Τρίτη 26 Αυγούστου 2025

Πρόστιμο 110 ευρώ: Μπορεί όντως να σας επιβληθεί πρόστιμο επειδή νιαούριζε η γάτα σας μέσα στο τρένο;


Μια επιβάτης πιστεύει ότι της επιβλήθηκε πρόστιμο από έναν επιθεωρητή της SNCF επειδή η γάτα της νιαούριζε μέσα στο τρένο. 

Μια ταξιδιώτης και ο σύντροφός της έλαβαν πρόστιμο 110 ευρώ κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με τρένο μεταξύ Βαν και Παρισιού την Πέμπτη 21 Αυγούστου 2025, μετά από παράπονα επιβατών για το νιαούρισμα της γάτας τους , το οποίο θεώρησαν υπερβολικό και πολύ δυνατό. Η ίδια αμφισβήτησε το πρόστιμο, όπως είπε, αφηγούμενη το ατύχημά της στο BFMTV .

actu.fr

Η γάτα ταξίδευε νόμιμα, με τους δύο ιδιοκτήτες της να βρίσκονται στο τρένο, οι οποίοι είχαν τα εισιτήριά τους καθώς και το υποχρεωτικό για το ζώο, που κόστιζε 7 ευρώ. Η γάτα βρισκόταν σε ένα κλουβί σχεδιασμένο για μεταφορά και στο οποίο έχει «συνηθίσει» να μετακινείται.

«Νιαούρισε λίγο στην αρχή του ταξιδιού και μετά από καταγγελία ενός επιβάτη, ένας ελεγκτής εισιτηρίων μας επέβαλε πρόστιμο», σύμφωνα με τον επιβάτη. Αλλά μπορεί όντως να σας επιβληθεί πρόστιμο για αυτόν τον λόγο; Σε επικοινωνία με το actu.fr , η SNCF δεν έδωσε ακριβώς την ίδια εκδοχή του λόγου της διαδικασίας.

Η SNCF πρότεινε «μια απλή λύση» για την «άμβλυνση των εντάσεων»

«Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, αυτό σαφώς δεν είναι πρόστιμο επειδή η γάτα νιαούριζε (κάτι που δεν αποτελεί λόγο νομιμοποίησης)», απάντησε πολύ ξεκάθαρα η διοίκηση της SNCF, προτού δώσει εξηγήσεις.

«Στην πραγματικότητα, συμβαίνει επειδή, μετά από παράπονα πολλών επιβατών προς τις συνοδούς και έντονες εντάσεις μεταξύ αυτής της επιβάτιδας και άλλων πελατών, οι συνοδοί μας προσφέρθηκαν να την βάλουν στο διπλανό βαγόνι όπου υπήρχαν πολλές κενές θέσεις, μια λύση καλών τρόπων την οποία δυστυχώς αρνήθηκε», εξηγεί.

Και ένα αποτέλεσμα για το οποίο η σιδηροδρομική εταιρεία αποδοκιμάζει. «Αυτή η απλή λύση θα είχε βοηθήσει στην άμβλυνση των εντάσεων μεταξύ της ίδιας και των άλλων επιβατών, διασφαλίζοντας την άνεση όλων των επιβατών, της ίδιας και της γάτας της», θρηνεί.

Οι ελεγκτές των τρένων μας διασφαλίζουν την άνεση όλων και αναζητούν τις καλύτερες λύσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Σε αυτό το είδος κατάστασης (ενόχληση από θόρυβο που αναφέρουν οι επιβάτες και εντάσεις μεταξύ των επιβατών), προτείνουν στους επιβάτες που προκαλούν αυτήν την ενόχληση (στην προκειμένη περίπτωση, εντελώς ακούσια) να αλλάξουν θέση στο τρένο για να αποφύγουν συγκρούσεις μεταξύ των επιβατών και να διασφαλίσουν την ηρεμία όλων.η διοίκηση της Γαλλικής Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρόμωνστο actu.fr

Ωστόσο, η SNCF διευκρινίζει ότι θα επικοινωνήσει με τον πελάτη της για να «κατανοήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια τι συνέβη και να διευκρινίσει τυχόν παρεξηγήσεις». Η εταιρεία ορίζει επίσης ότι «ένα πρόστιμο μπορεί πάντα να αμφισβητηθεί» από τους πελάτες της. Αυτό ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση. «Θα επανεξετάσουμε αυτό το πρόστιμο, λαμβάνοντας υπόψη την μαρτυρία του πελάτη».

Καθιερωμένοι κανόνες

Παρεμπιπτόντως, η SNCF επισημαίνει ότι «κάθε χρόνο, περίπου 700.000 κατοικίδια ζώα ταξιδεύουν με τα τρένα TGV Inoui και Intercités». Και, όπως αναφέρει λεπτομερώς η εταιρεία στον ιστότοπό της , έχει μια σαφώς καθορισμένη πολιτική σχετικά με τη μεταφορά ζώων με TGV και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Υπενθυμίζεται ότι η αγορά του εισιτηρίου για κατοικίδιο γίνεται ταυτόχρονα με το εισιτήριο του ταξιδιώτη και στη συνέχεια καταχωρείται στο τελευταίο. Για να ταξιδέψετε με το κατοικίδιό σας, υπάρχουν τρεις επιλογές:Βάλτε το «σε ένα δοχείο»: μια τσάντα ή ένα καλάθι, τοποθετημένο στα γόνατά σας ή στα πόδια σας, και το εισιτήριό του κοστίζει 7 ευρώ.
Να τον έχετε δεμένο με λουρί: πρέπει να έχει φίμωτρο καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, να κάθεστε στα πόδια σας και το εισιτήριό του κοστίζει επίσης 7 ευρώ.
Εάν πρόκειται για σκύλο οδηγό ή σκύλο βοήθειας: μένει στα πόδια σας δωρεάν, χωρίς φίμωτρο εάν συνήθως δεν φοράει και χωρίς εισιτήριο σε όλα τα τρένα της SNCF.
Στη Γαλλία, τα κατοικίδια δεν απαιτούν ιατρικό ιστορικό. Η SNCF Voyageurs σας ζητά να «συμπεριλάβετε μόνο τις ακόλουθες πληροφορίες μέσα στο δοχείο (όνομα ζώου, αριθμό τατουάζ, το όνομά σας, αριθμό τηλεφώνου και διεύθυνση προορισμού)». Σημειώστε ότι οι κανόνες ενδέχεται να διαφέρουν για ταξίδια στο εξωτερικό.