφια και την Κωνσταντινούπολη, καταργεί ο ΟΣΕ, ελέω οικονομικής κρίσης.Ηδη, εδώ και τέσσερις ημέρες καταργήθηκαν τα νυχτερινά δρομολόγια για Σόφια και Κωνσταντινούπολη (ένα δρομολόγιο καθημερινά για Σόφια και ένα δρομολόγιο μέρα παρά μέρα για Κωνσταντινούπολη), ενώ στο τέλος του μήνα καταργούνται και τα δύο καθημερινά νυχτερινά δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη (504/505) και Αθήνα-Αλεξανδρούπολη (604/605) που έχει κλινάμαξες μέχρι τη Θεσσαλονίκη.«Με την κατάργηση των δρομολογίων αυτών όχι μόνο μειώνεται η ποιότητα των υπηρεσιών του ΟΣΕ, αλλά μένουν στο δρόμο και 51 άνθρωποι, οι 10 από τους οποίους εργάζονται στις υπηρεσίες κατάκλισης και εστίασης επιβατών των κλιναμαξών και των κλινοθέσιων οχημάτων από το 1977», δήλωσε στον «Α» ο πρόεδρος των εργαζομένων στις κλινάμαξες, Παναγιώτης Τσούτσιας.«Οι πετυχημένες δραστηριότητες που αναβαθμίζουν τη μεταφορά δεν μπορούν να καταργούνται. Αντίθετα, πρέπει να ενισχύονται, ενισχύοντας έτσι τις προσφερόμενες υπηρεσίες, ώστε ο επιβάτης να προτιμά το τρένο ως αξιόπιστο, σύγχρονο και ασφαλές μεταφορικό μέσο», δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), Θανάσης Λεβέντης.

Από το 1917

Σημειώνεται ότι οι κλινάμαξες λειτουργούσαν στον ΟΣΕ από το 1917 από την ιδιοκτήτρια εταιρία Bαγκόν Λι (Wagon Lit), που είχε και το περίφημο Οριάν Εξπρές (Orient Express), το πρώτο διηπειρωτικό τρένο της Ευρώπης, που έκανε τη διαδρομή των 2.740 χιλιομέτρων από το Παρίσι μέχρι την Κωνσταντινούπολη και είχε ταυτιστεί με την ταξιδιωτική πολυτέλεια.
Το 1974 η Βαγκόν Λι πούλησε τις κλινάμαξες στον ΟΣΕ, αλλά τις λειτουργούσε η ίδια, με σύμβαση με τον οργανισμό, μέχρι το 1996 που τις ανέλαβε, επίσης με σύμβαση που λήγει στις 28.2.2011, η «Wasteels Hellas Ταξίδια ΕΠΕ».Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτη Λαφαζάνη, ο υφυπουργός Υποδομών, Σπύρος Βούγιας, είπε ότι η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την παρούσα στιγμή, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης και εξυγίανσής της -κατ' επιταγή και του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου 3891/2010- και του επανακαθορισμού και επανασχεδιασμού όλων των παρεχομένων υπηρεσιών της, με κύριο γνώμονα την εξάλειψη των ελλειμμάτων με ταυτόχρονη διατήρηση της βέλτιστης κατά το δυνατόν ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών, προτίθεται να καταργήσει την υπηρεσία κατάκλισης και εστίασης επιβατών στις κλινάμαξες και στα κλινοθέσια οχήματα».

51 άνεργοι

Με τη διακοπή των δρομολογίων αυτών μένουν άνεργα 51 άτομα που εργάζονταν στον ΟΣΕ, καθώς ο οργανισμός δεν τους αναγνωρίζει ως τακτικό προσωπικό, παρά το γεγονός ότι κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Πρόκειται για ένα ιδιότυπο καθεστώς εργασίας, καθώς τα άτομα αυτά είχαν προσληφθεί από τη Wasteels και ουσιαστικά «νοικιάζονταν» στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.