
Η υπηρεσία σχεδιάζει να επεκταθεί στη Γαλλία στα τέλη του 2026.
Η ολλανδική νεοσύστατη εταιρεία GoVolta, η οποία αποκαλείται «easyJet των σιδηροδρόμων», προσπαθεί να δελεάσει τους επιβάτες με φθηνά εισιτήρια τρένων όταν λανσαριστεί το 2026.
euronews.com
Η εταιρεία έχει τιμολογήσει τα εισιτήρια για την εναρκτήρια διαδρομή της μεταξύ Άμστερνταμ και Αμβούργου μέσω Βερολίνου σε τιμές μόλις 10 ευρώ. Αυτά τα εισιτήρια είναι πλέον διαθέσιμα για κράτηση για ταξίδια που ξεκινούν τον Μάρτιο του επόμενου έτους.
Οι επιβάτες μπορούν επίσης να κάνουν κράτηση πακέτων αποδράσεων στην πόλη μέσω του GoVolta, τα οποία περιλαμβάνουν εισιτήρια τρένου και ξενοδοχεία.
Η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει τις υπηρεσίες της με μια γραμμή Άμστερνταμ-Παρίσι από τον Δεκέμβριο του 2026.
Η GoVolta υπόσχεται φθηνά εισιτήρια και απευθείας δρομολόγια
Η GoVolta ελπίζει να ανατρέψει την διεθνή σιδηροδρομική αγορά της Ευρώπης με τρεις υποσχέσεις: προσιτές τιμές, εγγυημένη θέση με κάθε εισιτήριο και απευθείας συνδέσεις.
«Αν ρωτήσεις τους ανθρώπους για τα διεθνή τρένα, ακούς πάντα την ίδια ιστορία», λέει ο Χέσελ Βίνκελμαν, συνιδρυτής της GoVolta. «Ξοδεύεις πολύ χρόνο ψάχνοντας, πληρώνεις ένα ασφάλιστρο και μετά είναι αμφίβολο αν έχεις καν θέση. Θέλουμε να το αλλάξουμε αυτό».
Αυτή τη στιγμή, τα τυπικά εισιτήρια από το Άμστερνταμ στο Αμβούργο τον Μάρτιο με τα τρένα ICE της Deutsche Bahn κοστίζουν μεταξύ 34 και 59 ευρώ, με απαιτούμενες από μία έως τέσσερις αλλαγές. Η κράτηση θέσης κοστίζει επιπλέον 5,70 ευρώ.
Η GoVolta προσφέρει τα πρώτα 100 εισιτήρια για κάθε τρένο στην τιμή των μόλις 10€. Οι τιμές των εισιτηρίων εκτός της προσφοράς κυμαίνονται κατά μέσο όρο γύρω στα 30€.
Ωστόσο, οι χαμηλές τιμές της νεοσύστατης επιχείρησης συνοδεύονται από ένα συμβιβασμό: τα τρένα της μπορούν να φτάσουν σε μέγιστη ταχύτητα μόνο 160 χλμ./ώρα, σημαντικά χαμηλότερη από την πιθανή ταχύτητα των 300 χλμ./ώρα της ICE και της Eurostar .
Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος ταξιδιού θα είναι συχνά πιο αργός, κατά περίπου μία ώρα μεταξύ Άμστερνταμ και Βερολίνου, ενώ το ταξίδι στο Παρίσι θα μπορούσε να διαρκέσει διπλάσιο χρόνο από το Eurostar.
«Κάνοντας το ταξίδι στην Ευρώπη με τρένο τόσο εύκολο και οικονομικό όσο το αεροπλάνο»
Ο δηλωμένος στόχος της GoVolta είναι να κάνει «το ταξίδι στην Ευρώπη με τρένο τόσο εύκολο και οικονομικό όσο το αεροπλάνο ». Ωστόσο, δεν είναι η πρώτη εταιρεία αμαξοστοιχιών χαμηλού κόστους που υποστηρίζει τα βιώσιμα ταξίδια και κρατά τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους σε εγρήγορση.
Ακολουθεί τα βήματα της ολλανδο-βελγικής νεοσύστατης εταιρείας European Sleeper , η οποία άρχισε να προσφέρει οικονομικά προσιτά νυχτερινά τρένα το 2023. Η εταιρεία επεκτείνεται τον Ιούνιο του 2026 με νέες διαδρομές από τις Βρυξέλλες και το Άμστερνταμ προς το Μιλάνο μέσω Ελβετίας.
Η Ouigo στη Γαλλία, η Avlo στην Ισπανία και η Lumo στο Ηνωμένο Βασίλειο αμφισβητούν επίσης το μονοπώλιο των εθνικών σιδηροδρομικών εταιρειών και των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, προσφέροντας επιλογές χαμηλού κόστους και υψηλής ταχύτητας στους επιβάτες τρένων.
Πώς θα είναι η διαμονή στα τρένα GoVolta;
Τα τρένα της GoVolta θα έχουν περίπου 820 θέσεις σε 11 βαγόνια. Ένα βαγόνι θα σερβίρει ζεστά και κρύα ποτά, σνακ και ελαφριά γεύματα.
Οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο κατηγορίες εισιτηρίων: οικονομική και άνετη, η δεύτερη εκ των οποίων υπόσχεται ένα πιο ήσυχο περιβάλλον και πιο ευρύχωρα καθίσματα.
Οι επιβάτες της οικονομικής θέσης μπορούν επίσης να αναβαθμίσουν το εισιτήριό τους για να κάνουν κράτηση για την απέναντι θέση σε μειωμένη τιμή, ώστε να έχουν περισσότερο χώρο.
Τα εισιτήρια περιλαμβάνουν δύο χειραποσκευές ως στάνταρ, ενώ μεγαλύτερες ή επιπλέον αποσκευές μπορούν να κρατηθούν ξεχωριστά.