Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025

Τα εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης τροφοδοτούν τη διασύνδεση και την παγκόσμια οικονομία



Οι συμμετέχοντες παρευρίσκονται στην τελετή έναρξης του δεύτερου Φόρουμ Συνεργασίας Σιδηροδρόμων Ταχείας Μεταφοράς της Κίνας στο Σιάν, στην επαρχία Σαανσί της βορειοδυτικής Κίνας, στις 18 Νοεμβρίου 2025. [Φωτογραφία/Xinhua]

Σε ένα διεθνές φόρουμ για το China Railway Express την Τρίτη, κυβερνητικοί αξιωματούχοι, ακαδημαϊκοί, επιχειρηματίες και εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών από το εσωτερικό και το εξωτερικό επαίνεσαν τον ρόλο της υπηρεσίας εμπορευματικών τρένων στη σταθεροποίηση των παγκόσμιων βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων και στην τόνωση της ανάπτυξης.

Με θέμα «Συνδέοντας την Ασία και την Ευρώπη για ένα κοινό μέλλον», το δεύτερο Φόρουμ Συνεργασίας Σιδηροδρόμων Ταχείας Μεταφοράς της Κίνας πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στο Σιάν, την πρωτεύουσα της επαρχίας Σαανσί της βορειοδυτικής Κίνας.

Μιλώντας στην τελετή έναρξης, ο Τσόντσο Γκάνεφ, αντιπρόεδρος της Βουλγαρικής Εθνοσυνέλευσης, σημείωσε ότι η υπηρεσία εμπορευματικών τρένων Κίνας-Ευρώπης αποτελεί κρίσιμη αρτηρία της παγκόσμιας οικονομίας και έχει γίνει βασικός πυλώνας της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» (BRI).

Ο Γκάνεφ δήλωσε ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο προωθεί την ψηφιοποίηση του εμπορίου, ενισχύει την αποτελεσματικότητα του εκτελωνισμού και δημιουργεί οικονομικούς διαδρόμους μεταξύ των περιοχών. Πρόσθεσε ότι η σιδηροδρομική υπηρεσία επέτρεψε στη Βουλγαρία να αναδειχθεί ως πύλη προς την ευρωπαϊκή αγορά και διευκόλυνε την εύκολη πρόσβαση των ασιατικών προϊόντων στις ευρωπαϊκές αγορές και αντίστροφα.

Τα εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης έχουν ολοκληρώσει σχεδόν 120.000 ταξίδια μέχρι σήμερα. Έχουν μεταφέρει σχεδόν 12 εκατομμύρια μονάδες ισοδύναμες με εικοσιπεντάποδα (TEU) εμπορευμάτων και τώρα εξυπηρετούν 232 πόλεις σε 26 ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και περισσότερες από 100 πόλεις σε 11 ασιατικές χώρες, σύμφωνα με το φόρουμ.

Η διεθνής εταιρεία παροχής υπηρεσιών logistics TE Germany GmbH συμμετείχε στη λειτουργία του πρώτου εμπορευματικού τρένου Κίνας-Ευρώπης, το οποίο αναχώρησε από τον δήμο Τσονγκκίνγκ της νοτιοδυτικής Κίνας το 2011, με προορισμό το Ντούισμπουργκ της Γερμανίας.

«Στην αρχή, εκτελούσαμε τρένα μόνο προς τη Γερμανία. Αλλά τώρα, χάρη στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών υπηρεσιών την τελευταία δεκαετία, η εταιρεία μας έχει επεκτείνει τις υπηρεσίες μας και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες», δήλωσε ο Μαρσέλ Στάιν, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

Ως εμβληματικό έργο και ορόσημο της BRI, τα εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης έχουν δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο logistics σε όλη την Ευρασία.

Η αξία των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν από αυτά τα τρένα είχε φτάσει τα 426,4 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ μέχρι το τέλος του 2024. Από το 2013 έως το 2024, η αξία των μεταφερόμενων εμπορευμάτων αυξήθηκε 33 φορές, με το μερίδιο της υπηρεσίας στο εμπόριο Κίνας-Ευρώπης να αυξάνεται από 0,4% σε 8,5%, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε στο φόρουμ.

Οι ειδικοί στο φόρουμ εξήραν τη συμβολή της υπηρεσίας στη σταθεροποίηση των διεθνών βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων.

«Οι σιδηρόδρομοι αποδεικνύουν ολοένα και περισσότερο τα πλεονεκτήματά τους για γρήγορους, σταθερούς, χαμηλών εκπομπών διαδρόμους εμπορευματικών μεταφορών -- ειδικά καθώς οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αναδιαρθρώνονται και η ζήτηση για πράσινη εφοδιαστική και μείωση του άνθρακα συνεχίζει να αυξάνεται», δήλωσε ο Nguyen Chinh Nam, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Vietnam Railways Corporation.

Ο Nguyen Chinh Nam σημείωσε ότι η συμμετοχή στο σιδηροδρομικό δίκτυο επιτρέπει στο Βιετνάμ να ενσωματωθεί πιο βαθιά στις αλυσίδες αξίας στην Ασία και την Ευρώπη, να προσελκύσει επενδύσεις στην εφοδιαστική, να αναπτύξει διεθνή κέντρα εφοδιαστικής και να επιταχύνει τις εξαγωγές προς την Ευρώπη με μικρότερους χρόνους διαμετακόμισης και χαμηλότερο κόστος εφοδιαστικής.

Ο Ötüken Senger, δήμαρχος του Καρς στην Τουρκία, συμμερίστηκε την ίδια άποψη, λέγοντας ότι οι περιφερειακοί κόμβοι logistics αποκτούν νέα δυναμική στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας BRI. Αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που προσφέρει η υπηρεσία εμπορευματικών τρένων Κίνας-Ευρώπης, οι πόλεις που αυτοπροσδιορίζονται ως περιφερειακοί κόμβοι logistics μπορούν να προσελκύσουν επενδύσεις, να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και να ενισχύσουν την ανθεκτικότητά τους, πρόσθεσε.

Το φόρουμ ανακοίνωσε πάνω από 100 αποτελέσματα συνεργασίας σε τομείς όπως οι αποτελεσματικές μεταφορές, η διακυβέρνηση της ασφάλειας, οι διαφοροποιημένοι εμπορικοί διάδρομοι και η καινοτόμος ανάπτυξη της υπηρεσίας express.

Ένα τέτοιο αποτέλεσμα ήταν η συμφωνημένη προσθήκη επτά δρομολογίων εμπορευματικών τρένων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης που θα λειτουργούν με πλήρη χρονοδιαγράμματα.

Το φόρουμ διοργανώθηκε από την Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων, το Υπουργείο Μεταφορών, τη Γενική Διοίκηση Τελωνείων, τον Κρατικό Σιδηροδρομικό Όμιλο της Κίνας και την Λαϊκή Κυβέρνηση της Επαρχίας Shaanxi.

«Για να αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες που προσφέρουν τα εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης, η συνεργασία -- πέρα ​​από τα σύνορα και τις βιομηχανίες -- είναι απαραίτητη», δήλωσε ο Σένγκερ.