Μια μεγάλη αναδιάρθρωση των Βουλγαρικών Κρατικών Σιδηροδρόμων - Φορτίου (BDZ Cargo) βρίσκεται σε εξέλιξη, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του κόστους και της αναθεώρησης όλων των ναύλων, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Γκρόζνταν Καράντιοφ τη Δευτέρα σε συνάντηση με συνδικάτα του κλάδου.
bnr.bg
"Σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των εμπορευμάτων που μεταφέρονται σιδηροδρομικά στη Βουλγαρία διαχειρίζεται η BDZ Cargo , ενώ το υπόλοιπο διαχειρίζεται ιδιωτικές εταιρείες. Ωστόσο, τα περσινά στοιχεία δείχνουν ότι η εταιρεία είχε τζίρο 71,58 εκατ. ευρώ, ενώ οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις έφτασαν τα 16,87 εκατ. ευρώ", είπε ο Karadjov. Σύμφωνα με τον ίδιο, οποιαδήποτε ιδιωτική εταιρεία με τέτοιους οικονομικούς δείκτες θα είχε κηρύξει πτώχευση.
Η διοίκηση της BDZ ανέφερε ότι η BDZ Cargo διαθέτει σήμερα περίπου 4.500 βαγόνια, ενώ χρειάζονται μόνο 2.000 - ακόμη και με αυξημένο όγκο φορτίου. Εκτός από το πλεονάζον τροχαίο υλικό, άλλα περιττά περιουσιακά στοιχεία περιλαμβάνουν κτίρια, εγκαταστάσεις και γη που δεν χρησιμοποιούνται πλέον αλλά συνεχίζουν να προκαλούν οικονομικές ζημίες για την κρατική εταιρεία. Ως παράδειγμα, η εταιρεία ανέφερε 230 διαμερίσματα που ανήκουν στην BDZ Cargo σε ολόκληρη τη χώρα .
Τα συνδικάτα τόνισαν την ανάγκη κατάρτισης προγράμματος ανάκαμψης για το BDZ.
Ο Petar Bunev, Πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Σιδηροδρόμων στη Βουλγαρία, επεσήμανε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να προετοιμαστεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης για τις μεταφορές επιβατών BDZ και τις μεταφορές εμπορευμάτων BDZ, συμπεριλαμβανομένης της διασφάλισης της επισκευής του τροχαίου υλικού.