Η Ινδία προετοιμάζεται για τις πρώτες δοκιμές του τρένου υψηλής ταχύτητας, οι οποίες έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στα τέλη του 2026 σε ένα τμήμα του διαδρόμου Μουμπάι-Αχμενταμπάντ. Φωτογραφία: IamExpat Media
Railway Supply.
Η BEML θα ξεκινήσει την παραγωγή πρωτοτύπων τον Σεπτέμβριο του 2025 στις εγκαταστάσεις της στην Μπανγκαλόρ. Η φάση σχεδιασμού πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της, ενώ οι βασικές εργασίες μηχανικής αναμένεται να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες.
Ο πρόεδρος της BEML, Shantanu Roy, δήλωσε ότι το έργο απαιτεί προηγμένες τεχνολογικές λύσεις. Αυτές περιλαμβάνουν συστήματα ασφάλειας επιβατών, μεταλλικές κατασκευές, συγκολλήσεις και σιδηροδρομική σηματοδότηση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ινδία δίνει προτεραιότητα στην τοπική προσαρμογή, καθώς τα περισσότερα υλικά παρέχονται από εγχώριους κατασκευαστές. Αυτό βοηθά στη μείωση του κόστους παραγωγής του τρένου και μειώνει τους χρόνους παράδοσης.
Η εταιρεία υπέγραψε σύμβαση ύψους 101 εκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο του 2024 με την Integral Coach Factory, θυγατρική του εθνικού φορέα Indian Railways.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η BEML θα προμηθεύσει δύο συρμούς των οκτώ βαγονιών. Τα τρένα θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 280 χλμ./ώρα και λειτουργική ταχύτητα 249 χλμ./ώρα.
Η Ινδία εστιάζει στην τοπική προσαρμογή και την τεχνολογική πρόοδο
Οι υπεύθυνοι της εταιρείας επισημαίνουν τη χρήση ανοξείδωτου χάλυβα, ηλεκτρονικών ειδών και μηχανικής που κατασκευάζονται στην Ινδία ως βασικά πλεονεκτήματα που ενισχύουν την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα του έργου.
Η ανάπτυξη τρένων υψηλής ταχύτητας στην εγχώρια αγορά μειώνει επίσης την εξάρτηση της Ινδίας από ξένες τεχνολογίες και προμηθευτές.
Η Ινδία ενισχύει τη θέση της στην αγορά τρένων υψηλής ταχύτητας
Η έναρξη των πρώτων τρένων στη διαδρομή Μουμπάι-Αχμενταμπάντ θα σηματοδοτήσει ένα σημαντικό ορόσημο στην επέκταση των υποδομών μεταφορών της χώρας. Το έργο στοχεύει στη βελτίωση της συνδεσιμότητας και στη μείωση του χρόνου ταξιδιού μεταξύ βασικών πόλεων.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι οι επιτυχημένες δοκιμές θα ανοίξουν το δρόμο για την πλήρη παραγωγή τρένων υψηλής ταχύτητας εντός της χώρας.