Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2009

Οι άγνωστοι Σταθμοί τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ



Πόσοι δεν έχουμε ταξιδεύσει με τραίνο από την Θεσσαλονίκη προς κάποια κατεύθυνση ώστε να πάμε στον προορισμό που επιθυμούμε. Πόσοι από εμάς δεν είδαμε στην διαδρομή μας από και προς της Θεσσαλονίκη διώροφα ομοιόμορφα κτήρια με την ένδειξη ΤΧ5-ΤΧ4-ΤΧ3-ΤΧ2 και ΤΧ1. Αυτοί οι σταθμοί είναι οι άγνωστοι σταθμοί του σιδηροδρόμου που το έργο τους στην κίνηση των αμαξοστοιχιών είναι καθοριστική. Με τον ηλεκτρονικό χειρισμό του σταθμάρχη δίνεται η πορεία και η κατεύθυνση των συρμών των τραίνων. Σημαντικότερος από τους παραπάνω σταθμούς που αναφέραμε λόγο του κομβικού της θέσεως του είναι ο σταθμός ΤΧ1. Από το σημείο αυτό διέρχονται όλες οι αμαξοστοιχίες που κατευθύνονται προς όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Οι πορείες των τραίνων χαράσσονται από τον αρμόδιο σταθμάρχη με τηλεχειρισμό μέσα από τον ειδικό πινάκα αλλαγής αιχμών. Όπως μας εξήγησε ο Σταθμάρχης βάρδιας κ. Γιώργος Κουστιάνης το σύστημα είναι σύγχρονης τεχνολογίας και δεν υπάρχει περίπτωση λάθους. « Υπαρχή σύστημα απόσβεση λάθους ως προ της χάραξη πορείας του τραίνου» επισημαίνει ο κ. Κουστιάνης. Ένα πρόβλημα που πρέπει να δει η διοίκηση του ΟΣΕ και που δημιουργεί προβλήματα κατά την χειμερινή περίοδο είναι αυτό με την έλλειψη θερμαντικών αντιστάσεων στα κλειδιά αλλαγής πορείας. Το χιόνι και ο πάγος καθιστούν την αλλαγή των αιχμών των κλειδιών αδύνατη και χρειάζεται ανθρωπινή παρέμβαση, με συνέπεια καθυστερήσεις αλλά και κίνδυνο για το προσωπικό του Οργανισμού. Είναι ένα σημαντικό προβλήματα και πρέπει να λυθεί άμεσα. Φωτογραφικά στιγμιότυπα από τον σταθμό ΤΧ1.