Σταμάτησαν στα ίχνη τους
Felix Lipo/Shutterstock
Κρυμμένοι βαθιά κάτω από τους δρόμους της πόλης, αυτοί οι εγκαταλελειμμένοι, αχρηστευμένοι και ξεχασμένοι σταθμοί του μετρό αποτελούν ένα συναρπαστικό παράθυρο στο παρελθόν. Κάποια έχουν μετατραπεί σε μουσεία ή έχουν χρησιμοποιηθεί ως σκηνικά ταινιών, ενώ άλλα σιγά σιγά γλιστρούν στη λήθη.
loveexploring.com
Κάντε κλικ στη συλλογή για να ρίξετε μια ματιά σε αυτούς τους απίστευτους εγκαταλελειμμένους σταθμούς και να μάθετε τις μαγευτικές ιστορίες πίσω από αυτούς...
Αχρηστευμένες σήραγγες στο Euston, Λονδίνο, UK
Nick Harrison/Alamy Στοκ Φωτογραφία
Παρόλο που το Euston είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους σταθμούς του Λονδίνου – που συνδέει πολλές γραμμές μετρό, υπέργειες και σιδηροδρομικές γραμμές – υπάρχει ένα ολόκληρο σύστημα από αχρησιμοποίητες σήραγγες που κρύβονται υπόγεια για το οποίο δεν γνωρίζουν πολλοί.
Αχρηστευμένες σήραγγες στο Euston, Λονδίνο, UK
Nick Harrison/Alamy Στοκ Φωτογραφία
Όταν ο κεντρικός σταθμός ξαναχτίστηκε τη δεκαετία του 1960 μαζί με τη νέα τότε γραμμή Victoria, τα παλιά συνδετικά περάσματα, μερικές από τις σήραγγες και η αίθουσα εισιτηρίων έγιναν περιττά. Θέλετε να εξερευνήσετε τις σήραγγες; Το Μουσείο Μεταφορών του Λονδίνου διοργανώνει τακτικές ξεναγήσεις.
Porte des Lilas, Παρίσι, Γαλλία
THOMAS SAMSON/AFP/GettyImages
Μέρος του σταθμού Porte des Lilas του Παρισιού έκλεισε το 1929, αλλά είναι δημοφιλής τοποθεσία γυρισμάτων από τη δεκαετία του 1970. Ήταν τελευταία φορά ανοιχτό για το κοινό το 2017, κατά τη διάρκεια των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς, όταν οι επισκέπτες μπορούσαν να περιηγηθούν στις πλατφόρμες και να δουν τα ανακαινισμένα βαγόνια του μετρό.
Porte des Lilas, Παρίσι, Γαλλία
THOMAS SAMSON/AFP/Getty Images
Μέρος του σταθμού παραμένει ακόμα σε λειτουργία και οι πλατφόρμες που δεν χρησιμοποιούνται έχουν εμφανιστεί σε ταινίες όπως η Amélie και η Julie & Julia . Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, οι παραγωγοί είναι ελεύθεροι να αλλάξουν όλη τη διακόσμηση, ακόμη και το όνομα του σταθμού. Αλλά δεν είναι φτηνό – 20.000 € (16.614 £/20.816 $) την ημέρα, συμπεριλαμβανομένου ενός τρένου και του προσωπικού.
Aldwych, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Mark Phillips/Alamy Στοκ Φωτογραφία
Ένας από τους πιο διάσημους σταθμούς φαντασμάτων του Λονδίνου, ο σταθμός του υπόγειου σιδηρόδρομου Aldwych ήταν μέρος μιας ώθησης στη γραμμή Piccadilly και έκλεισε το 1994. Η είσοδος με κατακόκκινα πλακάκια είναι ακόμα ορατή από το Strand και, κάτω από το επίπεδο του δρόμου, το αρχικό λόμπι, οι ανελκυστήρες με ξύλινη επένδυση και σώζονται vintage αφίσες.
Aldwych, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Andrew Stawarz/Flickr/CC BY-ND 2.0
Γιατί λοιπόν ήταν κλειστό; Όταν η σημερινή γραμμή Piccadilly (τότε γνωστή ως Great Northern, Piccadilly και Brompton Railway) σχηματίστηκε από τη συγχώνευση δύο διαφορετικών γραμμών σωλήνων, ο Aldwych έγινε απλώς ένα απομονωμένο παρακλάδι της νέας γραμμής. Ο ρυθμός μειώθηκε και ο Aldwych έκλεισε οριστικά το 1994.
