Πέμπτη 29 Μαΐου 2025

Νέες διαδρομές υψηλής ταχύτητας που θα συνδέουν τη Γερμανία με την Ιταλία


 Φωτογραφία: Trenitalia

Οι γραμμές υψηλής ταχύτητας μεταξύ Γερμανίας και Ιταλίας θα αρχίσουν να λειτουργούν το 2026, προσφέροντας απευθείας σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ μεγάλων πόλεων μέσω αυστριακού εδάφους.

Railway Supply.

Οι Deutsche Bahn, ÖBB και Trenitalia υπέγραψαν συμφωνία για την έναρξη νέων σιδηροδρομικών υπηρεσιών που συνδέουν το Βερολίνο, το Μόναχο, το Μιλάνο, τη Ρώμη και τη Νάπολη. Οι εταιρείες θα ευθυγραμμίσουν τα τεχνικά πρότυπα και τις κανονιστικές απαιτήσεις.

Οι πρώτες υπηρεσίες έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τον Δεκέμβριο του 2026. Οι αρχικές προσφορές θα αφορούν τη διαδρομή Μόναχο-Μιλάνο (6,5 ώρες) και τη διαδρομή Μόναχο-Ρώμη (8,5 ώρες).

Πρόσθετες διαδρομές θα ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του 2028. Όταν ανοίξει η βασική σήραγγα Brenner το 2032, ο χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί κατά μία ώρα ακόμη.

Τροχαίο υλικό για διαδρομές υψηλής ταχύτητας

Τα δρομολόγια θα εξυπηρετούνται από τρένα Frecciarossa 1000 οκτώ βαγονιών, τα οποία αναπτύχθηκαν από κοινού από την Hitachi Rail Italy και την Alstom. Τον Φεβρουάριο, η Trenitalia ξεκίνησε την αναβάθμιση δέκα μονάδων.

Αυτά τα τρένα προσαρμόζονται για χρήση στη Γερμανία και την Αυστρία. Αναμένεται η αγορά πρόσθετου τροχαίου υλικού, αν και το μέγεθος της παραγγελίας δεν έχει αποκαλυφθεί.

Για τη χρηματοδότηση της επένδυσης, η Ferrovie dello Stato Italiane εξέδωσε ομόλογα ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ. Η συναλλαγή πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της EUROFIMA, όπου η FS κατέχει ποσοστό συμμετοχής 13,5%.

Η χρηματοδότηση θα υποστηρίξει την απόκτηση νέων τρένων και την επέκταση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών που διασχίζουν τις Άλπεις. Στόχος του έργου είναι να καταστήσει τα διασυνοριακά ταξίδια πιο αποτελεσματικά και άνετα.