Βρίσκονται εκτός λειτουργίας από το 2017 και τώρα γίνεται προγραμματισμός για να προχωρήσει η επισκευή τους
Σε διαγωνισμό για την ανάταξη πέντε συρμών του μετρό της Αθήνας (από τη σειρά ΙΙ του 2004) σχεδιάζει να προχωρήσει η εταιρεία ΣΤΑΣΥ (λειτουργεί το μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ). Πρόκειται για συρμούς που, κατά πληροφορίες από την εταιρεία, βρίσκονται εκτός λειτουργίας ήδη από το 2017.
Δέσποινα Κόντη
.kathimerini.gr
Καθώς οι γραμμές του μετρό της Αθήνας έχουν φτάσει στα όριά τους εξαιτίας της έλλειψης συρμών και της αυξημένης επιβατικής κίνησης –ιδιαίτερα μετά την επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά– αναζητούνται λύσεις για να «ανασάνει» το δίκτυο, το οποίο πλέον μετράει ήδη 25 χρόνια λειτουργίας. Το 2024 η επιβατική κίνηση σημείωσε άνοδο περίπου 8% από το 2023 και 25% σε σύγκριση με το 2022, γεγονός που δείχνει πως ο κόσμος άρχισε να μπαίνει ξανά στα μέσα μαζικής μεταφοράς μετά τον εγκλεισμό της πανδημίας.
Πρόσφατα εγκρίθηκε η πίστωση κοντά στα 6,4 εκατ. ευρώ για τη «γενική επισκευή φορείων συρμών σειράς ΙΙ των ΣΤΑΣΥ», ώστε να γίνει διαγωνισμός, και –εάν φυσικά δεν ανατραπούν τα χρονοδιαγράμματα– να υπογραφεί η σύμβαση μέχρι το καλοκαίρι και να αρχίσουν να παραλαμβάνονται οι πρώτοι συρμοί προς τα τέλη του 2026 με αρχές του πρώτου τριμήνου του 2027. Εάν και οι συγκεκριμένοι συρμοί βρίσκονται εκτός λειτουργίας από το 2017, τώρα γίνεται προγραμματισμός για να προχωρήσει η επισκευή τους.
Στο μεταξύ, το ζήτημα του κλιματισμού φαίνεται πως θα ταλαιπωρεί και αυτό το καλοκαίρι τους επιβάτες, λόγω της απουσίας του στους λεγόμενους γαλλικούς συρμούς του μετρό και του ΗΣΑΠ.
Πρόκειται συνολικά για 28 συρμούς της σειράς 1 του μετρό που κυκλοφόρησαν το 2000 και εκ κατασκευής δεν διαθέτουν κλιματισμό. Από αυτούς, 4 συρμοί έχουν μεταφερθεί στον ηλεκτρικό, 4 είναι εκτός λειτουργίας και 20 είναι ενεργοί στο δίκτυο του μετρό. Στόχος της εταιρείας, πέρα από την επαναφορά συρμών που βρίσκονται εκτός λειτουργίας, είναι και η αναβάθμιση των γαλλικών συρμών –μαζί με την εγκατάσταση συστημάτων κλιματισμού– οι οποίοι το καλοκαίρι κυριολεκτικά βράζουν και σε λίγο καιρό συμπληρώνουν 30 χρόνια λειτουργίας. Η διαδικασία, εφόσον εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση –πληροφορίες αναφέρουν πως αναζητείται μέσω ΕΣΠΑ–, θα προχωρήσει σταδιακά, ξεκινώντας από τους πρώτους 12 συρμούς του μετρό.