Ο σταθμός είναι επίσης μια δημοφιλής τοποθεσία γυρισμάτων, καθώς εμφανίζεται σε ταινίες όπως το V for Vendetta , το 28 Weeks Later και το Darkest Hour . Το Μουσείο Μεταφορών του Λονδίνου πραγματοποιεί τακτικές περιηγήσεις.
Down Street, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Peter Macdiarmid/Getty Images
Αυτός ο κεντρικός σταθμός του Λονδίνου, που βρίσκεται στη γραμμή Piccadilly, ήταν σε λειτουργία μόνο για 25 χρόνια. Βρίσκεται στο Mayfair, μεταξύ της Dover Street (τώρα ονομάζεται Green Park) και του Hyde Park Corner, ήταν ελάχιστα χρησιμοποιημένο και συχνά περνούσαν τρένα χωρίς στάση.
Down Street, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Steve Speller/Alamy Στοκ Φωτογραφία
Μέρος της πρόσοψης από κόκκινα πλακάκια από τερακότα της Down Street είναι ακόμα ορατό από το επίπεδο του δρόμου. Το Μουσείο Μεταφορών του Λονδίνου πραγματοποιεί ξεναγήσεις, με τους οδηγούς να επισημαίνουν με χαρά πού κατέφυγε κρυφά ο πρωθυπουργός Ουίνστον Τσόρτσιλ στο ύψος του Blitz.
Μετρό Σινσινάτι, ΗΠΑ
Associated Press/Alamy Φωτογραφία Αρχείου
Καθώς η συμφόρηση στο κέντρο της πόλης αυξήθηκε ραγδαία το πρώτο τέταρτο του 20ού αιώνα, η κατασκευή του μετρό του Σινσινάτι ξεκίνησε στις αρχές του 1900. Ωστόσο, η κλιμάκωση του κόστους, η κατάρρευση της χρηματοδότησης λόγω της πολιτικής αβεβαιότητας και η Μεγάλη Ύφεση σήμαιναν ότι το έργο εγκαταλείφθηκε στη συνέχεια. Εδώ βλέπουμε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό φόρτωσης επιφάνειας στην οδό Hopple στα δυτικά της πόλης.
Μετρό Σινσινάτι, ΗΠΑ
Jonathan Warren/Wikimedia Commons/CC BY-SA 3.0
Το 1928 ακυρώθηκε εντελώς και έκτοτε δεν υπάρχουν σχέδια για αναβίωσή του. Σήμερα είναι το μεγαλύτερο εγκαταλελειμμένο σύστημα σήραγγας του μετρό στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Mail Rail, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
John Bingham/Alamy Στοκ Φωτογραφία
Άγνωστο στους περισσότερους επιβάτες που χρησιμοποιούν το μετρό του Λονδίνου, υπάρχει μια γραμμή που εκτείνεται μεταξύ του σταθμού Paddington και του Whitechapel, αλλά δεν προορίζεται για ανθρώπους. Το Post Office Railway, γνωστό και ως Mail Rail, βοήθησε την αλληλογραφία να ταξιδεύει μεταξύ των δύο γραφείων διαλογής.
Mail Rail, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
RichardBaker/Alamy Στοκ Φωτογραφία
Το Post Office Railway λειτούργησε από το 1927 έως το 2003 και λειτουργούσε από το Κεντρικό Γραφείο Διαλογής του Paddington στα δυτικά μέχρι το Ανατολικό Γραφείο στο Whitechapel στα ανατολικά. Εδώ βλέπουμε έναν ταχυδρομικό υπάλληλο να φορτώνει αλληλογραφία το 1993, 10 χρόνια πριν κλείσει οριστικά η υπηρεσία. Ένα μουσείο άνοιξε το 2017, επιτρέποντας στους επισκέπτες να οδηγήσουν τα βαγόνια του Mail Rail μέσα από τις στενές σήραγγες.
Παλαιό σύστημα μετρό του Λος Άντζελες, ΗΠΑ
ίδια πιστωτική/Shutterstock
Γνωρίζατε ότι το τρέχον σύστημα του μετρό του Λος Άντζελες δεν είναι το πρώτο που είχε ποτέ η πόλη; Το αρχικό κτίριο του τερματικού σταθμού του μετρό, τώρα γνωστό ως Metro 417, ήταν ο τερματικός σταθμός του μετρό Red Car και εξυπηρετούσε περισσότερους από 65.000 επιβάτες κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1940.
Παλαιό σύστημα μετρό του Λος Άντζελες, ΗΠΑ
αρχείο/Alamy Στοκ Φωτογραφία
Εδώ βλέπουμε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό ηλεκτρικής ενέργειας που κάποτε τροφοδοτούσε το μετρό. Κάτω από την επιφάνεια, οι ράγες, οι πλατφόρμες, ακόμη και η σήμανση του μετρό Red Car παραμένουν άθικτες, αλλά παραμένουν εκτός ορίων για τους επισκέπτες.
