Κόστισε περισσότερα από 160 εκατομμύρια δολάρια και έχει μήκος 1.315 μέτρα

Η υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα του κόσμου, ένα φιλόδοξο έργο μηχανικής που διασχίζει μια ορεινή κοιλάδα στο Κασμίρ, εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες από τον Ινδό πρωθυπουργό Ναρέντα Μόντι, μόλις λίγες εβδομάδες μετά τη φονική σφαγή τουριστών στην περιοχή των Ιμαλαΐων που πυροδότησε μια σύντομη σύγκρουση με το γειτονικό Πακιστάν.
newsbeast.gr
Η επίσκεψη του Μόντι στο υπό ινδική διοίκηση Κασμίρ ήταν η πρώτη του μετά τη σύντομη αλλά θανατηφόρα σύγκρουση μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν τον Απρίλιο. Οι πυρηνικά εξοπλισμένοι γείτονες αντάλλαξαν πυραύλους, μη επανδρωμένα αεροσκάφη και βομβαρδισμούς πυροβολικού για τέσσερις ημέρες αφού το Νέο Δελχί κατηγόρησε τον γείτονά του για τη σφαγή, κάτι που το Πακιστάν αρνείται.
Η τοξωτή γέφυρα Τσενάμπ, που κατασκευάζεται εδώ και δεκαετίες, βρίσκεται 359 μέτρα πάνω από τον ομώνυμο ποταμό -δηλαδή 29 μέτρα ψηλότερα από την κορυφή του Πύργου του Άιφελ.
Η γέφυρα, που κόστισε περισσότερα από 160 εκατομμύρια δολάρια και έχει μήκος 1.315 μέτρα, αποτελεί μέρος της πρώτης σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ του Κασμίρ και της υπόλοιπης Ινδίας.

Η ινδουιστική-εθνικιστική κυβέρνηση του Μόντι έχει προχωρήσει στην ενσωμάτωση της μουσουλμανικής πλειοψηφίας περιοχής με την υπόλοιπη χώρα, συμπεριλαμβανομένης της ανάκλησης μιας συνταγματικής διάταξης που της επέτρεπε να θέτει τους δικούς της νόμους το 2019.
Η περιοχή των Ιμαλαΐων του Κασμίρ διεκδικείται από την Ινδία, το Πακιστάν και την Κίνα. Και οι τρεις διαχειρίζονται ένα μέρος της περιοχής, μια από τις πιο στρατιωτικοποιημένες ζώνες στον κόσμο.
Εκτός από τη γέφυρα Τσενάμπ, ο Μόντι εγκαινίασε, επίσης, το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Udhampur-Srinagar-Baramulla, το οποίο συνδέει βασικές πόλεις στο υπό ινδική διοίκηση Κασμίρ με την υπόλοιπη Ινδία.
Για τον Μόντι, ο οποίος ανέβηκε στην εξουσία πριν από περισσότερο από μια δεκαετία με το εισιτήριο του εθνικισμού και την υπόσχεση μελλοντικού μεγαλείου, οι επενδύσεις σε υποδομές όπως η γέφυρα Τσενάμπ και το ευρύτερο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης μπορούν να θεωρηθούν ως ένα ισχυρό εργαλείο κοινωνικής ενσωμάτωσης και πολιτικής επιρροής. Από τότε που εξελέγη για πρώτη φορά το 2014, ο πρωθυπουργός έχει επεκτείνει ταχύτατα την οδική και σιδηροδρομική συνδεσιμότητα της περιοχής, κατασκευάζοντας δίκτυα που συνδέουν ανόμοιες πόλεις με μεγάλες πόλεις.
Το 2019, το Νέο Δελχί ανακάλεσε μια συνταγματική διάταξη που έδινε στο υπό ινδική διοίκηση Κασμίρ την αυτονομία να θέτει τους δικούς του νόμους. Το νότιο και το ανατολικό τμήμα της περιοχής που ήταν γνωστό προηγουμένως ως το ινδικό κρατίδιο Τζαμού και Κασμίρ έγιναν δύο ξεχωριστά ενωσιακά εδάφη, θέτοντάς τα υπό τον άμεσο έλεγχο του Νέου Δελχί -μια κίνηση που ο Μόντι ισχυρίστηκε ότι θα προωθούσε τη σταθερότητα, θα μείωνε τη διαφθορά και θα ενίσχυε την οικονομία.
Η γέφυρα Τσενάμπ χαιρετίζεται ως μια σημαντική νίκη για την κυβέρνηση του κόμματος Bharatiya Janata του Μόντι.

Η κυβέρνησή του έχει διαθέσει δισεκατομμύρια για την αναβάθμιση του παλιού και απαρχαιωμένου δικτύου μεταφορών της Ινδίας, στο πλαίσιο του οράματός του για τη μετατροπή της χώρας σε ανεπτυγμένο έθνος έως το 2047.
Μεταξύ αυτών των φιλόδοξων έργων είναι η κατασκευή αρκετών σηράγγων και αυτοκινητοδρόμων στην ορεινή περιοχή των Ιμαλαΐων, η οποία έχει επικριθεί από ορισμένους περιβαλλοντολόγους που λένε ότι η βαριά κατασκευή θα μπορούσε να βλάψει το εύθραυστο ανάγλυφο που ήδη αισθάνεται τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.
Όπως αναφέρει το CNN Travel, το έργο Char Dham Highway του Μόντι, ένα σχέδιο υποδομών πολλών εκατομμυρίων δολαρίων για τη βελτίωση της συνδεσιμότητας στην πολιτεία Uttarakhand, δέχθηκε πυρά τον Νοέμβριο του 2023, όταν μια υπό κατασκευή ορεινή σήραγγα κατέρρευσε, παγιδεύοντας δεκάδες εργάτες στο εσωτερικό της για αρκετές ημέρες με ελάχιστο νερό και οξυγόνο.
Τον Αύγουστο του ίδιου έτους, περισσότεροι από δώδεκα εργάτες σκοτώθηκαν μετά την κατάρρευση μιας υπό κατασκευή γέφυρας στη βορειοανατολική πολιτεία Μιζοράμ. Τον Ιούνιο, μια τσιμεντένια γέφυρα τεσσάρων λωρίδων που κατασκευαζόταν κατά μήκος του ποταμού Γάγγη στην ανατολική πολιτεία Μπιχάρ κατέρρευσε για δεύτερη φορά μέσα σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την ποιότητα της κατασκευής της.