Πέμπτη 8 Μαΐου 2025

Βελιγράδι - Βουδαπέστη σε τρεις ώρες: Θα συμβεί ποτέ;


Η σιδηροδρομική γραμμή από το Βελιγράδι στη Βουδαπέστη συζητείται με πομπώδη τρόπο εδώ και χρόνια και το κράτος προωθεί τη μία ημερομηνία μετά την άλλη.

vreme.com

Μέχρι το 2018, ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας θα φτάσει στο Βελιγράδι-Βουδαπέστη , το τρένο θα διανύει 120 λεπτά στην πόλη και 180 λεπτά στην ύπαιθρο. Έτσι, θα χρειάζονται μόνο δύο ώρες και 40 λεπτά από τη μία πρωτεύουσα στην άλλη.

Αυτές ήταν οι δηλώσεις. Ο Αλεξάνταρ Βούτσιτς από το 2015. Προς το παρόν, δέκα χρόνια αργότερα, από όλα αυτά, η Σερβία έχει λάβει μόνο το τμήμα από το Βελιγράδι στο Νόβι Σαντ, και οι προθεσμίες επισπεύδονται επίσης για το τμήμα από το Νόβι Σαντ έως τη Σουμπότιτσα.

Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας προς την τελευταία πόλη στα σύνορα με την Ουγγαρία επρόκειτο να τεθεί σε κυκλοφορία το περασμένο φθινόπωρο, αλλά η προθεσμία δεν τηρήθηκε και τα έργα αναβλήθηκαν μέχρι νεωτέρας, μετά την τραγωδία στο Νόβι Σαντ, στην οποία 16 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους λόγω διαφθοράς στο κράτος και πτώσης του στεγάστρου.

Ίσως σε δύο μήνες.

Ο Βούτσιτς δίνει τώρα μια νέα προθεσμία, δήλωσε στο Pink ότι το τμήμα Νόβι Σαντ-Σουμπότιτσα θα μπορούσε να ανοίξει έως τις 7 Ιουλίου.

«Πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να ανοίξουμε τον σιδηρόδρομο Βελιγραδίου-Σουμπότιτσα μέχρι τις 7 Ιουλίου. Και στη συνέχεια θα χρειαστούν περίπου τρεις ώρες για να φτάσουμε στη Βουδαπέστη, επειδή οι Ούγγροι θα έχουν ένα ακόμη τμήμα για να ολοκληρώσει ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας. Πραγματικά υπέροχο, ιδανικό, και μπορεί να γίνει σε δύο μήνες», δήλωσε ο Βούτσιτς με πομπώδη τρόπο.

Μετά το ατύχημα στο Νόβι Σαντ, υπήρξαν ανακοινώσεις από το κράτος ότι ο σιδηρόδρομος θα μπορούσε να ανοίξει κατά τη διάρκεια του χειμώνα, αλλά τελικά εγκαταλείφθηκε. Αυτό που μένει να δούμε πριν από τα επίσημα εγκαίνια, εάν πραγματοποιηθούν το καλοκαίρι, είναι αν θα περιμένουμε τα επίσημα αποτελέσματα της μελέτης για τη σταθερότητα του κτιρίου του σταθμού στο Νόβι Σαντ (για την εκπόνηση της οποίας η Υποδομή των Σιδηροδρόμων της Σερβίας ανέθεσε το έργο στη Σχολή Τεχνικών Επιστημών της πόλης και στο Ινστιτούτο Δοκιμών Υλικών). Ή, ανεξάρτητα από αυτό, θα βρεθεί ένας εναλλακτικός τρόπος εισόδου στον σιδηροδρομικό σταθμό στο Νόβι Σαντ, ο οποίος δεν έχει χρησιμοποιηθεί από την τραγωδία, αλλά είναι ένας προσωρινός σταθμός εκκίνησης και ο τελικός σταθμός από και προς το Βελιγράδι Πετροβαραντίν, γράφει το E gate.

Παραγγέλθηκαν εργασίες για πέντε κτίρια σταθμών, στους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Σουμπότιτσα, της Μπάτσκα Τόπολα, του Ναούμοβιτσεβο, του Ζέντνικ και του Κίσατς.

Προβλήματα που δεν συζητούνται τώρα

Η κατασκευή του σιδηροδρόμου ακολουθήθηκε από κάποια άλλα προβλήματα ήδη από το 2023, για τα οποία είχε ήδη γράψει το Vreme. Η κατασκευή έχει σταματήσει, καθώς οι Κινέζοι εργολάβοι δεν μπορούν να κατασκευάσουν ένα σύστημα ασφάλειας και ελέγχου τρένων σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Η ουγγρική πύλη Telex ανακοίνωσε ότι η κατασκευή του σιδηροδρόμου σταμάτησε επειδή οι Κινέζοι εργολάβοι δεν μπόρεσαν να κατασκευάσουν ένα σύστημα ασφάλισης και ελέγχου των τρένων σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Σύμφωνα με αυτό το μέσο ενημέρωσης, αυτό το τμήμα είναι κρίσιμο για την υλοποίηση αυτής της επένδυσης.