Τρίτη, 16 Νοεμβρίου 2010

Μπεκίρης:Σοβαρές καθυστερήσεις στο τμήμα Κιάτο –Πάτρα της σιδηροδρομικής γραμμής του ΟΣΕ

Κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή
Στην ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Μιχάλη Μπεκίρη για τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο και στο αίτημά του να μην κλείσει απάντησε η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Το κείμενο της απάντησης έχει ως εξής:
"Σε ότι αφορά την Ε.Δ.Α Μεταφορών, τα έργα που συγχρηματοδοτούνται από την Ε.Ε και συμβάλλουν στην αναδιάρθρωση και την κερδοφορία του σιδηροδρομικού δικτύου είναι:
«Για το τμήμα Κιάτο - Πάτρα:
Νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους Κιάτου - Πάτρας, κατ' επέκταση της πρόσφατα παραδοθείσας στην κυκλοφορία νέας διπλής γραμμής Κορίνθου - Κιάτου.
1. Τμήμα Κιάτο — Αίγιο: Η υλοποίηση του χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής με εγκεκριμένο προϋπολογισμό 480.000.000€ και βρίσκεται σε φάση κατασκευής των έργων υποδομής. Η χρονική διάρκεια της απόφασης χρηματοδότησης αττά το Ταμείο Συνοχής λήγει τον Δεκέμβριο 2010. Ωστόσο, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία χρονικής παράτασης της Απόφασης μέχρι το 2012. Τα έργα ηλεκτροκίνησης του ως άνω τμήματος θα χρηματοδοτηθούν και θα ολοκληρωθούν στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
2. Τμήμα Αίγιο - Πάτρα: Η κατασκευή της ΣΓΎΤ στο πρώτο υποτμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο (28 χλμ) έχει ενταχθεί για συγχρηματοδότηση μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ενίσχυσης της Προσπελασιμότητας του ΕΣΠΑ 2007-2013 με συνολικό προϋπολογισμό 484.000.000 ευρώ. Το έργο αφορά στην πλήρη κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους σε μήκος 28 χλμ (εργασίες υποδομής, επιδομής, Σιδηροδρομικών Σταθμών, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, φωνητικής επικοινωνίας και ηλεκτροκίνησης), καθώς και σε εργασίες για την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη - Ρίο. Ο ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι το 2015.
Για το υπολειπόμενο τμήμα Ρίου - Πάτρας (13 χλμ), η ΕΔΑ Μεταφορών δεν έχει λάβει πρόταση από τον αρμόδιο φορέα για αξιολόγηση. Άλλωστε, οι μελέτες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη. Σε κάθε περίπτωση για το τμήμα αυτό θα πρέπει να οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός και να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι για την κατασκευή".
bestnews