Η τεράστια έκταση διαλογής στο Χαρμπίν στη βόρεια Κίνα είναι γεμάτη με ατμοκίνητα τρένα της δεκαετίας του 1980.
scmp.com
Όταν ο Paul Theroux έγραψε το ταξιδιωτικό του βιβλίο με τίτλο «Riding the Iron Rooster», δεν θα μπορούσε να προβλέψει πώς θα εξελισσόταν η πορεία των επόμενων δεκαετιών.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Κίνα τις τελευταίες δεκαετίες κάνει άλματα στον τομέα των τρένων υψηλών ταχυτήτων...
Μόλις το 2008 η Κίνα παρουσίασε την πρώτη της γραμμή υψηλής ταχύτητας, που συνδέει τις βόρειες πόλεις Πεκίνο και Τιαντζίν, ενόψει των θερινών Ολυμπιακών Αγώνων. Έκτοτε, έχουν κατασκευαστεί 45.000 χιλιόμετρα ειδικής γραμμής υψηλής ταχύτητας, περισσότερα από ό,τι σε όλες τις άλλες χώρες του κόσμου μαζί. Αυτό έχει προστεθεί στα 110.000 χιλιόμετρα συμβατικού σιδηροδρόμου που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται για τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων σε όλη την ηπειρωτική χώρα.

Η σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας Guangzhou-Guiyang, η πιο γραφική σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας της Κίνας, διέρχεται από την κομητεία Guilin. Φωτογραφία: Wang Lu
Με σχέδια για επιπλέον 25.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας έως το 2035, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου στόχου για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2060, το δίκτυο εξακολουθεί να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Προσπαθώντας να κατανοήσουμε τέτοια στατιστικά στοιχεία, ένα ταξίδι με σιδηρόδρομο στη «γη των μεγάλων αριθμών» είναι ταυτόχρονα μια δελεαστική και τρομακτική προοπτική. Δεδομένης της κλίμακας και της ποικιλομορφίας της Κίνας, συχνά το ταξίδι είναι εξίσου σημαντικό με τον προορισμό.