
Το ελάχιστο όριο ηλικίας για την ανάληψη καθηκόντων στη Βρετανία πρόκειται να μειωθεί από τα 20, ανακοίνωσε το Υπουργείο Μεταφορών (DfT).
Οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες παρουσιάζουν συχνά προβλήματα, επειδή αρκετοί φορείς εκμετάλλευσης βασίζονται σε οδηγούς που εργάζονται εθελοντικά σε επιπλέον βάρδιες για να εκτελούν δρομολόγια με προγραμματισμένο ωράριο.
radionewshub.com
Η κυβέρνηση ελπίζει ότι η μείωση της ηλικίας στην οποία οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν οδηγοί τρένων θα μειώσει αυτήν την εξάρτηση από την εργασία τις ημέρες ανάπαυσης.
Ανέφερε ότι το 87% των ακυρώσεων που πραγματοποιούνται το βράδυ πριν από την προγραμματισμένη έναρξη μιας υπηρεσίας προκαλούνται από έλλειψη οδηγών.
Η μέση ηλικία ενός μηχανοδηγού τρένου στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι 48 έτη, με το 30% να έχει φτάσει σε ηλικία συνταξιοδότησης έως το 2029.
Λιγότερο από το 9% των μηχανοδηγών τρένων είναι γυναίκες, ενώ λιγότερο από το 12% προέρχονται από κάποια εθνοτική μειονότητα.
Το μέγεθος του εργατικού δυναμικού προβλέπεται να μειωθεί τα επόμενα χρόνια, καθώς οι οδηγοί συνταξιοδοτούνται με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι προσλαμβάνονται νέοι.
Το DfT δήλωσε ότι μια διαβούλευση σχετικά με τη μείωση του ελάχιστου ορίου ηλικίας για τους οδηγούς - που πραγματοποιήθηκε πέρυσι από τη Συντηρητική κυβέρνηση - έλαβε «συντριπτική υποστήριξη από ολόκληρο τον κλάδο».
Η Υπουργός Μεταφορών Χάιντι Αλεξάντερ δήλωσε: «Λαμβάνουμε τολμηρά μέτρα για να βελτιώσουμε τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες και να απελευθερώσουμε χιλιάδες θέσεις εργασίας».
«Έχουμε δεσμευτεί να θέσουμε σε κίνηση την οικονομία και ένα μεγάλο μέρος αυτού είναι η ένταξη των νέων στο εργατικό δυναμικό, η τοποθέτησή τους σε τροχιά για μια εξειδικευμένη και ικανοποιητική καριέρα, η οποία θα ενισχύσει την ανάπτυξη σε ολόκληρη τη χώρα και θα βοηθήσει στην υλοποίηση του Σχεδίου μας για Αλλαγή».
«Προστατεύουμε τους σιδηροδρόμους μας από καθυστερήσεις και ακυρώσεις που προκαλούνται από την έλλειψη οδηγών, διασφαλίζοντας ότι μπορούμε να παρέχουμε αξιόπιστα, επικεντρωμένα στους επιβάτες σιδηροδρομικά ταξίδια στο πλαίσιο των Μεγάλων Βρετανικών Σιδηροδρόμων (GBR) για τις επόμενες δεκαετίες.»
Η κυβέρνηση σχεδιάζει να συστήσει την GBR ως νέο φορέα του δημόσιου τομέα, ο οποίος θα επιβλέπει τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και τη λειτουργία των τρένων.
Ο Μικ Γουίλαν, γενικός γραμματέας του συνδικάτου μηχανοδηγών Aslef, δήλωσε: «Προς το παρόν, οι νέοι που θέλουν να γίνουν μηχανοδηγοί φεύγουν από το σχολείο ή το πανεπιστήμιο στα 18 τους, βρίσκουν άλλες δουλειές και εμείς ως κλάδος χάνουμε κάτι τέτοιο, καθώς δεν περιμένουν μέχρι να γίνουν 20 ετών για να βρουν μια καριέρα».
Πρόσθεσε ότι η νέα πολιτική θα «αυξήσει την ποικιλομορφία στην καμπίνα του οδηγού» και θα ενθαρρύνει περισσότερους νέους να αναλάβουν αυτόν τον ρόλο.
Μεταξύ άλλων εθνών που έχουν μειώσει το όριο ηλικίας για τους μηχανοδηγούς τρένων είναι η Γαλλία, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Ελβετία, σύμφωνα με το DfT.
Η Transport for London άνοιξε τις θέσεις μαθητευόμενων μηχανοδηγών στο μετρό σε 18χρονους το 2007.
Η εκπαίδευση για να γίνει κάποιος μηχανοδηγός τρένων κύριας γραμμής διαρκεί γενικά από ένα έως δύο χρόνια.
Το DfT δήλωσε ότι υπάρχουν αρκετά βήματα προτού μειωθεί το ελάχιστο όριο ηλικίας.
Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη σχεδίων από τον κλάδο για την ενσωμάτωση νεότερων εργαζομένων και την τροποποίηση των υφιστάμενων νόμων.
Τα πρότυπα αξιολόγησης και πιστοποίησης θα παραμείνουν αμετάβλητα.
Το Συμβούλιο Ασφάλειας και Προτύπων Σιδηροδρόμων, ο φορέας του κλάδου, δήλωσε ότι η έρευνά του «κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι 18χρονοι είναι ικανοί να γίνουν με ασφάλεια μηχανοδηγοί τρένων».
Το DfT πιστεύει ότι νέες ευκαιρίες εργασίας και μαθητείας για άτομα ηλικίας 18 ετών θα μπορούσαν να είναι διαθέσιμες ήδη από τον Δεκέμβριο.