Αμβέρσα Premetro, Βέλγιο
Luuk de Kok/Shutterstock
Οι υπόγειες σήραγγες της Αμβέρσας, που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1980, υποτίθεται ότι θα εξυπηρετούνταν με τραμ, τα οποία αργότερα θα αναβαθμίζονταν σε ένα πλήρες σύστημα ταχείας διέλευσης.
Αμβέρσα Premetro, Βέλγιο
Kristoff Bellens/Shutterstock
Αν και μεγάλο μέρος του Premetro της Αμβέρσας λειτουργεί ακόμα σήμερα, οι σήραγγες που συνδέουν το κέντρο της πόλης με τα ανατολικά προάστια δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.
Chambers Street, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
Patel/Alamy λακκάκι Στοκ Φωτογραφία
Ο σταθμός του μετρό Chambers Street άνοιξε για πρώτη φορά το 1913 και γνώρισε μια σειρά αλλαγών. Αποτελεί πλέον μέρος του συγκροτήματος σταθμών Γέφυρα Μπρούκλιν-Δημαρχείο/Chambers Street και έχουν απομείνει μόνο δύο πλατφόρμες – μια σωζόμενη πλατφόρμα τοίχου από την ανατολική πλευρά και μια κατεστραμμένη πλατφόρμα στη δυτική πλευρά.
Chambers Street, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
Richard B. Levine/SIPA USA/PA Images
Μία από τις πλατφόρμες που βλέπει στην παλιά πλατφόρμα της Chambers Street εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από τα τρένα J & M στο κέντρο της πόλης τις καθημερινές. Αυτό δίνει στους φωτογράφους την τέλεια ευκαιρία να τραβήξουν την εγκαταλελειμμένη πλατφόρμα απέναντι.
Waldorf Astoria, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α
Felix Lipov/Alamy Στοκ Φωτογραφία
Με εντολή του 32ου Προέδρου των ΗΠΑ, Franklin D. Roosevelt, αυτός ο σταθμός, κρυμμένος κάτω από το ξενοδοχείο Waldorf Astoria, δεν προοριζόταν ποτέ να είναι ανοιχτός στο κοινό.
Waldorf Astoria, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α
Felix Lipov/Alamy Στοκ Φωτογραφία
Μια επέκταση του Grand Central Station, που κατασκευάστηκε για να βοηθήσει τον Ρούσβελτ να κρατήσει ιδιωτική τη διάγνωση πολιομυελίτιδας κατά τη μετακίνηση μεταξύ Νέας Υόρκης και Ουάσιγκτον DC. Το ιδιωτικό βαγόνι τρένου στο οποίο ταξίδεψε ο Ρούσβελτ στεγάζεται τώρα στο μουσείο σιδηροδρόμων Danbury στο Κονέκτικατ. Αυτή η άμαξα, ακόμα επί τόπου, χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά της ειδικά σχεδιασμένης θωρακισμένης λιμουζίνας του Pierce-Arrow.
Lower Bay, Τορόντο, Καναδάς
kylauf/Shutterstock
Κρύβεται κάτω από την κύρια πλατφόρμα του σταθμού Bay είναι μια εγκαταλελειμμένη πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε μόνο για έξι μήνες το 1966. Η πλατφόρμα ήταν μέρος ενός αποτυχημένου πειράματος διασύνδεσης.
Lower Bay, Τορόντο, Καναδάς
φωτογραφική βιβλιοθήκη/Alamy Φωτογραφία Αρχείου
Μεγάλο μέρος της υποδομής εξακολουθεί να υπάρχει και παρόλο που η πλατφόρμα δεν είναι συνήθως προσβάσιμη, ήταν ανοιχτή στο κοινό σε διάφορες εκδηλώσεις, συμπεριλαμβανομένων των Doors Open Toronto το 2007, το 2013 και το 2018.
Σταθμός Rumsey, Χονγκ Κονγκ
Hokachung/Wikimedia Commons/CC BY 3.0
Μέρος του σταθμού Sheung Wan, οι πλατφόρμες του σταθμού Rumsey κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1970 ως το νότιο τέρμα της γραμμής East Kowloon. Ωστόσο, τα σχέδια άλλαξαν στα μέσα του έργου. Ενώ οι πλατφόρμες είχαν τελειώσει, οι ράγες δεν τοποθετήθηκαν ποτέ, επομένως δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ.
