Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2025

Σκέψεις για επέκταση του Μουσείου Τρένων Δράμας στο σημερινό Μηχανοστάσιο του ΟΣΕ



Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ για τη Δράμα σήμερα, αποτελεί περισσότερο ένα ένδοξο παρελθόν, παρά ένα αισιόδοξο μέλλον. Όπως έχει η κατάσταση και αν δεν αποκατασταθούν τα τεράστια προβλήματα που έχουν προκύψει από την καταιγίδα Daniel στη Θεσσαλία, η Δράμα δεν θα ευτυχήσει να δει επιβατικό τρένο στο σιδηροδρομικό σταθμό της.

Του Θανάση Πολυμένη
proinos-typos.gr

Πέρα όμως απ’ αυτό, οι άνθρωποι του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου, δουλεύουν προκειμένου να αναδείξουν αυτό το ένδοξο παρελθόν, μέσα από τις λειτουργίες ενός υπέροχου Μουσείου που έχει δημιουργήσει.

Όπως είναι γνωστό, το νέο Μουσείο Τρένων είχε ξεκινήσει να στήνεται πριν από μερικά χρόνια, παρ’ όλα αυτά πέρασε πραγματικά από σαράντα κύματα, μέχρι να φτάσει να εγκαινιαστεί επίσημα τον Μάιο του 2024 με την παρουσία του προέδρου του ΟΣΕ κ. Γραμματίδη, βουλευτών και δημάρχων της Δράμας και πλήθους κόσμου.


Το σήμερα και το μέλλον

Σήμερα, το Μουσείο Τρένων της Δράμας, βρίσκεται σε ένα πολύ καλό σημείο. Αποτελεί μια σταθερή αξία για την πόλη της Δράμας, γνωρίζει μεγάλη επισκεψιμότητα, τόσο από μεμονωμένα άτομα, όσο και από ομάδες επισκεπτών από άλλες πόλεις, αλλά και σχολεία.

Στο πλαίσιο αυτό, χθες Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου, ο ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Δράμας, πραγματοποίησε την ετήσια απολογιστική του συνέλευση, ενώ έκοψε και τη βασιλόπιτα.

Για το Μουσείο Τρένων μίλησε στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος, λέγοντας ότι «σήμερα το Μουσείο Τρένων συνεχίζει να εξελίσσεται, γιατί είναι ένας ζωντανός οργανισμός και δεν θα πάψει να εμπλουτίζεται με νέα αντικείμενα».

Όπως τόνισε μάλιστα, «το μεγάλο μας έργο που ετοιμαζόμαστε να κάνουμε, είναι να μετατρέψουμε το Μηχανοστάσιο της Δράμας από εργασιακό χώρο που είναι μέχρι σήμερα, σε εργασιακό χώρο. Έχουμε επικεντρωθεί εκεί».


Στατικότητα της «κγ877»

Ο κ. Μακρόπουλος αναφέρεται επίσης και σε ένα σημαντικό έργο που έχει ξεκινήσει με χρηματοδότηση του ΟΣΕ. Όπως εξηγεί, «στο Μηχανοστάσιο σήμερα θέλουμε να κάνουμε κάποιες σοβαρές επεμβάσεις. Μια επέμβαση που έχει ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό, είναι ότι προχωράει η στατική αποκατάσταση της μηχανής “κγ877”, η οποία τον ερχόμενο Απρίλιο θα είναι τελείως διαφορετική απ’ όσο την γνωρίζουμε σήμερα. Αυτό είναι ένα έργο το οποίο χρηματοδοτεί ο ΟΣΕ και προχωράει. Αυτό είναι μια μεγάλη μας επιτυχία, γιατί πρώτη φορά γίνεται μια στατική αποκατάσταση ατμομηχανής κανονικού εύρους, γιατί έχουν γίνει για άλλες μικρότερες ατμομηχανές».

Αυτό που τονίζει επίσης ο ίδιος, είναι ότι «εμείς, θέλουμε το Μηχανοστάσιο να αλλάξει μορφή, να γίνει εκθεσιακός χώρος και εκεί έχουμε πάρα πολλή δουλειά. Ευελπιστούμε ότι θα τα καταφέρουμε όλα και άσχετα από την πολλή δουλειά θα τα καταφέρουμε».


Καμιά τουριστική διαδρομή

Ερωτώμενος πάντως σχετικά με το ζήτημα της λεγόμενης τουριστικής διαδρομής τρένου προς τα Στενά του Νέστου ή και μέχρι την Ξάνθη, ξεκαθαρίζει το γεγονός ότι, «δεν έχουμε κανένα νεότερο, καθώς όλα αυτά εμπίπτουν στην κατάσταση που βρίσκεται αυτή τη στιγμή ο σιδηρόδρομος. Δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα πλήρως το δίκτυο μετά από την καταιγίδα Daniel στη Θεσσαλία. Αν δεν αποκατασταθεί αυτό, δεν μπορούμε να μιλάμε για τίποτα».

Ερωτώμενος σχετικά με το αν γίνεται κάποιο έργο για την αποκατάσταση της γραμμής από Σέρρες μέχρι Δράμα, σημειώνει ότι «μέχρι στιγμής πάντως, κανένα έργο δεν γίνεται για τη γραμμή από τις Σέρρες μέχρι τη Δράμα, παρά μόνο για τη γραμμή μέχρι τον Στρυμόνα και τον Προμαχώνα. Έχουν επικεντρωθεί να τελειώσει εκείνο το έργο, αλλά πάνω απ’ όλα να αποκατασταθεί η γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα».