Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

Κίνηση για τουριστικό τρένο στον Νέστο


Αποφασισμένοι να βάλουν το τουριστικό τρένο στις ράγες είναι οι δήμοι της περιοχής μας που ενδιαφέρονται για το εγχείρημα αυτό, που έχει ήδη καθυστερήσει αρκετά, αλλά και δεν ενδιαφέρει την «Hellenic train», όπως δήλωσε χθες στα ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας, ο Δήμαρχος Παρανεστίου, Τάσος Καγιάογλου.

xronikadramas.gr

Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε συνάντηση χθες το πρωί στο Δήμο Παρανεστίου, συνάντηση ομάδας εκπροσώπων από την Περιφέρεια ΑΜΘ, το Δήμο Δράμας, το Δήμο Παρανεστίου, το Δήμο Ξάνθης, το Δήμο Νέστου, το Δήμο Τοπείρου και από τον Σύλλογο Σιδηροδρομικών «ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ».
Όπως είπε στα «Χ» ο Δήμαρχος Παρανεστίου, «Κάναμε το πρωί της Τρίτης, αυτή τη συνάντηση και ανανεώσαμε το ραντεβού για τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου. Καλέσαμε, πέρα από τους εκπροσώπους των δήμων και τους ίδιους τους δημάρχους. Η παρουσία τους είναι απαραίτητη. Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε μια μελέτη προκειμένου να διαπιστώσουμε το κόστος ενός τουριστικού τρένου που θα κινείται με μικρές ταχύτητες στις σιδηροδρομικές γραμμές. Ο ΟΣΕ έχει στείλει στέλεχός του να επιθεωρήσει τις γραμμές. Από τη στιγμή που κινείται ήδη σε αυτές ένα τρένο για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ, θα μπορούσε να κινηθεί και ένα τουριστικό τρένο».
Ο κ. Καγιάογλου είπε ότι σύμφωνα με διαβεβαίωση του προέδρου του συλλόγου ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ, Παναγιώτη Μακρόπουλου, υπάρχουν διαθέσιμες μηχανές για ένα τέτοιο τουριστικό τρένο, όπως για παράδειγμα μια ντιζελοκίνητη μηχανή FIAT, που διαθέτει διπλό κινητήρα. Η μηχανή αυτή μπορεί να κινηθεί άμεσα, με μια συντήρηση που θα δεχθεί. «Υπάρχουν μηχανές τις οποίες δεν χρησιμοποιεί σήμερα η «Hellenic train». Μπορούμε δηλαδή να κινήσουμε διαδικασίες. Εμείς οφείλαμε να κάνουμε ένα συνεργατικό σχήμα με σκοπό και με τη συμμετοχή των ίδιων των δημάρχων, να καταρτίσουμε δωρεάν, μέσω της Αναπτυξιακής Εταιρείας Δράμας, μια μελέτη για το κόστος λειτουργίας ενός τουριστικού τρένου. Θα πρέπει να κινηθούμε άμεσα. Ο ΟΣΕ θα μπορεί να λειτουργήσει ένα τρένο σε μια τέτοια διαδρομή. Κι αν δεν θέλει ο ΟΣΕ μπορούμε να επιλέξουμε έναν ιδιώτη, πέρα από την «Hellenic Train», που δεν ενδιαφέρεται. Μπορούμε να μισθώσουμε έναν μηχανοδηγό της «Hellenic Train» και να λειτουργήσουμε ένα μικρό τουριστικό τρένο. Κάτι ανάλογο έχει γίνει και σε άλλες περιοχές της χώρας, όπου η Hellenic δεν έδειχνε ενδιαφέρον και απαξίωσε τις γραμμές, όπως στην περιοχή του Κατάκολου. Εμείς έχουμε στόχο αυτή την τουριστική διαδρομή του τρένου να τη χρηματοδοτήσουμε αρχικά μέσα από την Περιφέρεια και τους δήμους. Μιλάμε για τη διαδρομή Δράμα, Παρανέστι, Τοξότες και Ξάνθη. Όταν το εγχείρημα προχωρήσει σίγουρα θα αποφέρει και κέρδος».
Οι πρώτες συναντήσεις που έγιναν μεταξύ των δήμων για τη δρομολόγηση τουριστικού τρένου στην ίδια διαδρομή, έγιναν το 2020 -2021, ακολούθησαν συναντήσεις μεταξύ των δήμων, των εμπλεκομένων φορέων και του περιφερειάρχη, Χριστόδουλου Τοψίδη μέσα στο 2025. Πλέον από χθες, στο Παρανέστι, συγκροτήθηκε μια ομάδα εργασίας με τη συμμετοχή των δήμων προκειμένου να τρέξει καταρχάς η μελέτη που θα αφορά το κόστος λειτουργίας ενός τουριστικού τρένου.
Σύμφωνα με όσα ακούστηκαν στη συνάντηση, το κόστος λειτουργίας και συντήρησης μιας μηχανής, που θα σύρει το τουριστικό τρένο δεν είναι απαγορευτικό, ούτε βεβαίως και το κόστος για τη μίσθωση του απαραίτητου προσωπικού (μηχανοδηγών κλπ). Αυτό που προκύπτει ως συμπέρασμα είναι ότι από τη χθεσινή συνάντηση, έγινε αντιληπτό ότι πλέον οι φορείς της περιοχής είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν, καταρχάς με τη μελέτη για το κόστος του τουριστικού τρένου και στη συνέχεια με τη δρομολόγησή του, χωρίς άλλες καθυστερήσεις.