Σταθμός Rumsey, Χονγκ Κονγκ
Wikimedia/ CC BY-SA 2.5
Σήμερα, χρησιμεύουν ως πέρασμα μεταξύ του γηπέδου και των ανοιχτών εξέδρων, κοντά στην Έξοδο Ε.
Δημαρχείο, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
Felix Lipo/Shutterstock
Αναμφισβήτητα ένας από τους πιο διάσημους σταθμούς φαντασμάτων στον κόσμο, ο σταθμός του Δημαρχείου της Νέας Υόρκης είναι εξαιρετικά όμορφος με ορειχάλκινους πολυελαίους, χρωματιστά γυάλινα πλακάκια και φεγγίτες.
Δημαρχείο, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
Felix Lipo/Shutterstock
Ο σταθμός άνοιξε το 1904 ως μέρος της IRT Lexington Avenue Line, αλλά έκλεισε στη συνέχεια το 1945 λόγω κοντών πλατφορμών. Το New York Transit Museum πραγματοποιεί τακτικές ξεναγήσεις στο σταθμό, αλλά χρειάζεται να δηλώσετε το ενδιαφέρον σας στον ιστότοπο του μουσείου για να έχετε την ευκαιρία να βρείτε μια θέση.
Canal Street, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
Derek Brown/Alamy Στοκ Φωτογραφία
Ο σταθμός Canal Street που άνοιξε το 1907 είχε αρχικά τέσσερις πλατφόρμες, αλλά από την αρχή χρησιμοποιήθηκε μόνο μία. Στη συνέχεια, το 1914, μια αναδιάταξη σήμαινε ότι οι δύο κεντρικές ράγες του κατέληγαν εντός του σταθμού, ενώ η βόρεια διαδρομή μεταφέρθηκε προς τα νότια.
Canal Street, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
Wikimedia/CC BY-SA 4.0
Ο σταθμός έκλεισε οριστικά το 2004, αφού η εξέδρα του με κατεύθυνση βόρεια τέθηκε εκτός λειτουργίας. Σήμερα, οι είσοδοι του έχουν κλείσει τελείως, με σάπια βαφή και γκράφιτι να αφηγούνται ιστορίες παραμέλησης δεκαετιών.
Estación de Chamberí, Μαδρίτη, Ισπανία
DCarreño/Alamy Στοκ Φωτογραφία
Μία από τις αρχικές οκτώ στάσεις του μετρό της Μαδρίτης και άνοιξε το 1919, η Estación de Chamberí έκλεισε το 1966. Δυστυχώς, ο σταθμός δεν ήταν πλέον σε θέση να φιλοξενήσει μεγαλύτερα, πιο σύγχρονα τρένα.
Estación de Chamberí, Μαδρίτη, Ισπανία
David Herraez Calzada/Shutterstock
Εμπνεύστηκε από την εμφάνιση των παρισινών σταθμών εκείνη την εποχή και πολλά από τα αυθεντικά χαρακτηριστικά του έχουν διατηρηθεί, όπως αφίσες, παγκάκια, ακόμη και τουρνικέ. Το 2008, άνοιξε ξανά ως μουσείο με πολλά στοιχεία εποχής που έχουν αποκατασταθεί για να προσφέρει μια ρεαλιστική απεικόνιση της ζωής της δεκαετίας του 1920. Το μουσείο προσφέρει δωρεάν ξεναγήσεις για τις οποίες μπορείτε να κάνετε κράτηση online.
Σταθμός μετρό Caojiawan, Chongqing, Κίνα
Φωτογραφία Αρχείου Imaginechina Limited/Alamy
Παρόμοια με μια σκηνή από μια αποκαλυπτική ταινία, ο σταθμός του μετρό Caojiawan είναι απαίσια στοιχειωμένος. Βρίσκεται κοντά στο Chongqing στην Κίνα, ο σταθμός κατασκευάστηκε το 2015 για να συνδέσει το αγροτικό προάστιο Caijiagang με το κέντρο της πόλης.
Σταθμός μετρό Caojiawan, Chongqing, Κίνα
Φωτογραφία Αρχείου Imaginechina Limited/Alamy
Ο σταθμός έχει τρεις εξόδους, αλλά μόνο μία από αυτές χρησιμοποιείται. Τα άλλα σιγά σιγά τα προσπερνά η Μητέρα Φύση. Δεν υπάρχουν κτίρια κατοικιών, δρόμοι ή καταστήματα πουθενά κοντά στο σταθμό, και η άγονη γύρω περιοχή προσθέτει μόνο στη μυστηριώδη αίσθηση που δίνει αυτός ο σταθμός.