Στην ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Μιχάλη Μπεκίρη για τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο και στο αίτημά του να μην κλείσει απάντησε η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Το κείμενο της απάντησης έχει ως εξής:
"Σε ότι αφορά την Ε.Δ.Α Μεταφορών, τα έργα που συγχρηματοδοτούνται από την Ε.Ε και συμβάλλουν στην αναδιάρθρωση και την κερδοφορία του σιδηροδρομικού δικτύου είναι:
«Για το τμήμα Κιάτο - Πάτρα:
Νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους Κιάτου - Πάτρας, κατ' επέκταση της πρόσφατα παραδοθείσας στην κυκλοφορία νέας διπλής γραμμής Κορίνθου - Κιάτου.
1. Τμήμα Κιάτο — Αίγιο: Η υλοποίηση του χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής με εγκεκριμένο προϋπολογισμό 480.000.000€ και βρίσκεται σε φάση κατασκευής των έργων υποδομής. Η χρονική διάρκεια της απόφασης χρηματοδότησης αττά το Ταμείο Συνοχής λήγει τον Δεκέμβριο 2010. Ωστόσο, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία χρονικής παράτασης της Απόφασης μέχρι το 2012. Τα έργα ηλεκτροκίνησης του ως άνω τμήματος θα χρηματοδοτηθούν και θα ολοκληρωθούν στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
2. Τμήμα Αίγιο - Πάτρα: Η κατασκευή της ΣΓΎΤ στο πρώτο υποτμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο (28 χλμ) έχει ενταχθεί για συγχρηματοδότηση μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ενίσχυσης της Προσπελασιμότητας του ΕΣΠΑ 2007-2013 με συνολικό προϋπολογισμό 484.000.000 ευρώ. Το έργο αφορά στην πλήρη κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους σε μήκος 28 χλμ (εργασίες υποδομής, επιδομής, Σιδηροδρομικών Σταθμών, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, φωνητικής επικοινωνίας και ηλεκτροκίνησης), καθώς και σε εργασίες για την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη - Ρίο. Ο ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι το 2015.
Για το υπολειπόμενο τμήμα Ρίου - Πάτρας (13 χλμ), η ΕΔΑ Μεταφορών δεν έχει λάβει πρόταση από τον αρμόδιο φορέα για αξιολόγηση. Άλλωστε, οι μελέτες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη. Σε κάθε περίπτωση για το τμήμα αυτό θα πρέπει να οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός και να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι για την κατασκευή".
bestnews