Η Ολλανδία δεν είναι προετοιμασμένη για δολιοφθορά στον σιδηρόδρομό της, προειδοποίησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ProRail, Τζον Βόπεν, απαντώντας σε προειδοποίηση των Ουκρανικών Σιδηροδρόμων. «Το σιδηροδρομικό μας σύστημα βασίζεται στην αποτελεσματικότητα, όχι στην ανθεκτικότητα. Δεν είναι ανθεκτικό σε δολιοφθορές», δήλωσε ο Βόπεν σε συνέντευξή του στην Telegraaf .
nltimes.nl
Ο Όλεγκ Γιακοβένκο των Ουκρανικών Σιδηροδρόμων προειδοποίησε ότι οι ρωσικές επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο αλλάζουν συνεχώς στη χώρα του και ότι η Ευρώπη τίθεται ολοένα και περισσότερο υπό ρωσικό έλεγχο. Οι χάκερ ήδη επιτίθενται τακτικά σε σιδηροδρομικά συστήματα σε όλη την Ευρώπη. Είναι μόνο θέμα χρόνου πριν οι επιθέσεις γίνουν φυσικές, είπε.
«Δείτε την κατάσταση με τα drones στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Πρέπει πραγματικά να επανεξετάσετε ριζικά την προσέγγισή σας στην ανθεκτικότητα», προειδοποίησε ο Γιακοβένκο. Σύμφωνα με αυτόν, η σκέψη της Ευρώπης σχετικά με την ανθεκτικότητα βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο. «Έχω την εντύπωση ότι μόνο όταν εμφανίστηκαν τα drones στην Πολωνία συνειδητοποιήσατε ότι ο πόλεμος πλησίαζε. Αυτό απαιτεί μια μαζική, θεμελιώδη στροφή προς την προστασία και την ανθεκτικότητα».
Ο σιδηρόδρομος αποτελεί μέρος της καθημερινής ζωής εκατομμυρίων επιβατών, επομένως η δολιοφθορά θα έχει σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο. Αλλά ο σιδηρόδρομος είναι επίσης ζωτικής σημασίας εντός του ΝΑΤΟ, τόνισε ο Voppen της ProRail. Σε περίπτωση που η Ρωσία απειλήσει ή επιτεθεί στην ανατολική πλευρά της ηπείρου, ο εξοπλισμός και το προσωπικό θα πρέπει να μετακινηθούν γρήγορα κατά μήκος των γραμμών ανατολής-δύσης. Σύμφωνα με τον Voppen, η ProRail το γνωρίζει πολύ καλά αυτό.
Ο Βόπεν συμφωνεί ότι δεν μπορείς να αποτρέψεις πλήρως τις επιθέσεις και τις δολιοφθορές, επομένως πρέπει να είσαι σε θέση να επιλύεις τα προβλήματα γρήγορα. «Το σύστημά μας δεν είναι κατασκευασμένο για αυτό», δήλωσε στην Telegraaf. «Αν πραγματικά θέλεις οι σιδηρόδρομοι να γίνουν ανθεκτικοί και να ανακάμψουν ακόμη πιο γρήγορα, αυτό απαιτεί επενδύσεις. Είναι καλό που η Χάγη αναθέτει τώρα έρευνα για το τι χρειάζεται».
