Παρασκευή, 13 Αυγούστου 2010

Ηρεμία πριν από... την καταιγίδα


Στις παραλίες και στα beach bars οι Έλληνες προσπαθούν να ξεχάσουν για λίγες ημέρες - γιατί για περισσότερες η τσέπη τους δεν το επιτρέπει - τον καυτό Σεπτέμβρη που έρχεται. Ένα Σεπτέμβρη «κόκκινο», αφού όλα δείχνουν ότι «θα ματώσουμε». Λες και οι συνταξιούχοι, οι χαμηλόμισθοι, οι απολυμένοι και οι άνεργοι δεν έχουν ήδη ματώσει. Το Σεπτέμβρη έρχεται η σειρά ακόμα μίας κοινωνικής ομάδας, εκείνης των εργαζομένων του ΟΣΕ. Το νομοσχέδιο που θα καταθέσει η κυβέρνηση στα τέλη Σεπτεμβρίου προβλέπει ότι η εξυγίανση της πλέον ελλειμματικής ΔΕΚΟ θα γίνει μέσω της μείωσης του προσωπικού, της αύξησης των εισιτηρίων, της ιδιωτικοποίησης του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εξεύρεσης στρατηγικού συμμάχου και της περικοπής γραμμών. Με λίγα λόγια οι Έλληνες πρέπει να ξεχάσουν το φτηνό τρένο που πήγαινε παντού και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ τις «προκλητικές», όπως τις χαρακτήρισε ο Δημήτρης Ρέππας, ρυθμίσεις στους κανονισμούς εργασίας. Αλλιώς θα μπει λουκέτο. Το θέμα είναι η κυβέρνηση τι τρένα θέλει; Ιδιωτικοποιημένα και ακριβά ή να ασκούν κοινωνική πολιτική, πολύ περισσότερο σε αυτήν την περίοδο των ισχνών αγελάδων; Τι εργαζόμενους θέλει; Ικανοποιημένους και εργατικούς ή ανασφαλείς και ωχαδερφιστές; Και για να μην παρεξηγηθούμε, δεν είμαστε υπέρ των μισθολογικών ρετιρέ που ξεπερνούν τις 110.000 ευρώ το χρόνο, ούτε υπέρ των πλασματικών υπερωριών που εκτοξεύουν τους μισθούς. Αυτοί όμως είναι οι ελάχιστοι και δεν έχουν την παραμικρή σχέση με την πλειοψηφία των εργαζομένων. Όταν κάποιος μιλά για προνόμια και βάζει όλους τους υπαλλήλους στο ίδιο τσουβάλι, αδικεί την πλειοψηφία των εργαζομένων, που ουδεμία σχέση έχουν με τα ρετιρέ που τόσα χρόνια εξέθρεψε και συνεχίζει να εκτρέφει το πολιτικό σύστημα. Αν αύριο απολυθούν όλοι οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, θα μειωθεί το έλλειμμα κατά 300 εκατ. ευρώ. Τα υπόλοιπα 500 εκατ. πώς παράγονται; Γιατί ο ΟΣΕ οδηγείται στο δανεισμό και δεν επιδοτείται για να ασκήσει το κράτος την κοινωνική πολιτική του; Γιατί στο εμπορευματικό κομμάτι υπάρχουν συμβάσεις με εταιρίες που απολαμβάνουν 90% έκπτωση; Οι εργαζόμενοι είναι η πληγή του ΟΣΕ ή η ρουσφετολογική πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων και η ανικανότητα των εκάστοτε διοικήσεων;
Του Εύρη Τσουμή στον «Αγγελιοφόρο»