Τετάρτη 16 Ιουλίου 2025

Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας της Ινδίας σε τροχιά με το τρένο υψηλής ταχύτητας E10 Shinkansen της Ιαπωνίας



Η Ινδία πρόκειται να κάνει το σημαντικό ντεμπούτο της στην τεχνολογία σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, η οποία θα τροφοδοτείται από το τρένο υψηλής ταχύτητας E10 επόμενης γενιάς της Ιαπωνίας, το οποίο θα καλύψει 508 χιλιόμετρα (kms), συμπεριλαμβανομένων 352 χιλιομέτρων στο Γκουτζαράτ και 156 χιλιομέτρων στη Μαχαράστρα.

republicworld.com

Η πολυαναμενόμενη εισαγωγή του τρένου υψηλής ταχύτητας έχει προγραμματιστεί για ένα μεγάλο ντεμπούτο το 2030, το οποίο θα χρησιμοποιείται σε όλο τον σιδηροδρομικό διάδρομο υψηλής ταχύτητας Μουμπάι-Αχμενταμπάντ.

Ο διάδρομος του τρένου υψηλής ταχύτητας αποτελείται από 15 γέφυρες ποταμών και θα εδραιώσει νέα πρότυπα ταχύτητας, ασφάλειας και επιχειρησιακών δυνατοτήτων στο έθνος της Νότιας Ασίας.

Το έργο των τρένων υψηλής ταχύτητας, αξίας 1,08 lakh crore ρουπιών, θα οδηγήσει τα ιαπωνικά τρένα υψηλής ταχύτητας E10 σε μεταφορά στην Ινδία.

«Στο πνεύμα της στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ Ιαπωνίας και Ινδίας, η ιαπωνική κυβέρνηση συμφώνησε να εισαγάγει τρένα E10 Shinkansen στο έργο», σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.

Νωρίτερα, η έκθεση προόδου ανέφερε ότι το έργο του τρένου υψηλής ταχύτητας έδειχνε ότι είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή 310 χλμ. οδογέφυρας. Οι εμπορικές υπηρεσίες του πρώτου έργου τρένου υψηλής ταχύτητας της Ινδίας έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν το 2027, ενώ το αρχικό πρωτότυπο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2026.

Πέρα από την ιαπωνική τεχνολογία, οι Ινδικοί Σιδηρόδρομοι διαφοροποιούν πλέον και την προσέγγισή τους στην τεχνολογία τρένων υψηλής ταχύτητας, ξεπερνώντας την αποκλειστική ιαπωνική συνεργασία ώστε να συμπεριλάβουν ευρωπαϊκές και εγχώριες συνεργασίες.

Μια πρόσφατη σύμβαση για ολοκληρωμένα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών έχει ανατεθεί σε ευρωπαίους παρόχους τεχνολογίας που συνεργάζονται με Ινδούς συνεργάτες. Ταυτόχρονα, συνεχίζονται οι συζητήσεις με ιαπωνικές εταιρείες σχετικά με την προμήθεια συρμών Shinkansen.

Οι δοκιμές των αμαξοστοιχιών Shinkansen της παραλλαγής E5 θα ελέγξουν την καταλληλότητά τους και θα βοηθήσουν στον προσδιορισμό των απαραίτητων προσαρμογών για τα αμαξοστοιχίες E10 που βρίσκονται υπό ανάπτυξη. Η κυβέρνηση έχει επιπλέον αναθέσει στην Integral Coach Factory (ICF) την κατασκευή ενός τρένου υψηλής ταχύτητας που μπορεί να επιτύχει ταχύτητες 280 χλμ/ώρα. Για το έργο αυτό, η ICF έχει υπογράψει συνεργασία με την εταιρεία του δημόσιου τομέα άμυνας BEML για την κατασκευή αυτών των τρένων υψηλής ταχύτητας.