Η AKTOR Romania, θυγατρική του Ομίλου AKTOR, ενεργοποίησε πρόσφατα το 4ο Tunnel Boring Machine (TBM) για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara, ένα βασικό έργο που ξεχωρίζει τη Ρουμανία. Αυτό το έργο, ένα από τα λίγα στην Ευρώπη που χρησιμοποιεί τέσσερα TBM ταυτόχρονα, δεν αποτελεί μόνο ορόσημο στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της Ρουμανίας αλλά και μέρος του στρατηγικά σημαντικού Ευρωπαϊκού Διαδρόμου Ρήνου-Δούναβη.
thenationalherald.com
Το έργο περιλαμβάνει την αναβάθμιση του τμήματος Apața – Cața της σιδηροδρομικής γραμμής. Το πρόσφατα ενεργοποιημένο TBM ζυγίζει 1.500 τόνους και εκτείνεται 100 μέτρα μήκος, ενώνοντας άλλα τρία TBM που ενεργοποιήθηκαν τους προηγούμενους μήνες. Έχει αρχίσει να τρυπιέται μέσα από μια πλαγιά μόλις 4 χιλιόμετρα δυτικά του Racoș, συμπληρώνοντας το έργο του 3ου TBM, το οποίο προχωρά βαθιά στο βουνό τους τελευταίους τρεις μήνες.
Τα δύο TBM θα δημιουργήσουν δύο σήραγγες 5,1 χιλιομέτρων που κατευθύνονται προς το Homorod, σχηματίζοντας το βόρειο ζεύγος τούνελ, ενώ τα δύο πρώτα TBM, που ενεργοποιήθηκαν νωρίτερα το 2024, συνεχίζουν τις εργασίες τους στο νότιο ζεύγος, τρυπώντας δίδυμες σήραγγες 6,9 χιλιομέτρων προς την Apața. Κάθε TBM μπορεί να αντέχει 10-15 μέτρα την ημέρα, δουλεύοντας έξι ημέρες την εβδομάδα με μία ημέρα αφιερωμένη στη συντήρηση.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρουμανικά μέσα ενημέρωσης, η AKTOR είναι ένας από τους ταχύτερους εργολάβους κατασκευής σιδηροδρόμων στη Ρουμανία το 2024.
Ο Σωτήριος Κοροπούλης, ο διευθυντής του έργου, εξήγησε: «Η εγκατάσταση ενός TBM και η έναρξη του boring είναι περίπλοκες εργασίες που απαιτούν προσεκτικό σχεδιασμό, προετοιμασία και εκτέλεση. Τα TBM επιτρέπουν μεγαλύτερη ακρίβεια, ασφάλεια και περιβαλλοντική ευθύνη στην κατασκευή σήραγγας σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο ανοίγει νέες δυνατότητες υποδομής αλλά και μειώνει τον αντίκτυπο στις γύρω περιοχές».
Το έργο, με τίτλο «Αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, τμήμα του διαδρόμου Ρήνου-Δούναβη, για μέγιστη ταχύτητα 160 km/h, τμήμα Brasov – Sighisoara, υποτμήματα: Apata – Cata LOT 2 (Ρουμανία)». έχει προϋπολογισμό 573 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτή τη στιγμή είναι το μεγαλύτερο έργο που πραγματοποιεί η ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία. Επιπλέον, η ΑΚΤΩΡ Ρουμανίας επιβλέπει την αποκατάσταση δύο άλλων υποτμημάτων στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή Μπρασόβ – Σιμέρια.