Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025

Πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη: Οι φωτογραφίες και τα γραφήματα στην έκθεση για την τραγωδία



Χρόνια λάθη και παραλείψεις που απαξίωσαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο και την ασφάλειά του, σφάλματα την ώρα του δυστυχήματος και στην χαρτογράφηση του χώρου αλλά και αβεβαιότητα για το τι ακριβώς προκάλεσε την πυρόσφαιρα καταδεικνύει το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών & Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) που παρουσιάστηκε σήμερα.

eleftherostypos.gr


Το πόρισμα συνοδεύτηκε με πλήθος φωτογραφιών και γραφημάτων

Δείτε τα:
Φωτογραφίες των σηράγγων στο σημείο του δυστυχήματος (αριστερά, δορυφορικές – δεξιά, από το διπλανό δρόμο)
Η τελική θέση των 3 μηχανών και ορισμένων επιβατικών και εμπορευματικών βαγονιών (http://www.intime.gr/)Παγκόσμια κίνηση της σύγκρουσης, με την αρχική πρόσκρουση και τα αποτελέσματα της εκτόξευσης. (Τα SP1,2,3 είναι χαλύβδινες πλάκες και επίσης εκτοξεύτηκαν).
Το καλύτερο εκτιμώμενο σημείο της 1ης σύγκρουσης: X, Εμπορευματική ατμομηχανή 120-022: L1, και 120-012: L2, ατμομηχανή επιβατικής αμαξοστοιχίας 120-023:Περιοχές της ατμομηχανής, Βαγόνι πρώτης θέσης Α1: τμήματα του A1, Τμήματα του εστιατορίου, η δεύτερη θέση B2 πάνω στο B3, στη συνέχεια τα Β3, Β4, Β5, Β6, (Β7 κάτω από τη σήραγγα), Πλατφόρμες εμπορευματικών αμαξοστοιχιών P 1-2-3-4, και τα εμπορευματικά βαγόνια 4-7 (και άλλα 6 που δεν φαίνονται στο σχήμα)
Η πρώτη μηχανή της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας (120-022) με ακραίες ζημιές από την πολύ βαριά μετωπική σύγκρουση με τη μηχανή (120-023) της επιβατικής αμαξοστοιχίας.Πρώτο στάδιο, τοξοτή λάμψη και ανάφλεξη. Ο πράσινος κύκλος δείχνει τη θεωρητική ακτίνα εξάπλωσης της αρχικής αναφλέξεως.
Δεύτερο στάδιο, πυρόσφαιρα (αριστερή πλευρά των εικόνων) και νέφος φωτιάς (δεξιά πλευρά των εικόνων)Μια άλλη πυρκαγιά ξεκίνησε στο μπροστινό μέρος του βαγονιού Β2.
Η ακολουθία της πυρκαγιάς από το σημείο σύγκρουσης έως το τελικό στάδιοΘέση 3) Βαγόνι εστιατορίου, πολύ βαριά κατεστραμμένο από την αρχική σύγκρουση (διπλωμένο, λυγισμένο σε σχήμα S) και καμένο. Εδώ, αναρτημένο από τα καλώδια του γερανού.
Το εστιατόριο της επιβατικής αμαξοστοιχίας που καίγεται

Αρχικές και τελικές εκτιμώμενες θέσεις θυμάτων


Θέση 1) Μηχανή 120 023, ολοσχερώς κατεστραμμένη, σπασμένη σε μεγάλα κομμάτια. Απομένον κομμάτι της πλατφόρμας του υπογείου. Μέρος της μηχανής είναι ακόμα ορατό. Άλλη πλευρά στην εικόνα 17. Στη θέση 2) το βαγόνι Α1 1ης θέσης, καταστράφηκε ολοσχερώς, έχει σπασμένο σε μικρά κομμάτια, και δεν ήταν αναγνωρίσιμο ως ολόκληρο όχημα.Στοιχεία καύσης δύο διαφορετικών καυσίμων στο σημείο της φωτιάς που εξαπλώθηκε #1, το ένα αφήνει μαύρο και το άλλο λευκό υπόλειμμα.


Εξέλιξη της πυρκαγιάς στο βαγόνι Β2 (από δεξιά προς τα αριστερά, σε λεπτά). (Πηγή: EDAPO)

Θέσεις των σταθμάρχων όταν βλέπουν τον πίνακα ελέγχου στον σταθμό της Λάρισας