
Τρία ανώτερα στελέχη και ο Εκτελεστικός Διευθυντής από την Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών ( CER ) συμμετείχαν στον διάλογο εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας. Με οικοδεσπότη τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, η συνάντηση συγκέντρωσε βασικές φωνές από τον σιδηροδρομικό τομέα της Ευρώπης.
globalrailwayreview.com
Λεπτομέρειες για τα σχέδια των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας της Ευρώπης
Οι κύριοι φορείς εκμετάλλευσης της ηπείρου ήταν ο Gianpiero Strisciuglio, Διευθύνων Σύμβουλος της Trenitalia, ο Alain Krakovitch, Διευθυντής της SNCF TGV Intercités, η Anja Schöllmann, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της DB Fernverkehr AG και ο εκτελεστικός διευθυντής της CER Alberto Mazzola.
Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας (HSR) αυξάνεται σε δημοτικότητα μεταξύ των Ευρωπαίων ταξιδιωτών λόγω της ταχύτητας, της άνεσης και της βιωσιμότητάς του. Ενθαρρύνει τη στροφή από τις οδικές και αεροπορικές σε σιδηροδρομικές μεταφορές, αυξάνει τη χωρητικότητα στις συμβατικές γραμμές και ενισχύει τη συνδεσιμότητα. Με την καλύτερη ενσωμάτωση στα περιφερειακά δίκτυα, το HSR ενισχύει την οικονομική και κοινωνική συνοχή. Εάν εφαρμοστεί ευρέως, θα μπορούσε να καλύψει έως και το 54% των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη έως το 2070.
Τα μέλη της CER χρησιμοποίησαν τον διάλογο για να μοιραστούν εμπειρίες και να τονίσουν την ανάγκη για ενοποιημένη ευρωπαϊκή δράση. Ζητούν για ένα πραγματικό Ευρωπαϊκό Δίκτυο Υψηλής Ταχύτητας, που συνδέει πρωτεύουσες και μεγάλες πόλεις με νέες γραμμές άνω των 250 km/h και αναβαθμισμένες γραμμές άνω των 200 km/h. Οι βασικές προτεραιότητες περιλαμβάνουν τη διασυνοριακή διαλειτουργικότητα, την τυποποιημένη έκδοση εισιτηρίων μέσω του Ανοιχτού Μοντέλου Πωλήσεων και Διανομής (OSDM), τη δίκαιη φορολογία και τις βιώσιμες επενδυτικές στρατηγικές. Τα μοντέλα δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης, όπως οι ΣΔΙΤ και τα πλαίσια ρυθμιστικής βάσης περιουσιακών στοιχείων (RAB), θα είναι επίσης απαραίτητα.
Δηλώσεις των ηγετών των σιδηροδρόμων σχετικά με τα σχέδια για τους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας της Ευρώπης
Ο Alberto Mazzola δήλωσε: «Τα σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας ενισχύουν την αποτελεσματικότητα και αντιπροσωπεύουν σημαντικά βήματα προς τη βιώσιμη κινητικότητα… Με τις σωστές πολιτικές αποφάσεις, τα μέλη της CER είναι πεπεισμένα ότι θα παρέχουν εμπορικά βιώσιμες υπηρεσίες σε όλες τις ηπειρωτικές πρωτεύουσες της ΕΕ και τις μεγάλες πόλεις».
Ο Gianpiero Strisciuglio πρόσθεσε: «Η ενσωμάτωση του Μοντέλου Ανοιχτών Πωλήσεων και Διανομής (OSDM) στα πρότυπα διαλειτουργικότητας της ΕΕ είναι ένα βασικό βήμα για την απλούστευση της διανομής εισιτηρίων».
Ο Alain Krakovitch ζήτησε μέτρα πολιτικής που δημιουργούν «ίσους όρους ανταγωνισμού», συμπεριλαμβανομένων των απαλλαγών από τον ΦΠΑ και της φορολόγησης της κηροζίνης.
Η Anja Schöllmann τόνισε την ανάγκη να «επιταχυνθεί η πιστοποίηση μέσω του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης» και να διασφαλιστεί η ανάπτυξη του ERTMS για τη βελτίωση της διαλειτουργικότητας».