
Αυτή είναι η πρώτη φορά που οι πληροφορίες θα παρουσιαστούν προληπτικά στους επιβάτες
Εκατομμύρια επιβάτες θα δουν στοιχεία ακύρωσης τρένων και καθυστερήσεων να δημοσιεύονται εμφανώς σε περισσότερους από 1.700 σιδηροδρομικούς σταθμούς στην Αγγλία από την Πέμπτη.
Πηγή: BBC
Τα δεδομένα θα ενημερώνονται κάθε 28 ημέρες, παρουσιάζοντας στατιστικά στοιχεία για τον πιο πρόσφατο μήνα, σε μια προσπάθεια να αυξηθεί η διαφάνεια και να ληφθούν υπόψη οι φορείς εκμετάλλευσης.
Η κυβέρνηση λέει ότι οι πληροφορίες απόδοσης θα εμφανίζονται σε μεγάλους πίνακες ψηφιακών οθονών, με τους μικρότερους σταθμούς να εμφανίζουν κωδικούς QR για σάρωση των επιβατών σε smartphone.
Ο Ince and Elton στο Cheshire ήταν ο σταθμός με τη χειρότερη απόδοση για ακυρώσεις τις τέσσερις εβδομάδες έως την 1η Φεβρουαρίου, σύμφωνα με στοιχεία από το Office of Rail and Road (ORR).
Το BBC κατανοεί ότι τα δεδομένα δεν θα ανακοινωθούν ακουστικά για άτομα με αναπηρία εκτύπωσης, αλλά η κυβέρνηση λέει ότι τα διαδικτυακά δεδομένα θα αναρτηθούν σε μια νέα πύλη, η οποία έχει γίνει προσβάσιμη σε χρήστες αναγνώστες οθόνης, όπως εκείνους που είναι τυφλοί και με προβλήματα όρασης.
Η ιδέα της δημοσίευσης δεδομένων αξιοπιστίας αμαξοστοιχίας δεν είναι νέα. Το ORR δημοσιεύει στατιστικά στοιχεία απόδοσης που περιγράφουν λεπτομερώς το ποσοστό των υπηρεσιών που καθυστερούν ή ακυρώνονται.
Μεταξύ 1ης Οκτωβρίου και 31ης Δεκεμβρίου 2024, περίπου το 5,1% των σιδηροδρομικών υπηρεσιών ακυρώθηκαν και μόνο το 62,1% των δρομολογίων ήταν στην ώρα τους, σύμφωνα με το ORR.
Ωστόσο, αυτή είναι η πρώτη φορά που δυνητικά ενοχλητικές πληροφορίες παρουσιάζονται προληπτικά σε εκατομμύρια επιβάτες τρένων στην Αγγλία κάθε μέρα.
Και είναι η πρώτη φορά που το ORR δημοσιεύει μηνιαία στοιχεία για τους σταθμούς με τη χειρότερη απόδοση για ολόκληρη την Αγγλία, την Ουαλία και τη Σκωτία.
Αν και τα δεδομένα καλύπτουν και τις τρεις χώρες, το Υπουργείο Μεταφορών έχει τη δυνατότητα να τα εμφανίσει μόνο σε αγγλικούς σταθμούς.
Τα αποκεντρωμένα τμήματα μεταφορών της Ουαλίας και της Σκωτίας δεν σχεδιάζουν επί του παρόντος να εμφανίσουν τα στοιχεία στους σταθμούς τους.
Τα δεδομένα αποκαλύπτουν επίσης πώς αποδίδουν μεμονωμένοι χειριστές τρένων σε κάθε σταθμό.
Οι σιδηροδρομικές εταιρείες λένε ότι οι ακυρώσεις δεν είναι πάντα στον έλεγχό τους και ότι τα δεδομένα ORR δεν αντικατοπτρίζουν περιπτώσεις κατά τις οποίες οι φορείς εκμετάλλευσης καλύπτουν ένα κενό στις υπηρεσίες τους με άλλο τρένο.

