Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025

Μετρό - Νέα Ελβετία: Ιανουάριο παραδίδεται η Ψελλού, Φεβρουάριο το πάρκινγκ 400 θέσεων



Σε δύο μέτωπα εξελίσσονται τα έργα που αφορούν στη διάνοιξη της οδού Ψελλού και στη δημιουργία πάρκινγκ 400 θέσεων στο βόρειο τμήμα του τερματικού σταθμού - Τι συμβαίνει με τον κόμβο στη νότια είσοδο

Φωτεινή Στεφανοπούλου
voria.gr

Σε δύο μέτωπα εξελίσσονται οι εργασίες για την πλήρη διαμόρφωση της περιοχής πέριξ του τερματικού σταθμού Νέα Ελβετία του μετρό Θεσσαλονίκης.

Στόχος των παρεμβάσεων είναι αφενός να ολοκληρωθεί η οδική πρόσβαση στον σταθμό με την πλήρη διάνοιξη της οδού Ψελλού, αφετέρου να διαμορφωθεί χώρος στάθμευσης, έτσι ώστε να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό που θέλει να αφήσει το ΙΧ του ώστε να συνεχίσει την πορεία του στο κέντρο της Θεσσαλονίκης με το μετρό.

Ζήτημα ημερών φαίνεται πως είναι η ολοκλήρωση της οδικής παρέμβασης. Η οδός Ψελλού έχει διανοιχθεί στο σύνολό της, δηλαδή τα 400 μέτρα του δρόμου από την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών μέχρι την οδό Παπαναστασίου. Το έργο προχώρησε με γρήγορους ρυθμούς μετά την απαλλοτρίωση και των τελευταίων οικοπέδων στο βόρειο τμήμα του σταθμού, τα οποία εμπόδιζαν την έξοδο των οχημάτων βόρεια προς την οδό Παπαναστασίου. Στη βόρεια είσοδο έχει διαμορφωθεί και ισόπεδος κόμβος και σύμφωνα με πληροφορίες από την Ελληνικό Μετρό απομένουν μόνο η ασφαλτόστρωση και η τοποθέτηση σήμανσης στην έξοδο, εργασίες που προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τέλος του μήνα. Αυτό, βέβαια, εφόσον το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες, καθώς οι βροχοπτώσεις είναι απαγορευτικές για την τοποθέτηση ασφαλτοτάπητα.

Η ολοκλήρωση του έργου θα βελτιώσει την πρόσβαση των ΙΧ που έρχονται από περιοχές, όπως η Πυλαία και το Πανόραμα, αλλά πρωτίστως των λεωφορείων που σήμερα αναγκάζονται να κάνουν κύκλο και να προσεγγίσουν τον σταθμό από τη νότια είσοδό του στη Μουδανιών.



Πάρκινγκ και πεζοδρόμια

Σε εξέλιξη, εξάλλου, βρίσκονται οι εργασίες του δήμου Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία υπαίθριου χώρου στάθμευσης 400 θέσεων σε οικόπεδα βόρεια του τερματικού σταθμού, δίπλα στα γήπεδα της οδού Παπαναστασίου, τα οποία επίσης απαλλοτριώθηκαν στο πλαίσιο της συνολικής παρέμβασης στην περιοχή. Οι θέσεις στάθμευσης ήταν ζητούμενο για πολλούς κατοίκους και επισκέπτες από την ανατολική πλευρά της Θεσσαλονίκης, που ήθελαν να χρησιμοποιήσουν το μετρό και όχι το αυτοκίνητό τους για να μεταβούν στο κέντρο της πόλης.

Στο πλαίσιο του ίδιου έργου κατασκευάζονται πεζοδρόμια επί της Παπαναστασίου, στο ύψος της οδού Ψελλού, ενώ προβλέπεται να διαμορφωθεί και διάδρομος για την ασφαλή πρόσβαση των πεζών από το πάρκιγνκ προς τον σταθμό. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 30 μέρες, εφόσον -και σε αυτήν την περίπτωση- δεν υπάρξουν εμπόδια που σχετίζονται με τον καιρό.


Η νότια είσοδος

Στις καλένδες, αντιθέτως, παραπέμπεται η διαμόρφωση του κόμβου της νότιας εισόδου, εκεί όπου διασταυρώνεται η Ψελλού με τον παράδρομο της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή, απ’ όπου εισέρχονται στην πόλη όσοι έρχονται από τον δρόμο της Χαλκιδικής. Μία διασταύρωση προβληματική, καθώς παρά την αυξημένη κίνηση δεν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης. Από το ίδιο σημείο προσεγγίζουν τον σταθμό και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ, αλλά και οι πεζοί επιβάτες, για τους οποίους δεν υπάρχουν επαρκή πεζοδρόμια. Για το ζήτημα αυτό, μάλιστα, έχουν εκφραστεί διαμαρτυρίες από πολίτες, οι οποίοι έχουν ζητήσει να τοποθετηθεί φανάρι για να ρυθμίζεται η κυκλοφορία.

Με βάση την προγραμματική σύμβαση που υπέγραψε η Ελληνικό Μετρό ως φορέας υλοποίησης του έργου διαμόρφωσης του πολυτροπικού σταθμού με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τον δήμο Θεσσαλονίκης, προβλεπόταν ο δρόμος από τη Χαλκιδική να γίνει δύο λωρίδες και να διαμορφωθεί κυκλικός κόμβος. Όπως ανέφερε στη Voria.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, η Ελληνικό Μετρό δεν πρόκειται να κατασκευάσει τον κόμβο, καθώς το έργο έχει ήδη περαιωθεί και ζήτησε από την Περιφέρεια να το υλοποιήσει. «Πρέπει να επανεξετάσουμε τη μελέτη που φαίνεται πως έχει κάποιες τεχνικές δυσκολίες και πρωτίστως να δούμε το θέμα της χρηματοδότησης, ώστε να ξεκινήσουμε τον διαγωνισμό», εξήγησε και πρόσθεσε πως ήδη έχει γίνει μία συζήτηση με το αρμόδιο υπουργείο, ώστε να βρεθούν τα απαιτούμενα κονδύλια.