Τετάρτη 9 Ιουλίου 2025

Το Καζακστάν και η Κίνα συμφωνούν να προωθήσουν την ανάπτυξη του TITR



 Η εταιρεία Temir Zholy (KTZ) του Καζακστάν και η κρατική εταιρεία Κινεζικών Σιδηροδρόμων (KZHD) υπέγραψαν συμφωνία για ολοκληρωμένη στρατηγική συνεργασία.

abc.az

Το ABC.AZ αναφέρει ότι το έγγραφο υπογράφηκε κατά τη διάρκεια της επίσημης συνάντησης του Talgat Aldybergenov, προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του Καζακστάν, Temir Zholy, με τον Guo Zhuxue, πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου των Κινεζικών Σιδηροδρόμων.

Τα μέρη συμφώνησαν να προωθήσουν την ανάπτυξη διεθνών ευρασιατικών διαδρομών, συμπεριλαμβανομένης της Διεθνούς Διαδρομής Μεταφορών της Κασπίας (TITR), να βελτιώσουν τη συνδεσιμότητα των υποδομών, καθώς και να εφαρμόσουν κοινά επενδυτικά έργα όπως ο εκσυγχρονισμός και η κατασκευή σιδηροδρόμων, εγκαταστάσεων logistics και πολυτροπικών τερματικών σταθμών.

«Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην επέκταση της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στην εισαγωγή σύγχρονων ψηφιακών λύσεων στις διεθνείς σιδηροδρομικές μεταφορές», αναφέρεται.

Η Διεθνής Διακασπιανή Οδός Μεταφορών είναι ένας διεθνής διάδρομος μεταφορών που διασχίζει την Κίνα, το Καζακστάν, την Κασπία Θάλασσα, το Αζερμπαϊτζάν, τη Γεωργία και περαιτέρω την Τουρκία και τις ευρωπαϊκές χώρες.

Το 2024, η μεταφορά εμπορευμάτων μέσω της TITR αυξήθηκε κατά 62%, φτάνοντας τα 4,5 εκατομμύρια τόνους. Το 2025, αναμένεται περαιτέρω αύξηση σε 5,2 εκατομμύρια τόνους, εκ των οποίων τα 4,2 εκατομμύρια τόνοι θα διέλθουν από τις συμμετέχουσες χώρες της διαδρομής. Από αυτόν τον όγκο, τα 2,5 εκατομμύρια τόνοι θα είναι ξηρό φορτίο (ισοδύναμο με 96.000 TEU) και τα 1,7 εκατομμύρια τόνοι θα είναι πετρέλαιο.

Η χωρητικότητα της διαδρομής μπορεί να φτάσει τα 10 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2027, γεγονός που θα δημιουργήσει μια σταθερή βάση για την επέκταση του δυναμικού διαμετακόμισης του Αζερμπαϊτζάν και την προσέλκυση πρόσθετων επενδύσεων σε υποδομές.