Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025

Ρομπέρτο Ρινάουντο: Η Hellenic Train βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές τρένων στην Ευρώπη


Για τις μεγάλες επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό και στο τροχαίο υλικό έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, Ρομπέρτο Ρινάουντο, μιλώντας, την Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025, στο 8ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2025, με κεντρικό θέμα συζήτησης τις απαραίτητες ενέργειες για την αναβάθμιση του ελληνικού και ευρωπαϊκού σιδηροδρόμου. 

Στο πάνελ, συμμετείχαν επίσης ο Αλμπέρτο Μέτσολα, εκτελεστικός διευθυντής του Community of European Railway and Infrastructure Companies (CER), η Γεωργία Αϋφαντοπούλου, πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), ο Χρήστος Παληός, διευθύνων σύμβουλος των Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), ο Παναγιώτης Μπαλωμένος, διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, και ο Αντώνης Παναγόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της PEARL.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, Ρομπέρτο Ρινάουντο επιβεβαίωσε το ιστορικό momentum των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, στον οποίον κομβικό ρόλο θα διαδραματίσει η εταιρεία, της οποίας βασικό μέλημα είναι η συνολική πρόοδος της χώρας διά των σιδηροδρομικών μεταφορών, καθώς το τρένο αποτελεί τη ραχοκοκαλιά μιας σύγχρονης οικονομίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, έκανε λόγο για τις τεράστιες επενδύσεις στο τροχαίο υλικό, τις μεγαλύτερες που έχουν γίνει ποτέ σε επίπεδο μεταφορών στην Ελλάδα, όπως έχουν συμφωνηθεί με την ελληνική κυβέρνηση και, πιο συγκεκριμένα, με το υπουργείο Μεταφορών, κάτι που, όπως είπε, οι πολίτες και οι επιβάτες επιθυμούν υψηλού επιπέδου, άνετες και ασφαλείς σιδηροδρομικές υπηρεσίες.
Μάλιστα, ο Ρομπέρτο Ρινάουντο επιβεβαίωσε ότι η Hellenic Train βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές τρένων στην Ευρώπη, ενώ αυτή τη στιγμή η εταιρεία μελετά τις προσφορές που έχει λάβει ώστε να προχωρήσει το αμέσως επόμενο διάστημα στις επενδύσεις, στοχεύοντας σε περισσότερες επιλογές και διαδρομές μετακίνησης στον κεντρικό σιδηροδρομικό διάδρομο και στις γραμμές του προαστιακού σιδηροδρόμου, ταχύτερες μετακινήσεις και βιώσιμες, φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train αναγνώρισε την τεράστια προσφορά του ανθρώπινου δυναμικού, στο οποίο η εταιρεία αδιάλειπτα θα επενδύει. Δηλώνοντας ότι το βασικός πυλώνας μιας τέτοιας επένδυσης είναι η δοκιμασμένη τεχνογνωσία του ομίλου FS Group που θα προσαρμοστεί, όπως είναι φυσικό, στις ελληνικές ιδιαιτερότητες, ανέφερε ότι η Hellenic Train κοιτάζει ξεκάθαρα στο μέλλον, στο οποίο κεντρικό ρόλο διαδραματίζει πάντοτε το προσωπικό της εταιρείας με τη διαρκή εκπαίδευσή του, κάτι για το οποίο ευχαρίστησε και εξήρε τον Ρομπέρτο Ρινάουντο και ο διευθύνων σύμβουλος των Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), Χρήστος Παληός.
Όσον αφορά, πάντως, τις διακοπές δρομολογίων και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο δίκτυο που παρατηρούνται κατά καιρούς, ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train τόνισε ότι οι κύριοι παράγοντες που σημειώνονται αυτά τα φαινόμενα είναι τρεις:
· Οι εξωγενείς παράγοντες (πυρκαγιές, καιρικές συνθήκες που προκαλούν ενίοτε διακοπή της ηλεκτροδότησης του δικτύου, η παραβίαση των διαβάσεων).
· Τα προβλήματα του δικτύου (διακοπή ηλεκτροδότησης, μονοδρομήσεις, βραδυπορίες).
· Οι βλάβες στο τροχαίο υλικό που, όπως τόνισε, φέρουν το μικρότερο μερίδιο ευθύνης μεταξύ των αιτίων που προκαλούν διακοπές στην κυκλοφορία. Εξήγησε μάλιστα ότι οφείλονται κυρίως στο γεγονός ότι η Hellenic Train «κληρονόμησε» τροχαίο υλικό υψηλής παλαιότητος, για το οποίο η εξεύρεση ανταλλακτικών είναι ιδιαίτερα δύσκολη, γεγονός που καθιστά ακόμα επιτακτικότερη την ανάγκη για επενδύσεις αυτή τη στιγμή.
Σχολίασε, επιπλέον, την ανάγκη συνέχισης της συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων φορέων –υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών, Σιδηρόδρομοι Ελλάδος, ΓΑΙΑΟΣΕ– ώστε να εξακολουθήσουν να εντοπίζονται τα προβλήματα, να αποφασίζονται οι λύσεις και να εφαρμόζονται άμεσα, χαρακτηρίζοντας αυτή την προσέγγιση ορθολογική, καθώς κάτι τέτοιο σημαίνει την ολιστική προσέγγιση στα ανακύπτοντα προβλήματα.