
Σημειώνει ότι η Φινλανδία έχει μείνει στο περιθώριο στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου τα τελευταία χρόνια και πιστεύει ότι η σήραγγα είναι απαραίτητη κυρίως για τη σύνδεση μέσω του Ταλίν με τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους, για παράδειγμα, με τη γραμμή Rail Baltica που οδηγεί στη Βαρσοβία.
inbox.lv
Ο Sazonov προτείνει την κατασκευή υποθαλάσσιων σιδηροδρομικών σηράγγων έως το 2060 που θα συνδέουν τη χώρα με δύο γειτονικά κράτη. Αυτό θα ανοίξει νέες ευκαιρίες για την εφοδιαστική, τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων. Το FinEst Link είναι ένα ερευνητικό έργο που διερευνά την πιθανότητα υποθαλάσσιας σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ Ελσίνκι και Ταλίν μέσω του Κόλπου της Φινλανδίας.
Από το 2016 έως το 2018, μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει φινλανδικές και εσθονικές οντότητες διεξήγαγε μελέτη σκοπιμότητας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η υλοποίηση της σήραγγας είναι τεχνικά εφικτή, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής δύο σηράγγων (για επιβατικά και εμπορευματικά τρένα), καθώς και της πιθανής κατασκευής δύο τεχνητών νησιών και νέων τερματικών σταθμών εκατέρωθεν του κόλπου. Το συνολικό μήκος της σήραγγας εκτιμάται σε περίπου 100-103 χλμ., καθιστώντας την μία από τις μεγαλύτερες υποθαλάσσιες σιδηροδρομικές σήραγγες στον κόσμο.
Το ταξίδι με τρένο μεταξύ Ελσίνκι και Ταλίν θα διαρκούσε περίπου 30 λεπτά, σε σύγκριση με 1,5-2 ώρες με το πλοίο. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται ότι κυμαίνεται από 13 έως 20 δισεκατομμύρια ευρώ. Το ποσό των 16 δισεκατομμυρίων ευρώ αναφέρεται ως το πιο «μέσο» κόστος αναφοράς. Προβλέπεται ότι η σήραγγα θα μπορούσε να εξυπηρετήσει έως και 23 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως - σημαντικά περισσότερους από τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία για τα πλοία.
Το έργο προβλέπει επίσης υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών: σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο όγκος των εμπορευματικών μεταφορών θα μπορούσε να αυξηθεί σημαντικά σε σύγκριση με το τρέχον επίπεδο. Εκτός από τα οφέλη στις μεταφορές, αναμένονται και οικονομικά πλεονεκτήματα: η δημιουργία μιας ενοποιημένης μητροπολιτικής περιοχής, η αυξημένη απασχόληση και η ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας και των συνδέσεων logistics. Παρά την επιτυχή ολοκλήρωση της μελέτης σκοπιμότητας, οι αρχές της Φινλανδίας και της Εσθονίας δεν έχουν επιβεβαιώσει την έναρξη της κατασκευής μέχρι σήμερα. Το φινλανδικό Υπουργείο Μεταφορών σημειώνει σε ανακοίνωσή του ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει επίσημο δημόσιο έργο. Παρ' όλα αυτά, το έργο εξακολουθεί να θεωρείται πολλά υποσχόμενο και οι συζητήσεις -τόσο στην Εσθονία όσο και στη Φινλανδία- συνεχίζονται.
Η υποστήριξη της πρωτοβουλίας από τον Δήμαρχο του Ελσίνκι προσθέτει πολιτική δύναμη και σημασία στο έργο. Εάν τα πράγματα εξελιχθούν ευνοϊκά —και υπάρχει διαθέσιμη χρηματοδότηση— η σήραγγα θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά το μεταφορικό και οικονομικό τοπίο της περιοχής. Ωστόσο, παραμένουν πολλά «αν»: εάν βρεθεί χρηματοδότηση, εάν συμφωνήσουν τα μέρη, εάν μπορέσουν να ξεπεραστούν οι τεχνικές και υλικοτεχνικές προκλήσεις.