Ο ανταποκριτής των μεταφορών Sean Dilley δείχνει πώς μια οθόνη στο σιδηροδρομικό σταθμό του Ρέντινγκ περιγράφει τις ακυρώσεις
Οι 10 σταθμοί της Βρετανίας με τις χειρότερες επιδόσεις κατά ποσοστό ακυρωμένων τρένων
Ince και Elton (Cheshire) - 22,8%
Gathurst - 16,2%
Earlswood (Σάρεϊ) - 11,7%
Birchgrove - 11,7%
Rhiwbina - 11,7%
Γουίττσερτς (Κάρντιφ) - 11,7%
Σάλφορντς (Σάρεϊ) - 11,7%
Arram - 10,7%
Hartlepool - 9,9%
Ellesmere Port -9,7%
Πηγή: Γραφείο Σιδηροδρόμων και Οδών. Καλύπτει την περίοδο 5 Ιανουαρίου έως 1 Φεβρουαρίου
Εκτός από την αποκάλυψη των χειρότερων επιδόσεων, τα δεδομένα αποκαλύπτουν επίσης ότι 33 σταθμοί από τους 18.000 δεν είχαν ακυρώσεις κατά την περίοδο των τεσσάρων εβδομάδων.
Το Buckenham στο Norfolk ήταν ο μόνος σταθμός με τέλειο σκορ. Δεν είχε ακυρώσεις ή μη προγραμματισμένες στάσεις και όλα τα τρένα έφτασαν στην ώρα τους ή μέσα σε τρία λεπτά, αν και μόνο 100 τρένα σταμάτησαν εκεί τον μήνα.

Ο χρήστης τρένου Charlotte πιστεύει ότι η σιδηροδρομική βιομηχανία πρέπει να επικοινωνεί καλύτερα με τους επιβάτες
Οι ταξιδιώτες στο Ρέντινγκ υποστήριζαν γενικά την παρουσίαση των δεδομένων στον σταθμό, αν και αμφισβητούσαν τι θα πετύχαινε.
«Νομίζω ότι είναι πολύς καιρός», είπε η Charlotte από το Λονδίνο. «Πρέπει να έχετε καλύτερη επικοινωνία».
Η Ρέιτσελ από το Ρέντινγκ ήθελε να δει την εμφάνιση των δεδομένων να ακολουθεί δράση.
"Θα βοηθούσε αν κάνουν κάτι γι' αυτό να έχουν λιγότερες ακυρώσεις και περισσότερα τρένα", είπε.
Η κίνηση χαιρετίστηκε από την ανεξάρτητη οργάνωση επιβατών, Transport Focus.
Η διευθύντρια του ομίλου, Natasha Grice, είπε στο BBC ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει να ξαναχτίσει την εμπιστοσύνη και η διαφάνεια γύρω από τις ακυρώσεις ήταν μέρος αυτού.
"Προηγουμένως, οι πληροφορίες απόδοσης έτειναν να είναι διαθέσιμες μέσω διαδρομής ή ομάδας διαδρομών. Αυτή η πρωτοβουλία κάνει τα δεδομένα πιο σχετικά με έναν επιβάτη, εμφανίζοντας τους αριθμούς για τον σταθμό του", είπε.
Η Jacqueline Starr, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Rail Delivery Group που εκπροσωπεί τους φορείς εκμετάλλευσης τρένων, είπε ότι η κίνηση δείχνει πόσο σοβαρή είναι η βιομηχανία για να διορθώσει τα πράγματα για τους πελάτες που απογοητεύονται από ακυρώσεις και καθυστερήσεις.
Η υπουργός Μεταφορών Χάιντι Αλεξάντερ είπε στο BBC ότι η πολιτική αφορούσε τη δημιουργία «μιας νέας εποχής λογοδοσίας».
Αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης αναμόρφωσης των σιδηροδρόμων της χώρας στο πλαίσιο της προγραμματισμένης επιστροφής της κυβέρνησης στην εθνικοποίηση υπό τους Great British Railways.
«Πρέπει να είμαστε σε θέση να ζητήσουμε από αυτούς τους φορείς εκμετάλλευσης να λογοδοτήσουν πριν τους πάρουμε σε δημόσια ιδιοκτησία», είπε.
Η κυβέρνηση είπε ότι ο υπουργός Σιδηροδρόμων Λόρδος Χέντι θα συναντηθεί με όλους τους φορείς εκμετάλλευσης τρένων για να «αντιμετωπιστεί η ανησυχία και να απαιτηθεί άμεση δράση».