Παρασκευή, 21 Μαΐου 2010

Έγραψαν για τον ΟΣΕ.

..Πολύς θόρυβος γίνεται για «ζημιογόνες» επιχειρήσεις, όπως ο ΟΣΕ, με στόχο την ιδιωτικοποίησή τους. Τι θα σημάνει, όμως, για παράδειγμα η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Θα σημάνει πώληση φιλέτων, όπως οι εμπορευματικοί σταθμοί, με συνέπεια ακόμη πιο «ζημιογόνο» ΟΣΕ. Πολιτική δηλαδή και εγκληματική και αδιέξοδη. Οι κυβερνήσεις χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τις ζημιογόνες Δ.Ε. που επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο, ενώ με την πολιτική τους τις οδηγούν πιο βαθιά σε ζημιά. Η κυβέρνηση ξεχνά πως κοινωφελείς επιχειρήσεις, όπως ο ΟΣΕ, δεν είναι δυνατό να αντιμετωπίζονται στυγνά σαν επιχειρήσεις όπου επιζητείται η μέγιστη κερδοφορία. Τέτοιες επιχειρήσεις μπορεί να είναι ελλειμματικές και να επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό στο πλαίσιο άσκησης κοινωνικής πολιτικής..
«Αυγη»
.. Χθες, ο κ. Ζιαφού επιβεβαίωσε σε συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Δ. Ρέππα το ενδιαφέρον της Cosco να συμμετάσχει στον επικείμενο διαγωνισμό που αφορά την κατασκευή, διαχείριση και εκμετάλλευση του νέου εμπορευματικού κέντρου στο Θράσιο. Κατά τη συνάντηση, την οποία και οι δύο πλευρές χαρακτήρισαν εξαιρετικά επιτυχημένη, ο έλληνας υπουργός ενημέρωσε ενδελεχώς την κινεζική αντιπροσωπεία για όλα τα προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη, δίνοντας έμφαση στον διαγωνισμό για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου αλλά και για τους σχεδιασμούς που αφορούν τον ΟΣΕ..
«Μακεδονια»
..Την πρόθεση της Cosco να καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά κεντρική πύλη-γέφυρα συνεργασίας μεταξύ Ευρώπης-Ασίας-Αφρικής εξέφρασε στη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης τύπου ο ισχυρός άνδρας του κινεζικού κολοσσού, captain Wei Jιafu. Ωστόσο, δεν έλειψε και η ανώμαλη προσγείωση στις ελληνικές προσδοκίες, καθώς ο Κινέζος επιχειρηματίας ξεκαθάρισε ότι η Cosco δεν ενδιαφέρεται για τον ΟΣΕ καθώς επίσης ότι οι Κινέζοι δεν ενδιαφέρονται για άλλα λιμάνια πλην του ΟΛΠ. Ο Wei τόνισε ότι η Cosco ενδιαφέρεται για το Θριάσιο σε συνεργασία με τοπικό φορέα (εννοώντας προφανώς τον ..
«Πρωτο Θεμα»
..Το «κεφάλαιο» ΟΣΕ άνοιξε χθες η εξεταστική επιτροπή για τη SIEMENS βάζοντας στο στόχαστρο της διερεύνησης προαστιακό, τροχαίο υλικό και ανταλλακτικά. Το έργο της επέκτασης του προαστιακού δεν έχει παραδοθεί ακόμη, παρά τις 11 παρατάσεις... Στην κατάθεσή του ο Ε. Τσέγκος, διευθυντής υποδομής και πρόεδρος της επιτροπής του ΟΣΕ που το 2003 διεξήγαγε τον διαγωνισμό για τον προαστιακό, είπε ότι ο προαστιακός είχε αρχικώς ενταχθεί στα ολυμπιακά έργα, στη συνέχεια όμως κατασκευάστηκε με εθνικούς πόρους. Η σύμβαση ξεκίνησε να υλοποιείται 18 μήνες μετά το πέρας των Ολυμπιακών Αγώνων και το έργο ανέλαβε η κοινοπραξία SIEMENS-Ακτωρ-Τέρνα. Ωστόσο αν και ο προαστιακός έχει πάρει έως σήμερα 11 παρατάσεις δεν έχει παραδοθεί ακόμη. Ο Κουμάντος Ενώπιον της επιτροπής κατέθεσε και ο πρώην γενικός διευθυντής του ΟΣΕ από το 2002 έως το 2006 Π. Κουμάντος. Ο μάρτυρας αναφέρθηκε στις συμβάσεις που υπέγραψε το ελληνικό Δημόσιο με τη SIEMENS και άλλες εταιρείες για την προμήθεια τροχαίου υλικού (βαγόνια, ανταλλακτικά κ.ά.). Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες συμβάσεις υπεγράφησαν το 1997 ύστερα από απόφαση διακομματικής επιτροπής στην οποία μετείχαν ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ και Συνασπισμός και έφταναν σε σημερινά ποσά το 1 δισ. ευρώ. Ωστόσο αν και το υλικό έπρεπε να παραδοθεί το 2001, δεν έχει καταστεί αυτό δυνατόν έως σήμερα..
«Ελευθεροτυπια»
Σχέδιο "εξυγίανσης" με αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων, περικοπή δρομολογίων, παραχώρηση ακίνητης περιουσίας και "δωράκια" στην Cosco, προετοιμάζει η κυβέρνηση για τον ΟΣΕ. Την ίδια στιγμή που ένα φιλέτο του δημόσιου πλούτου είναι έτοιμο να θυσιαστεί με γραμμή ΔΝΤ, η Πρωτοβουλία συνδικαλιστών σιδηροδρομικών Δυτικής Αττικής αναφέρει με ανακοίνωσή της σειρά από καταστροφικές επιλογές, όλων των κυβερνήσεων, που οδήγησαν τον Οργανισμό στη σημερινή κατάσταση. Υπενθυμίζουν, μεταξύ άλλων, τα χαμηλά κόμιστρα σε μεγαλοεπιχειρηματίες για μεταφορά εμπορευμάτων, την ενοικίαση τρένων για δύο χρόνια, που με το ίδιο κόστος θα μπορούσαν να τα αγοράσουν, το κλείσιμο θυγατρικών που μόλις στήθηκαν κ.λπ. Η κυβέρνηση ωστόσο, αντί να εντοπίσει το πρόβλημα με την όλη κακοδιαχείριση στη ρίζα του και να επιλύσει το θέμα του σιδηροδρόμου προς όφελος της κοινωνίας και του Δημοσίου, ακολουθεί την πολιτική της Ν.Δ. και εκτροχιάζει τον ΟΣΕ.
«Αυγη»